• Stjärnskottet

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

1) Jag har string för att det är skönt.
    NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

2) Jag har string för att slippa troskanter.
    NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

3) Jag har string för att jag trivs i det.
    NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

• Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
  • Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-06 16:35:59 följande:

MÄN, DAGS ATT SLUTA TILLSKRIVA KVINNOR DINA ÅSIKTER

1) Jag tycker string är bekvämare än vanliga trosor. String i rätt storlek kilar sig mycket mer sällan fast mellan skinkorna, som vanliga trosor kan göra. Jag till och med tränar kampsport i stringtrosor (och nej, det är inte tajta träningsbyxor vi bär i dojon, utan två lager vida bomullsbyxor där det inte syns vilken typ av underkläder man än har), eftersom det är bekvämast så.

2) Det finns sömlösa string också.
    Inte heller känner jag mig sexig i string (Om jag nu skulle hypotetiskt klä mig för att vara sexig, skulle jag inte välja stringtrosor eftersom de inte är smickrande för celluliter). Jag känner mig liksom inte sexig i min vanliga modell BH heller. För mig är mina stringtrosor alltså lika osexiga som de BHs jag bär till vardags, eller som mina strumpor.

3) Min man föredrar mer täckande trosor. Alla "sexiga" underkläder jag köper och bär för hans skull är inte string.

Sedan, så är det klart att det finns kvinnor som bär string för att de känner sig sexiga i dem. Det finns kvinnor som väljer underkläder även till vardags för att de vill känna sig sexiga/för mäns skull.  TS försöker dock påstå att detta är en allmän sanning, att TS minsann vet hur alla kvinnor tänker, känner och resonerar. Det är på grund av män som TS som feminismen fortfarande har visst existensberättigande (säger jag som inte är feminist). Dock är jag övertygad om att män som TS som har så låg respekt och förtroende för kvinnor, är i klar minoritet i vårt land. De flesta människor visar andra den respekten att de tror på att andra både vet sina egna känslor och talar sanning när de berättar om dem.

1) Stringtrosor sitter alltid mellan skinkorna. Redan där faller ditt argument. Om det du säger stämmer borde även män träna i string, men det gör de ju inte.

2) Om du har ful rumpa är det klart att du väljer bort string, inget konstigt med det.

3) Män brukar föredra täckande om kvinnans rumpa är ful. Inte heller konstigt med det.

För övrigt är jag inte man, så den förolämpningen får du gärna sluta med.
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 16:43:55 följande:
    1) Stringtrosor sitter alltid mellan skinkorna. Redan där faller ditt argument. Om det du säger stämmer borde även män träna i string, men det gör de ju inte.

2) Om du har ful rumpa är det klart att du väljer bort string, inget konstigt med det.

3) Män brukar föredra täckande om kvinnans rumpa är ful. Inte heller konstigt med det.

För övrigt är jag inte man, så den förolämpningen får du gärna sluta med.
    1) Ja, men de kan sitta olika långt in eller olika hårt. Jag tränar fortfarande med string, men har inte påstått att alla tycker att det är bekvämt, så där faller ditt motargument platt. Jag, till skillnad från dig, påstår mig inte veta vad alla andra tycker är bekvämt, nämligen.

2) Precis, varför skulle jag känna mig sexig med string om jag har en ful rumpa? Där faller ditt argument om att jag har string för att jag känner mig sexig i det.

3) Precis, så varför skulle jag bära string för min mans skull (eller för andra mäns skull) när min rumpa är ful? Där faller ditt argument om att jag bär string för någon annans skull än min egen.

Ursäkta, insåg det när jag postat. Jag skulle bytt ut 'män' mot 'personer'. För jag antar att du identifierar dig som en person.
  • Anonym (?)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 13:34:15 följande:
    Det är lögnerna som gör mig upprörd.
    Vilka lögner?
    Att åsikterna inte.passar din hypotes?
  • Anonym (?)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 15:37:24 följande:
    Klart det är så. När stringtrosan blev vanlig för vanliga konsumenter var det ingen som ljög eller smög med anledningarna. Man ville gärna känna sig sexig, och vem vill inte göra det liksom?

Det var som sagt när feminismen kom som det blev fult för kvinnor att göra saker för mannens skull. Istället skulle kvinnor bara göra saker för sin egen skull och det viktiga var att man själv var bekväm med det man gjorde.

Problemet är bara att om en kvinna säger att hon har string för att hon känner sig bekväm i det, är det bara ett lager som ligger ovanpå den riktiga anledningen: att hon känner sig sexig och attraktiv.

Sedan kom lögnen med troskanterna som upprepades så ofta tills de blev en kollektiv sanning. Och när det väl blev en kollektiv sanning var det ingen som vågade ifrågasätta (som det brukar bli med grupptryck).

Jag har själv string, men jag har det inte för att dölja kanter eller för att det är så otroligt skönt, utan för att jag känner mig sexig och lite utmanande. Om folk har string av andra anledningar behöver dessa anledningar vara trovärdiga och inte bygga på direkta lögner.
    Fast att en kvinna har andra synpunkter om string har verkligen inte med feminism att göra. Snarare torde det vara så att feminismen står för rättigheten att bära, i detta, fall de trosor de vill. String, mammelucker eller något annat de föredrar. Åsikten att kvinnor ljuger när dem inte håller med dig är rent löjeväckande och insnöat om du frågar mig.
    Jag har varit gift i dryga 20 år och vill jag använda något som jag känner mig sexig i eller för att passa din hypotes så är det absolut inte string.
  • Anonym (Dungeoneer)

String = fjortis, kräkfult och obekvämt, tycker både jag och min man.

"Kolla på mig jag har ett bajssnöre i baken, då är jag nog vuxen typ!"

...stackars liten...

Korsett, inga trosor alls och strumpeband ska det vara för att vara sexigt.

Eller lårhöga stövlar. Eller body harness med läder och kedjor.

Det finns inga trosor i någon ekvation som innebär sex här.

• Anonym (Sexiga sexplagget)

Säkert ett sexplagg från början. Började använda dem när jag var 13 år eftersom jag använde tighta jeans och när jag hade vanliga trosor såg man troskanterna genom jeansen vilket drog uppmärksamhet till sig av killar, när jag hade string syntes inget genom jeansen och ingen kommenterade längre något angående mina trosor. Sedan dess har jag fortsatt ha tighta jeans och är nu över 40. Och således string under för att inte dra ögonen till mig pga troskanter. Jag uppfattar att det uppfattas som sexigare att se vanliga trosor kanter genom tighta jeans än inte se några kanter eftersom just jeans är utformade så att string inte syns genom jeansen.

Jag har svårt att tycka om andra trosor nu än osynliga snören under kläder eftersom jag är van. Vad män uppfattar som sexigt är ju inte något som jag behöver tänka på, men tror de uppfattar synliga troskanter under tighta jeans sexigare än att inte se något annat än jeans. Många uppfattar precis allting med alla trosor sexigt men det är inte mitt problem. Bäst ser jag ut naken och ska jag vara sexig så ger det mig bäst resultat att vara naken än att ha string.

Din åsikt får stå för dig. Att string är ett sexplagg. Personligen är mitt sexplagg att vara naken eller i höga klackar. Jeans och höga klackar är lika mycket "sexplagg" för mig som du menar att string är för dig. Kort kjol utan trosor är "ett sexplagg"? Urringad tight topp är ett "sexplagg"? Tight klänning är ett "sexplagg"? Höga stilettklackar är ett "sexplagg"? Tighta jeans är ett "sexplagg"? Tights är ett "sexplagg"? Kort tröja som visar magen är "ett sexplagg"? Vart drar du gränsen för vad vi kvinnor får ha på sig utan att det är "sexplagg"? Går du i burka själv? Har hört att även kvinnohår är sexuellt tändande så du klär dig i burka för att vara på den säkra sidan, eller vad?

• Stjärnskottet
    Embla twopointoh skrev 2023-06-06 16:59:55 följande:
    1) Ja, men de kan sitta olika långt in eller olika hårt. Jag tränar fortfarande med string, men har inte påstått att alla tycker att det är bekvämt, så där faller ditt motargument platt. Jag, till skillnad från dig, påstår mig inte veta vad alla andra tycker är bekvämt, nämligen.

2) Precis, varför skulle jag känna mig sexig med string om jag har en ful rumpa? Där faller ditt argument om att jag har string för att jag känner mig sexig i det.

3) Precis, så varför skulle jag bära string för min mans skull (eller för andra mäns skull) när min rumpa är ful? Där faller ditt argument om att jag bär string för någon annans skull än min egen.

Ursäkta, insåg det när jag postat. Jag skulle bytt ut 'män' mot 'personer'. För jag antar att du identifierar dig som en person.
    1) Mitt argument är att OM det varit bekvämt hade män och barn haft string också. Så du kan påstå att du tycker det är bekvämt med en rem mellan skinkorna, men logiken talar mot dig.

2) Där har du dock en bra poäng.

3) Jag säger inte alla alla tjejer har string för mäns skull, utan för att de själva vill känna sig sexiga (vilket blandas ihop med känslan att vara "bekväm" och "trivas med det".)

Personligen är jag för van vid string för att de skulle kännas sexiga. De är bara tråkiga, lika tråkiga som andra kläder man har för att inte gå naken  Känner mig sexigare och bekvämare i klänning utan trosor och bh. String är bara en trosa för mig precis som en bh bara är en bh. Kul för dig att du känner att dina string är ett sexplagg. Pröva att använda string dag och natt i 28 år så kan du förstå varför jag inte har din känsla, jag använder ju string även vid mens, sjukdom, magproblem och allt vet du och har gjort dag och natt i 28 år. Då slutar man se plagget som något laddat. 

Men visst, på 80-talet var det säkert endast ett "sexplagg" en gång i tiden när det var nytt och folk drog på sig det på bordeller eller så. Men idag har det ju blivit en helt vanlig trosa.

Stjärnskottet skrev 2023-06-06 18:14:18 följande:
    1) Mitt argument är att OM det varit bekvämt hade män och barn haft string också. Så du kan påstå att du tycker det är bekvämt med en rem mellan skinkorna, men logiken talar mot dig.

3) Jag säger inte alla alla tjejer har string för mäns skull, utan för att de själva vill känna sig sexiga (vilket blandas ihop med känslan att vara "bekväm" och "trivas med det".)
    Min man har string. Han bär supertaighta  string under badkläder för att inte kunna få stånd som syns i badhus. Även där av funktion används string i hans fall också. Han använder det inte heller som ett "sexplagg" alltså. 
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 18:14:18 följande:

1) Vad man tycker är bekvämt handlar både om individuellt tycke och om vana. Inte om logik. Ännu ett motargument från din sida som faller platt.

2) Och följaktligen stämmer inte ditt påstående om att alla kvinnor har string för att känna sig sexiga. Bra, då har vi etablerat att du hade fel på den punkten.

3) Att känna sig sexig som kvinna = att känna sig attraktiv i en mans ögon (för enkelhetens skull talar vi om heterosexuella relationer). Alltså följer det logiskt (ja, här är det relevant att använda ordet 'logiskt', till skillnad från 1) ) att kvinnor som klär sig sexigt gör det utifrån mäns preferenser, och inte efter vad de själva skulle tända på. Alltså faller ytterligare ett av dina motargument platt.

Fråga: Varför antar du att det finns ett motsatsförhållande mellan 'sexig' och 'bekväm'? Varför är det för dig otänkbart att ett plagg kan vara både sexigt och bekvämt?

Fråga: Bara för att du råkar tycka att string är obekvämt, varför förutsätter du att alla andra också tycker som du? Är det verkligen så svårt att inse att inte alla tänker, tycker och fungerar precis på samma sätt som du gör, så till den milda grad att du anklagar andra för att ljuga när de inte håller med dig?

Fundering: Jag måste ju undra om du resonerar så här i andra frågor också.
    'Jag gillar inte chokladglass, och alla som säger att de gillar chokladglass ljuger.'
    'Jag tycker Game of Thrones var jättedålig, och alla de som tittar på den blandar ihop 'bra' med 'att gilla att titta på alla nakna bröst'.

Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor