Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

MÄN, DAGS ATT SLUTA TILLSKRIVA KVINNOR DINA ÅSIKTER

1) Jag tycker string är bekvämare än vanliga trosor. String i rätt storlek kilar sig mycket mer sällan fast mellan skinkorna, som vanliga trosor kan göra. Jag till och med tränar kampsport i stringtrosor (och nej, det är inte tajta träningsbyxor vi bär i dojon, utan två lager vida bomullsbyxor där det inte syns vilken typ av underkläder man än har), eftersom det är bekvämast så.

2) Det finns sömlösa string också.
    Inte heller känner jag mig sexig i string (Om jag nu skulle hypotetiskt klä mig för att vara sexig, skulle jag inte välja stringtrosor eftersom de inte är smickrande för celluliter). Jag känner mig liksom inte sexig i min vanliga modell BH heller. För mig är mina stringtrosor alltså lika osexiga som de BHs jag bär till vardags, eller som mina strumpor.

3) Min man föredrar mer täckande trosor. Alla "sexiga" underkläder jag köper och bär för hans skull är inte string.

Sedan, så är det klart att det finns kvinnor som bär string för att de känner sig sexiga i dem. Det finns kvinnor som väljer underkläder även till vardags för att de vill känna sig sexiga/för mäns skull.  TS försöker dock påstå att detta är en allmän sanning, att TS minsann vet hur alla kvinnor tänker, känner och resonerar. Det är på grund av män som TS som feminismen fortfarande har visst existensberättigande (säger jag som inte är feminist). Dock är jag övertygad om att män som TS som har så låg respekt och förtroende för kvinnor, är i klar minoritet i vårt land. De flesta människor visar andra den respekten att de tror på att andra både vet sina egna känslor och talar sanning när de berättar om dem.

• Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 16:43:55 följande:
    1) Stringtrosor sitter alltid mellan skinkorna. Redan där faller ditt argument. Om det du säger stämmer borde även män träna i string, men det gör de ju inte.

2) Om du har ful rumpa är det klart att du väljer bort string, inget konstigt med det.

3) Män brukar föredra täckande om kvinnans rumpa är ful. Inte heller konstigt med det.

För övrigt är jag inte man, så den förolämpningen får du gärna sluta med.
    1) Ja, men de kan sitta olika långt in eller olika hårt. Jag tränar fortfarande med string, men har inte påstått att alla tycker att det är bekvämt, så där faller ditt motargument platt. Jag, till skillnad från dig, påstår mig inte veta vad alla andra tycker är bekvämt, nämligen.

2) Precis, varför skulle jag känna mig sexig med string om jag har en ful rumpa? Där faller ditt argument om att jag har string för att jag känner mig sexig i det.

3) Precis, så varför skulle jag bära string för min mans skull (eller för andra mäns skull) när min rumpa är ful? Där faller ditt argument om att jag bär string för någon annans skull än min egen.

Ursäkta, insåg det när jag postat. Jag skulle bytt ut 'män' mot 'personer'. För jag antar att du identifierar dig som en person.
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 18:14:18 följande:
    1) Mitt argument är att OM det varit bekvämt hade män och barn haft string också. Så du kan påstå att du tycker det är bekvämt med en rem mellan skinkorna, men logiken talar mot dig.

2) Där har du dock en bra poäng.

3) Jag säger inte alla alla tjejer har string för mäns skull, utan för att de själva vill känna sig sexiga (vilket blandas ihop med känslan att vara "bekväm" och "trivas med det".)
    1) Vad man tycker är bekvämt handlar både om individuellt tycke och om vana. Inte om logik. Ännu ett motargument från din sida som faller platt.

2) Och följaktligen stämmer inte ditt påstående om att alla kvinnor har string för att känna sig sexiga. Bra, då har vi etablerat att du hade fel på den punkten.

3) Att känna sig sexig som kvinna = att känna sig attraktiv i en mans ögon (för enkelhetens skull talar vi om heterosexuella relationer). Alltså följer det logiskt (ja, här är det relevant att använda ordet 'logiskt', till skillnad från 1) ) att kvinnor som klär sig sexigt gör det utifrån mäns preferenser, och inte efter vad de själva skulle tända på. Alltså faller ytterligare ett av dina motargument platt.

Fråga: Varför antar du att det finns ett motsatsförhållande mellan 'sexig' och 'bekväm'? Varför är det för dig otänkbart att ett plagg kan vara både sexigt och bekvämt?

