Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

För mig är det sorgligt att vi skapat en värld med ?daddande? och daltande av människor så det helt plötsligt finns män (men även kvinnor) som förväntar sig saker?

Om jag vill ha ett jobb. Då måste jag 1) söka jobbet och 2) erbjuda något som gör att just jag blir anställd. Annars finns det många på kö. Jag måste alltså utbilda mig, skaffa körkort eller klä upp/klä ner mig för vissa jobb. Det är min motprestation för att få ett jobb som jag vill ha.

Om jag vill ha en lägenhet då måste jag 1) söka lägenhet på exempelvis boplats alternativt gå på visning och 2) bli beviljad lägenhet utifrån kötid eller få beviljat bolån från bank. Jag måste alltså ha en inkomst och söka en lägenhet inom min budget för att ens ha möjlighet att få ett erbjudande.

Precis samma gäller med vänskap och kärlek, jag kan inte sitta hemma framför datorn i mina svettiga mjukiskläder och hokus pokus finns det en en partner redo för mig. Utan jag måste jobba på mig själv både inre och yttre (läs: hel och ren dvs duscha och klä mig i helt vanliga men hela och rena kläder) men jag måste också ha personlighet, vara snäll etc. Det är saker jag behöver göra i motprestation för att ens få chansen att dejta en kompis eller partner.

Och så måste man inse sina begränsningar, om jag inte vill utbilda mig så kan jag inte jobba som advokat eller få samma lön som en sådan. Då kan jag inte förvänta mig det heller. Om jag inte har ett par miljoner på kontot kanske jag får nöja mig med en hyresrätt i en förort. Det är bara för mig att acceptera, vad är mina andra alternativ liksom? Råna en bank? Om jag inte vill vårda min hälsa med att besöka gymmet, då kanske jag har svårare att hitta en partner som har magrutor exempelvis (inte omöjligt men tror ni fattar?) osv. Vad man ger är ofta vad man får, men inte alltid för livet är orättvist. Och livet ska vara orättvist, det får oss att utvecklas till det bättre.

Vill du inte göra jobbet, ja då är det din förlust. Kom bara inte och tro att livet är gratis och förvänta dig saker hokus pokus utan minsta motprestation.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 21:08:49 följande:
    För sex och förhållande finns det inte lagstiftande regler för vad någon får ställa för olika krav och vad någon anser är avtändande. 

Det som jag uppfattar är att ni kallar det rättighet till sex när man ställer krav på kvinnor som de ogillar. 
    Att motprestation är enbart när ni tycker det är okej på era villkor. 
    Att man inte får ställa krav som ni ogillar. 

Men vad är det du inte förstår????

Mitt enda krav är en man som är hel ren och har inkomst, och för att öka chanserna att få en sådan man så är jag hel ren och har en inkomst. men för att ÖKA chanserna gymmar jag för att bli stark, jobbar på mig själv och att sprida positiv energi. Jag GÖR saker för att kanske belönas tillbaka. Men jag förväntar mig inte, jag kräver inte, jag beordrar inte. Jag är vuxen och tar ansvar för mig själv.

Jag sitter inte på mitt arsle framför en skärm och säger ?alla män är rövhattar som inte vill vara med mig?. Så väx upp, flytta hemifrån, kamma dig. Du behöver hjälp. Jag förväntar mig INGET av någon, och är hellre singel och i frivilligt celibat än sänka min standard till en sådan som dig med denna skeva världsuppfattning.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 21:22:07 följande:
    Man behöver inte själv vara det som man har som krav på andra. 
    okej? Man ska alltså inte ens försöka attrahera det man attraheras av?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-15 09:35:55 följande:
    Det behöver inte alls handla om rättighet till sex alltid utan något som ni medvetet tolkar fel. 
    Att man vill exempelvis att andra ska sänka sina krav eller man tycker någon kvinna är oattraktiv om de är feminister 
    varför ska någon någonsin sänka sina krav?

enkel matte, om det finns 100 kvinnor och 110 män och ingen är poly betyder det alltså att 10 män kommer att bli utan kvinna till följd av naturliga orsaker.

om jag är i en sits där jag kan välja och vraka så tar jag väl det som passar mig bäst? eller menar du på fullaste allvar att det är männen som ska göra upp vilka de anser ?förtjänar kvinnorna mest?? Och kvinnorna ska tacka och ta emot för vad de får?

och hur ska man lösa det för övriga 10 män som är överskott? Ska de fortsätta vara på topp och leva på hoppet? ska de acceptera sitt öde? Ska staten fixa fram kvinnor hux flux? Ska åldersgränser sänkas eller ska männen kanske testa att vara bi/gay? Eller ska de tillgängliga kvinnorna erbjudas på rullande schema till dessa män? Ska det även gälla omvänt där det finns mer kvinnor än män? Eller ska män fortfarande ha rätt till höga krav? En man får alltså anse att en kvinna är oattraktiv? Men en kvinna får inte tycka att en man är oattraktiv utan de ska sänka sina krav? Försöker verkligen förstå din avsaknad av logik.

livet är inte rättvist, och så länge det är snedvriden könsfördelning kommer det vara orättvist åt olika håll. överskott på kvinnor efter världskrigen exempelvis. staten eller religion för den delen ska inte heller styra relationer eller dylikt. Vi alla bör vara fria att välja en partner som vårt hjärta slår för. och bara för att man skulle ha en partner innebär inte det att man har rätt till sex. Bara en parantes som förtydligande.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:08:20 följande:
    Varför är det så viktigt att spotta på mig då? Någonting måste det vara med ensamma män som väcker en sån ilska, förakt och avsky.

Visserligen får feminister väldigt mycket onödigt hat från män också, så det handlar väl om att man trampar på en öm tå när ens egna privilegier uppmärksammas.

det är dina åsikter folk spottar på, men du bevisar poängen. Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man. 

det är inte ett privilegie jag har att få ligga, det är inte heller en rättighet eller skyldighet och aldrig någonsin ett krav. Din kropp är din, min är min.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:40:13 följande:
    Vad är det för motkrav och förpliktelser som du menar att jag inte har uppfyllt?

Jag existerar inte för att du ska få bedöma om det jag skriver är attraktivt för dig eller inte. Då objektifierar du mig. På vilket sätt beter du dig som en riktig kvinna?

Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier. När män har det svårt väljer du istället att kasta skit på män, vilket tydligen är okej eftersom män till skillnad från kvinnor inte har ett okränkbart människovärde genom födseln utan måste förtjäna det av andra.
    Motkrav nummer ett: bete sig som en man. Ha sunda värderingar, och jobba på sig själv. Precis som kravet på mig själv. dvs inget extra krav bara för att du är man.

Nej du existerar inte för mig, men varken jag eller någon annan tjej eller kvinna existerar för att behöva kvoteras ett knull med dig heller. Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva. Det är det som du har så svårt att förstå. Kvinnor är inte skapta av män för män.

Vilka privilegier har ni gett upp? Förklara gärna. Såvitt jag vet har du har samma privilegier och rättigheter som förr, men att du inte längre har högre rang än en kvinna utan är likvärdig. Är det vad du vill ha tillbaka? Eller menar du att kvinnlig rösträtt införts? Barnaga förbjudits? Sexköpslagen? Samtyckeslagen? Att en kvinna kan och får skilja sig? Att det numera är norm att kvinnor arbetar? Och att man får lov att ha sex innan giftemål? Och att tiderna ändrats från överskott på kvinnor till underskott?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-23 15:06:44 följande:
    Du snackar om att man inte är skyldig andra men du säger samtidigt att man" ska bete sig som en man"

Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva

Finns ingen sån lag som förhindrar det. 
    Det blir inga våldtäkter om någon kräver något. 
    Det är då en åsikt. 
    Och skriver jag inte vad det innebär att bete sig som en man? Ha sunda värderingar och jobba på sig själv. Jag skriver inte att jag kräver en snygg, välutrustad eller rik man. Utan en man som ser kvinnor som jämlikar. Är det verkligen ett orimligt krav i dina ögon och öron? Menar du att du inte har krav på en kvinna? Eller är ditt krav att ha en ägodel som du bestämmer över? Ganska sunkig människosyn isåfall, och inte konstigt om du skulle vara singel med en sådan människosyn.

Hur ska du kunna kräva sex och få sex utan att bryta mot en lag? Om staten skulle erbjuda tjejer/kvinnor ofrivilliga manliga singlar är det staten som indirekt erbjuder våldtäkt, koppleri etc. Eller tror du på riktigt att tjejerna kommer ställa upp och vara *kåta och tacksamma* som ska få *äran att sättas på* av en man som inte kan hitta kvinna på egen hand? Ska dessa singlar kunna ha en hel meny att välja mellan också? Brunnet? Blondin? B-kupa? C-kupa? 20+ eller 30+? Ska den utvalda kvinnan kunna säga nej eller är det bara för henne att sära? Du hör inte själv hur oerhört sjukt detta låter?! Vidrig människosyn att ens tänka tanken.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:23:22 följande:
    Varför ljuger du om mina åsikter? Att jag vill kvotera ut kvinnor till olika män, vilket inte stämmer. Vad är ditt syfte med att smutskasta mig på det sättet?

Det var ett privilegium för män att de förut hade fler rättigheter och möjligheter än kvinnor. Är det svårt att förstå? Det betyder att man vill gå tillbaka till det för att man påpekar det.

Mot bakgrund av det behöver du dock fundera på vilka privilegier du har i förhållande till män och vad du kan tänka dig att ge upp för att alla ska få samma chanser och möjligheter.
    Jag ljuger inte? Jag ifrågasätter vad du menar med dina argument som inte håller?

Okej, så du vill att män ska få fler rättigheter och möjligheter. Vilka är dessa möjligheter och rättigheter? Vilka lagar ska ändras för att passa dig och dina önskemål? Lagen om samtycke eller sexköpslagen? Eller någon annan lag?

Och hur ska ni få dessa? Ska kvinnor ge upp sina rättigheter och möjligheter för att männen ska få tillbaka dessa? Eller kommer kvinnorna kunna ha kvar några rättigheter och möjligheter? Eller ska det vara en *kompromiss* att männen får rösta i varje val, men kvinnorna bara vartannat? Om du har en stark åsikt måste du kunna förklara hur det ska genomföras.

Vidareutveckla gärna vilka privilegier jag har som kvinna? På vilket sätt har jag mer rättigheter och möjligheter än en man? Vi har snarare rätt lika rättigheter och möjligheter, jag har inte mer än en man. Jag har möjlighet att tacka nej till sex, det har en man också möjlighet att göra. Jag har en rättighet till min kropp, och rättighet till att kunna säga nej till sex. Det har du med, din kropp din rättighet.

Du kommer inte bli en lyckligare människa av att staten ger dig rätt till sex. Du kommer bara bli lyckligare den dagen du inser att du är ansvarig för din egen lycka. Vill du inte bli lycklig, förbli den du är. Vill du bli lycklig, inse att du behöver förändras på något sätt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:00:27 följande:
    Och om det inte går jämföras med en inkomst. 
    Varför klagar då olika kvinnor på män som inte ger orgasm till kvinnor, de ska då vara skyldig något?
    Vill du ha orgasm vid samlag? Ja eller nej?

Om man har samlag borde väl båda vilja ha orgasm oavsett kön? Eller är det också bara en manlig rättighet?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 15:23:17 följande:
    Du skrev
    Du pratar om jämställdhet mellan könen. Du verkar inte förstå att det inte går att göra sex jämställt. Kvinnor är inte ett objekt som kan fördelas blan männen. Man kan inte tvinga någon till sex.

Det bli ologiskt när du först säger att sex ska inte vara jämställt men sedan säger du att kvinnor ska inte vara ett objekt och kvinnor ska inte fördelas bland männen.

Om sex inte ska vara jämställt som du säger så skulle det kunna vara så att du fördelas just sex mellan männen för det är inte viktigt att sex ska vara rättvist och jämställt mellan könen.

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?