• Stjärnskottet

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

1) Jag har string för att det är skönt.
    NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

2) Jag har string för att slippa troskanter.
    NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

3) Jag har string för att jag trivs i det.
    NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

• Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
  • Stjärnskottet
    Anonym (Ge upp) skrev 2023-06-06 15:26:42 följande:

Tycker det är självklart att string används för att få uppmärksamhet och känna sig sexig. Bara ge upp, alla vet att ni ljuger. Det är inget fel med det heller men man ska inte ljuga. 

Klart det är så. När stringtrosan blev vanlig för vanliga konsumenter var det ingen som ljög eller smög med anledningarna. Man ville gärna känna sig sexig, och vem vill inte göra det liksom?

Det var som sagt när feminismen kom som det blev fult för kvinnor att göra saker för mannens skull. Istället skulle kvinnor bara göra saker för sin egen skull och det viktiga var att man själv var bekväm med det man gjorde.

Problemet är bara att om en kvinna säger att hon har string för att hon känner sig bekväm i det, är det bara ett lager som ligger ovanpå den riktiga anledningen: att hon känner sig sexig och attraktiv.

Sedan kom lögnen med troskanterna som upprepades så ofta tills de blev en kollektiv sanning. Och när det väl blev en kollektiv sanning var det ingen som vågade ifrågasätta (som det brukar bli med grupptryck).

Jag har själv string, men jag har det inte för att dölja kanter eller för att det är så otroligt skönt, utan för att jag känner mig sexig och lite utmanande. Om folk har string av andra anledningar behöver dessa anledningar vara trovärdiga och inte bygga på direkta lögner.
  • fultextad användarhandbok
    Fjäril kär skrev 2023-06-06 15:21:38 följande:

Det finns tusentals orsaker till att folk klär sig i string, boxers, bikinis, y-front etc och alla skäl är precis lika giltiga. Varför skulle det vara något konstigt med att folk är olika? Varför skulle det vara lögn att vissa faktiskt gillar det? 

Jag kan då inte komma på ens 200 olika orsaker, ännu mindre då tusentals. Fast så tror jag inte heller att vi människor är så olika. Finns det tusentals olika smaker av salt eller av basilika? Det gör det ju nu inte, smak finns ju inte alls utan smaklökar. Däremot finns det tusentals upplevelser av salt och basilika, inom ett spektrum som är så pass litet och enhetligt så att vi alla vet vad vi menar med saltsmak och smaken av basilika. Inom det spektrumet skiljer det sig en del, men inte så mycket att någon med fungerande omanipulerade smaklökar kan äta det och hävda att det smakar chili.

Det samma gäller kläder. Kläder fungerar dels som kroppsskydd, dels som sociala statusmarkörer, grupptillhörighet och givetvis att framhäva och skyla. Inte så mycket mer än så. Vad vi tycker är snyggt har ganska snäva förhållningsregler. För det förhåller sig alltid till något, en utgångspunkt. 
  • Anonym (22)

Brukar kvinnor berätta varför de har string?

Stjärnskottet skrev 2023-06-06 15:37:24 följande:
    Det var som sagt när feminismen kom som det blev fult för kvinnor att göra saker för mannens skull. Istället skulle kvinnor bara göra saker för sin egen skull och det viktiga var att man själv var bekväm med det man gjorde.
    Det där är också bra för producenterna och återförsäljarna så att det inte går ner. Man hittar på nya anledningar eller ändrar på redan befintliga för att upprätthålla försäljning. Det går att profitera på mycket.
  • Stjärnskottet
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-06 15:40:27 följande:
    Det där är också bra för producenterna och återförsäljarna så att det inte går ner. Man hittar på nya anledningar eller ändrar på redan befintliga för att upprätthålla försäljning. Det går att profitera på mycket.
    Finns säkert en sådan anledning också, även om jag tror att det du säger främst stämmer på smink.

En annan sak man kan fundera på är varför män och barn inte har string om det nu är så bekvämt som vissa här på fullaste allvar påstår. Varför vill vi inte se string på barn? Jo, för att det är ett sexplagg. Varför vill inte män ha string? Jo för att det inte är särskilt skönt och att de flesta kvinnor dessutom tycker det ser skrattretande ut. Män klär sig också efter vad de tror kvinnor uppskattar.

Folk som påstår att:

- string känns likadant som alla andra trosor
    - string är bara underkläder som alla andra trosor

Dessa människor ljuger. Det har inte med åsikter att göra.
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 15:51:46 följande:
    Finns säkert en sådan anledning också, även om jag tror att det du säger främst stämmer på smink.

En annan sak man kan fundera på är varför män och barn inte har string om det nu är så bekvämt som vissa här på fullaste allvar påstår. Varför vill vi inte se string på barn? Jo, för att det är ett sexplagg. Varför vill inte män ha string? Jo för att det inte är särskilt skönt och att de flesta kvinnor dessutom tycker det ser skrattretande ut. Män klär sig också efter vad de tror kvinnor uppskattar.

Folk som påstår att:

- string känns likadant som alla andra trosor
    - string är bara underkläder som alla andra trosor

Dessa människor ljuger. Det har inte med åsikter att göra.
    Det är fullt giltiga poäng. Kanske har en del ett behov av att tillrättalägga och relativisera bort primala egenskaper som tar sig uttryck.
  • Anonym (gg)

Jag gissar att du ts är antingen en sexuellt frustrerad incel eller en kvinna vars man är flirtig.

• Stjärnskottet
    Anonym (gg) skrev 2023-06-06 16:20:05 följande:

Jag gissar att du ts är antingen en sexuellt frustrerad incel eller en kvinna vars man är flirtig.

Jag gissar att du är en bitter kvinna i klimakteriet som precis fick slut på argument.
  • Embla twopointoh

MÄN, DAGS ATT SLUTA TILLSKRIVA KVINNOR DINA ÅSIKTER

1) Jag tycker string är bekvämare än vanliga trosor. String i rätt storlek kilar sig mycket mer sällan fast mellan skinkorna, som vanliga trosor kan göra. Jag till och med tränar kampsport i stringtrosor (och nej, det är inte tajta träningsbyxor vi bär i dojon, utan två lager vida bomullsbyxor där det inte syns vilken typ av underkläder man än har), eftersom det är bekvämast så.

2) Det finns sömlösa string också.
    Inte heller känner jag mig sexig i string (Om jag nu skulle hypotetiskt klä mig för att vara sexig, skulle jag inte välja stringtrosor eftersom de inte är smickrande för celluliter). Jag känner mig liksom inte sexig i min vanliga modell BH heller. För mig är mina stringtrosor alltså lika osexiga som de BHs jag bär till vardags, eller som mina strumpor.

3) Min man föredrar mer täckande trosor. Alla "sexiga" underkläder jag köper och bär för hans skull är inte string.

Sedan, så är det klart att det finns kvinnor som bär string för att de känner sig sexiga i dem. Det finns kvinnor som väljer underkläder även till vardags för att de vill känna sig sexiga/för mäns skull.  TS försöker dock påstå att detta är en allmän sanning, att TS minsann vet hur alla kvinnor tänker, känner och resonerar. Det är på grund av män som TS som feminismen fortfarande har visst existensberättigande (säger jag som inte är feminist). Dock är jag övertygad om att män som TS som har så låg respekt och förtroende för kvinnor, är i klar minoritet i vårt land. De flesta människor visar andra den respekten att de tror på att andra både vet sina egna känslor och talar sanning när de berättar om dem.

• Anonym (22)

Du har konstaterat att de ljuger och varför de gör det... vad är det som ska diskuteras? Vad är trådens frågeställning?

Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor