Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
MÄN, DAGS ATT SLUTA TILLSKRIVA KVINNOR DINA ÅSIKTER
1) Jag tycker string är bekvämare än vanliga trosor. String i rätt storlek kilar sig mycket mer sällan fast mellan skinkorna, som vanliga trosor kan göra. Jag till och med tränar kampsport i stringtrosor (och nej, det är inte tajta träningsbyxor vi bär i dojon, utan två lager vida bomullsbyxor där det inte syns vilken typ av underkläder man än har), eftersom det är bekvämast så.
2) Det finns sömlösa string också.
Inte heller känner jag mig sexig i string (Om jag nu skulle hypotetiskt klä mig för att vara sexig, skulle jag inte välja stringtrosor eftersom de inte är smickrande för celluliter). Jag känner mig liksom inte sexig i min vanliga modell BH heller. För mig är mina stringtrosor alltså lika osexiga som de BHs jag bär till vardags, eller som mina strumpor.
3) Min man föredrar mer täckande trosor. Alla "sexiga" underkläder jag köper och bär för hans skull är inte string.
Sedan, så är det klart att det finns kvinnor som bär string för att de känner sig sexiga i dem. Det finns kvinnor som väljer underkläder även till vardags för att de vill känna sig sexiga/för mäns skull. TS försöker dock påstå att detta är en allmän sanning, att TS minsann vet hur alla kvinnor tänker, känner och resonerar. Det är på grund av män som TS som feminismen fortfarande har visst existensberättigande (säger jag som inte är feminist). Dock är jag övertygad om att män som TS som har så låg respekt och förtroende för kvinnor, är i klar minoritet i vårt land. De flesta människor visar andra den respekten att de tror på att andra både vet sina egna känslor och talar sanning när de berättar om dem.