Är incel något man förtjänar att vara?
För mig är det sorgligt att vi skapat en värld med ?daddande? och daltande av människor så det helt plötsligt finns män (men även kvinnor) som förväntar sig saker?
Om jag vill ha ett jobb. Då måste jag 1) söka jobbet och 2) erbjuda något som gör att just jag blir anställd. Annars finns det många på kö. Jag måste alltså utbilda mig, skaffa körkort eller klä upp/klä ner mig för vissa jobb. Det är min motprestation för att få ett jobb som jag vill ha.
Om jag vill ha en lägenhet då måste jag 1) söka lägenhet på exempelvis boplats alternativt gå på visning och 2) bli beviljad lägenhet utifrån kötid eller få beviljat bolån från bank. Jag måste alltså ha en inkomst och söka en lägenhet inom min budget för att ens ha möjlighet att få ett erbjudande.
Precis samma gäller med vänskap och kärlek, jag kan inte sitta hemma framför datorn i mina svettiga mjukiskläder och hokus pokus finns det en en partner redo för mig. Utan jag måste jobba på mig själv både inre och yttre (läs: hel och ren dvs duscha och klä mig i helt vanliga men hela och rena kläder) men jag måste också ha personlighet, vara snäll etc. Det är saker jag behöver göra i motprestation för att ens få chansen att dejta en kompis eller partner.
Och så måste man inse sina begränsningar, om jag inte vill utbilda mig så kan jag inte jobba som advokat eller få samma lön som en sådan. Då kan jag inte förvänta mig det heller. Om jag inte har ett par miljoner på kontot kanske jag får nöja mig med en hyresrätt i en förort. Det är bara för mig att acceptera, vad är mina andra alternativ liksom? Råna en bank? Om jag inte vill vårda min hälsa med att besöka gymmet, då kanske jag har svårare att hitta en partner som har magrutor exempelvis (inte omöjligt men tror ni fattar?) osv. Vad man ger är ofta vad man får, men inte alltid för livet är orättvist. Och livet ska vara orättvist, det får oss att utvecklas till det bättre.
Vill du inte göra jobbet, ja då är det din förlust. Kom bara inte och tro att livet är gratis och förvänta dig saker hokus pokus utan minsta motprestation.