Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor
Alltså hej hörni, självklart kan man generalisera, annars blir det svårt att få fram information. Det här med att alla är olika kan också ersättas med att alla är lika. Bara en fråga om utgångsperspektiv. Hur upplever vi smaken av fänkål? Det går liksom inte att förmedla riktigt och kanske upplevs olika inom ett spektrum av likheter. Vi är också individer som strävar efter samma saker. Det finns kroppsdelar som är mer sexuellt laddade än andra, att framhäva de delarna kan skapa vissa effekter. Man kan framhäva sådana delar för sin egen skull, absolut. Fast varför gillar man då att göra det? Det är ju inte så att ens åsikter finns där utan koppling till något annat. Något åt det hållet tror jag att trådstartaren resonerar. Att skapa en sådan tråd på könskrig.se är i och för sig ganska lönlöst.
Det som är intressant i det här är ju varför vi tycker som vi gör. Varför skapar sex och sexualiserande så mycket åsikter? Jag tror att det beror på att det har med fortplantning att göra, och det är känsligt. För oss innebär det en investering i en riskfylld graviditet och ett beroende av en, åtminstone tillfällig försörjare. Sett ur ett historiskt perspektiv alltså. Allt det här undermedvetna tar sig medvetna uttryck och ibland blir det konfliktfyllt när man vill tillrättalägga och rationalisera primala uttryck.
För övrigt gillar jag inte string, har andra undisar.