Fråga: Bara för att du råkar tycka att string är obekvämt, varför förutsätter du att alla andra också tycker som du? Är det verkligen så svårt att inse att inte alla tänker, tycker och fungerar precis på samma sätt som du gör, så till den milda grad att du anklagar andra för att ljuga när de inte håller med dig?

Fundering: Jag måste ju undra om du resonerar så här i andra frågor också.
    'Jag gillar inte chokladglass, och alla som säger att de gillar chokladglass ljuger.'
    'Jag tycker Game of Thrones var jättedålig, och alla de som tittar på den blandar ihop 'bra' med 'att gilla att titta på alla nakna bröst'.

• Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 07:05:47 följande:
    Så om de är så bekväma, varför används de inte av män? Varför använder inte du? Bekvämlighetsargumentet är en lögn som är menat att täcka andra skäl.
    Det finns stringkalsonger för män. Hur vanligt det är att män har dem vet jag inte, eftersom underkläder inte syns.

Men, det finns alltså män som bär dem. Ännu ett av dina argument som faller platt.
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 07:23:51 följande:
    Kom igen, du vet att detta i praktiken är en lögn. Finns extremt få män som har string *burr*.
    Du kan väl istället visa mig den respekten att tro på det jag säger till dig. Brukar du avfärda alla människor som har annan åsikt som dig som lögnare?

Vad tjänar jag på, en relativt anonym människa på ett forum, på att ljuga om vad jag tycker är bekvämt?
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 07:43:47 följande:
    För att det har med politik och feminism att göra som jag redan varit inne på. Det är ingen slump att alla andra tjejer blir sura på mig när jag inte ställer mig i ledet och säger det man ska säga enligt feminismens värdegrund.

Men jag vägrar upprätthålla den här skitlögnen.
    Det står dig helt fritt att använda vilka underkläder du vill. Det som 'alla andra tjejer blir sura' över kanske snarare handlar om att du försöker säga till dem vad de känner och att de är lögnare när de säger att de inte känner vad du påstår.

Det har ingenting med feminism att göra, utan att du är respektlös mot andra.
  • Embla twopointoh
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 08:09:43 följande:
    Jag har redan förklarat varför det har med feminismen att göra. Det är inte så enkelt som att "jag tycker si och du tycker så". Det finns ett underliggande grupptryck som påverkar.
    Jag kan hålla med dig när det kommer till plagg som syns på ett annat sätt, såsom väldigt urringat eller liknande. Men vad jag har för underkläder ser ingen, utom möjligen min man och de jag delar omklädningsrum med. Om ingen ser, så är det ganska märkligt att påstå att man klär sig i det för någon annans skull. (Sedan finns det som sagt säkert de som väljer underkläder för att de tror eller vet att andra kommer att se dem. Men, det gäller inte alla.)

Jag tycker att det är lika löjligt att påstå att jag känner mig sexig i mina hudfärgade, sömlösa stringtrosor, som att jag känner mig sexig i min hudfärgade Tshirt-BH. Bägge delarna är bara underplagg, som jag väljer först och främst utifrån bekvämlighet. Jag skulle aldrig gå omkring till vardags med en BH som klämmer, så varför i all världen skulle jag gå omkring med trosor som var obekväma?

Dessutom, jag är 40+. Jag har sedan länge kommit förbi den där åldern då jag brydde mig om vad andra tänker och tycker om mitt utseende. Jag klär mig i kläder jag trivs i, har den frisyr jag gillar, och så vidare. Visst vill jag också känna mig fin, och den känslan är relaterad till hur andra människor uppfattar mig, men jag är också såpass gammal att jag inser att man inte kan tillfredsställa alla. Att oavsett hur mycket jag anstränger mig, kommer det alltid att finnas de som inte tycker jag är fin. Och jag är okej med det.

Jag är inte feminist, nästan tvärtom, faktiskt, i alla fall om man talar om feminism såsom mer än att män och kvinnor ska vara lika inför lagen.

Jag tror ingen förnekar att det sociala grupptrycket existerar, eller att val av kläder och utseende är mer komplicerat än rent personligt tycke. Det du gör är att ta på dig rollen som tankeläsare, och tala om för andra vad de tänker och känner och tycker. Du framstår som både respektlös och insiktslös, speciellt som du fortsätter att framhärda i din bestämda åsikt trots att många har svarat att det inte stämmer på just dem.
Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor