• Stjärnskottet

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

1) Jag har string för att det är skönt.
    NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

2) Jag har string för att slippa troskanter.
    NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

3) Jag har string för att jag trivs i det.
    NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

• Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
  • Anonym (Konstigt)

Jag tycker string varken är skönt eller oskönt. Det känns som vilka trosor som helst. Men man måste hitta sköna string, precis som det är med alla trosor.
    Jag har string för att slippa troskant i vissa kläder.
    Min partner tycker inte att string är speciellt snyggt, det finns snyggare trosor som ger rumpan ett snyggare lyft. Min rumpa ser snarare mindre ut i string. Vad spelar det för roll, jag bär string för att jag vill det?

• Stjärnskottet
    Anonym (Konstigt) skrev 2023-06-06 12:52:40 följande:

Jag tycker string varken är skönt eller oskönt. Det känns som vilka trosor som helst. Men man måste hitta sköna string, precis som det är med alla trosor.
    Min partner tycker inte att string är speciellt snyggt, det finns snyggare trosor som ger rumpan ett snyggare lyft. Min rumpa ser snarare mindre ut i string. Vad spelar det för roll, jag bär string för att jag vill det?

Nej, det känns absolut inte som vilka trosor som helst. Varför ljuger du?

String visar troskanter.
  • Anonym (X)
    Anonym (Konstigt) skrev 2023-06-06 12:52:40 följande:

Spelar det ingen roll hur män uppfattar dig och din rumpa när du har string? Eller ljuger du?
  • Anonym (E)

Använder inte ens string numera men skrattar ändå hysteriskt åt felaktigheterna som presenteras som sanningar. Snacka om att utgå från endast sig själv.

Troskanterna är dock lite löjligt då de faktiskt brukar synas men på ett annat sätt, inte alltid snyggare men smaken är som baken.

• Anonym (E)

och nej aldrig att jag burit string för att verka sexig inför någon kille, finns snyggare modeller för det

• Anonym (55)

Första gången jag provade var för två år sedan och jag blev såld. De är inte obekväma på något vis. Är 57 nu och älskar mina string. Baksidan är spets och fram är de hela, Kapp Ahl Exellent. De finns i svart, vitt och ljusblått. 
    Jag är tjock och har dem för mig själv, singel som jag är. 

• Anonym (?)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 12:32:12 följande:

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

Vad har feminism och stringtrosor gemensamt?
  • EnAnonumius
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 12:32:12 följande:

Jaha saknar du oförmågan att förstå att folk ÄR olika och tycker olika? Är det detta din trådstart går ut på egentligen? Att du vill visa omvärlden detta, att du vägra att inse att folk är olika och tycker olika? Är det också en av anledningarna du sjunker så¨lågt och anklagar andra för atrt ljuga, som inte delar din subjektiva smak/tyckande?

Jag själv tycker string är inte snygga jag tycker inte ens de är sexiga heller. För den saken skull så kommer jag aldrig att utgå från att andra kvinnor ljuger som inte delar min subjektiva smak/åsikt om string. Det är för att jag förstår den lilla enkla saken, att kvinnor/män/folk är individer och är olika, och inte en homogen massa.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (?)

Har aldrig gillat string. Obekvämt och i vissa fall något som flossar användaren mellan skinkorna. Rent äckligt.

• Stjärnskottet
    EnAnonumius skrev 2023-06-06 13:06:27 följande:
    Jaha saknar du oförmågan att förstå att folk ÄR olika och tycker olika? Är det detta din trådstart går ut på egentligen? Att du vill visa omvärlden detta, att du vägra att inse att folk är olika och tycker olika? Är det också en av anledningarna du sjunker så¨lågt och anklagar andra för atrt ljuga, som inte delar din subjektiva smak/tyckande?

Jag själv tycker string är inte snygga jag tycker inte ens de är sexiga heller. För den saken skull så kommer jag aldrig att utgå från att andra kvinnor ljuger som inte delar min subjektiva smak/åsikt om string. Det är för att jag förstår den lilla enkla saken, att kvinnor/män/folk är individer och är olika, och inte en homogen massa.
    Det räcker inte att skylla på att "alla är olika" för att försvara lögner.

Det är inte en åsikt att string visar troskanter, det fakta.
    Det är inte en åsikt att kvinnor tyvärr ljuger extremt mycket för att anpassa sig till normen.
    Och hade strings varit bekväma hade ju männen haft dem också, men så är det inte.

Det är naturligtvis svårt att bevisa att folk ljuger när det räcker att de säger "jag tycker det".
Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor