Tröttnar mer och mer
Jag är en medelålders man som tröttnar mer och mer på relationer och speciellt min nuvarande relation. Det är härligt i början och man är nykär och planerar livet. Sen efterhand lär man känna varandra lite bättre och börjar märka andra egenskaper. Min nuvarande relation som har varit 13 år mår jag fruktansvärt dåligt över. Vi har en fantastisk son ihop men jag funderar allvarligt på att lämna relationen. Varför? Jo för att jag skit för allt. Min sambo är konstant arg på mig, det går inte att prata längre. Skulle hon säga något kritiskt till mig är väl det okej men gud nåde om jag gör det då tar det fyr i helvetet. För att göra historien kort så känner jag mig misslyckad som partner och jag ser och märker hur olycklig hon är. Hon har höga krav på sin omgivning, har inget socialt liv och är konflikt rädd. Dock så är jag "bollplanket" hemma som hon spyr galla över ifall andra gör något. Jag är trött på att bli behandlad som skit och överväger faktisk att avsluta med relationer överhuvudtaget och gå vidare i livet. Det blir bara skit med relationer till slut och tröttnar mer och mer. Samtidigt tänker man på sin son som man inte vill svika. Jag drar mig mer och mer undan ifrån henne och biter mig i och håller käften då hon säger något elakt och felaktigt för att inte göra saken värre för sonen. Något råd, jag vet inte hur länge till jag orkar. Ps: parterapi funkade inte direkt!