• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • AliciaNN

condii Vad menas med kemisk graviditet?

Jag ska inte heller testa innan BIM. Jag testade inte alls förra månaden utan väntade bara ut mensen, jag har bara testat på förväntad BIM om jag tycker att jag känner symptom och vill ha lite klarhet. då är det negativt, så kan jag släppa det, mensen kommer och sen sikta på nästa månad. verkar jobbigt att testa innan och få negativt men fortsätta hoppas att det bara var ett för tidigt test. men det är bara så som jag känner Glad

• Sanlin90

Blir fundersam, jag hade ju tempökning rejält två dagar innan min ?mens? startade som inte helt betedde sig som en mens, hade lätt ont och blödde inga klumpar eller slemhinnor bara färskt blod.
    jag trodde ju jag hade ägglossning 2 dagar innan blödningen men idag har jag ömma vröstvårtor och beöst samt mår lätt illa funderar på vad som händer med kroppen men det lär ha varit en mens för tempen sjönk ju, dock sluta jag tempa vaginalt då och gick tillbaka till bara oralt. 

• condii

Det är när ägget blir befruktat men inte fastnar i livmodern, så får man en blödning ungefär samtidigt som ens vanliga mens skulle kommit. 

Jag resonerar på samma sätt som du 😊 

AliciaNN skrev 2023-08-11 09:47:10 följande:

condii Vad menas med kemisk graviditet?

Jag ska inte heller testa innan BIM. Jag testade inte alls förra månaden utan väntade bara ut mensen, jag har bara testat på förväntad BIM om jag tycker att jag känner symptom och vill ha lite klarhet. då är det negativt, så kan jag släppa det, mensen kommer och sen sikta på nästa månad. verkar jobbigt att testa innan och få negativt men fortsätta hoppas att det bara var ett för tidigt test. men det är bara så som jag känner Glad

• Anonym (Blir tokig)

Beställde hem clearblues lila avancerade ägglossningtest för jag hade läst gott om dom, men blir inte riktigt klok här 😅 Enligt NC beräknas äl på söndag 13/8, men dessa tester visar bara en rund cirkel trots att tempen börjar sjunka som innan äl. Är inne på cd 13 o testat i 4 dagar..
    NC brukar ha rätt angående förutsedd äl med ± 1 dag..
    Någon som använt dessa tester, när brukar blinkande eller fast smiley dyka upp för er??? Ser ju liksom 2 starka streck när man tar ut stickan.....

• Nomen123

Anonym (T): 

Tog bort den högre tempen på CD 12 och då ändrades ju grafen lite.. Såklart.. 
    Tror också att jag absolut hade ägglossning CD 14

Är det bara jag som inte alltid kan svara direkt i tråden där någon skrivit till en? För mig funkar de typ varannan gång, annars måste jag svara såhär . 🤔

• Horisonten

Då verkar mensen kommit. Inte så mycket än men fick en del på pappret och mensvärk men då har jag ändå svar. Försöker se de positiva i att få en till riktig cykel efter spiralen och kunna utgå mer ifrån. Samt hinner sluta helt med mina antidepressiva inför nästa försök och kanske mindre stress med flytt och försäljning. Men hade ni räknat som dag ett på ny cykel idag eller först sätt så mensen kommer igång helt??

Så blir några som för följas åt i september tråd antar jag 🥰Men hänger gärna kvar för och se hur det går för er andra här inne och håller tummarna. ❤️

• Bodbod

Heej alla fick mens idag så lämnar tråden! Men vi ses (förhoppningsvis inte) i nästa <3 

Vill också verkligen verkligen tipsa om inositol om du har en oregelbunden/lång cykel. Tack igen för tipset @Syskonförsök!

Min cykel brukar vara på 33-38 dagar och olika långa follikelfaser o blabla bla. Den här månaden blev min cykel 27 dagar??? Helt sjukt. Om det fortsätter såhär nästa månad vet jag inte vad kag ska säga. 

• Horisonten

Förra mensen var 25 dagar och denna 26 dagar är de för kort cykel?? Då har jag fått positiva äl test på CD 10 första och andra på CD 12 och 13 är de normalt och okej eller behöver jag kolla upp det eller oroa mig?

• Anonym (T)
    Nomen123 skrev 2023-08-11 10:42:32 följande:

Anonym (T): 

Tog bort den högre tempen på CD 12 och då ändrades ju grafen lite.. Såklart.. 
    Tror också att jag absolut hade ägglossning CD 14

Är det bara jag som inte alltid kan svara direkt i tråden där någon skrivit till en? För mig funkar de typ varannan gång, annars måste jag svara såhär . 🤔

Har läst att det kan ha att göra med om man har sidan i mobilanpassat läge eller inte? Om man kan citera. 

Beroende på vad du har för personlighet så kan du ju tänka att du kan haft ÄL CD14 och ligga längre fram. Eller så håller du fast vid CD17 med risk för mens tidigare. Skulle du testa innan BIM?
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-11 10:47:20 följande:

Då verkar mensen kommit. Inte så mycket än men fick en del på pappret och mensvärk men då har jag ändå svar. Försöker se de positiva i att få en till riktig cykel efter spiralen och kunna utgå mer ifrån. Samt hinner sluta helt med mina antidepressiva inför nästa försök och kanske mindre stress med flytt och försäljning. Men hade ni räknat som dag ett på ny cykel idag eller först sätt så mensen kommer igång helt??

Så blir några som för följas åt i september tråd antar jag 🥰Men hänger gärna kvar för och se hur det går för er andra här inne och håller tummarna. ❤️

Trist ❤️

Första dagen med färskt, rött blod säger BM. Så om det inte kommer igång mer idag räknas det som spottings och inte CD1.
Svar på tråden BIM Augusti 2023