• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:34:50 följande:
    .Du skrev:  Du har ingen rätt till någon som inte attraheras av dig

Du menar egentligen att det kallas rättighet till något när du missgynnas av det. 
    Vad försöker du ens diskutera här? Förstod du ett enda ord av det jag skrev? Jag förstår inte ett ord av vad du just skrev nu. Du skriver och tänker fullständigt obegripligt. Vad har du för diagnos egentligen? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:35:43 följande:
    Hur många sterila kvinnor sitter på nätet och tycker att män ska våldtas och tas ifrån sina rättigheter för att de inte lyckas bli gravida? Sitter sterila kvinnor och skyller sin barnlöshet på halva jordens befolkning? 

Det är som att incels inbillar sig att de är de enda som upplevt orättvisor och blivit berövade saker i sina liv. Så naiva, så självömkande. Ingens liv är utan svårigheter, tror man det är man otroligt självupptagen. 
    Att de är sterila behöver inte ha med män att göra utan kan bero på naturliga orsaker. 
    Det är inte för någon man nekar de sex eller ställer olika krav på kvinnor. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:36:23 följande:
    Ta några exempel på vad jag får säga är avtändande hos dig utan det kallas rättighet till sex?! 
    Varför kan du inte uttrycka dig begripligt i text? Pratar du på samma sätt?
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:38:32 följande:
    Vad försöker du ens diskutera här? Förstod du ett enda ord av det jag skrev? Jag förstår inte ett ord av vad du just skrev nu. Du skriver och tänker fullständigt obegripligt. Vad har du för diagnos egentligen? 
    Du skrev själv "min del handlar det om humor, intelligens, ett ordnat liv, bra hygien mm. Varför skulle jag vilja vara med någon som inte tilltalar mig? Precis som jag inte förväntar mig att en man som inte finner mig tilltalande ska tvingas vara med mig." 

Du ställer olika krav och det borde innebära att incelmän får ställa krav på kvinnor som kvinnorna sedan tacka nej till. 

Du snackar om att du förväntar dig att personer som inte finner dig attraktiv ska inte vara med dig. Men samtidigt så påstår du att det handlar om rätt till sex när man självtycket kvinnorna ska göra något. 

• Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:39:17 följande:
    Att de är sterila behöver inte ha med män att göra utan kan bero på naturliga orsaker. 
    Det är inte för någon man nekar de sex eller ställer olika krav på kvinnor. 
    Nä, just det. Det har inte med män att göra. Precis som det inte har med kvinnor att göra om någon är avtändande. 

Alla bestämmer själv vilka de vill ha relationer och sex med. Det spelar ingen roll varför man väljer bort någon det avgör alla helt själva. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:41:37 följande:
    Varför kan du inte uttrycka dig begripligt i text? Pratar du på samma sätt?
    Vad tycker du är okej att jag ska få säga är avtändande hos dig själv? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:45:09 följande:
    Nä, just det. Det har inte med män att göra. Precis som det inte har med kvinnor att göra om någon är avtändande. 

Alla bestämmer själv vilka de vill ha relationer och sex med. Det spelar ingen roll varför man väljer bort någon det avgör alla helt själva. 
    Jo det kan visst handla om kvinnor om något är avtändande. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 20:45:09 följande:

Varför tycker du det inte handlar om att alla ska få bestämma själv när det om incel?
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 20:47:00 följande:
    Varför tycker du det inte handlar om att alla ska få bestämma själv när det om incel?
    När det handlar om incel
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?