Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

Stjärnskottet skrev 2023-06-06 12:32:12 följande:
    Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

När stringtrosan kom var den ett sexplagg. Inte konstigt, eftersom hela rumpan hängde ut. Men idag hur jag hur andra kvinnor ljuger om varför de har strings. Låt oss ta en titt på lögnerna:

1) Jag har string för att det är skönt.
    NEJ, det är inte skönt med en rem mellan skinkorna. Visst att man vänjer sig, men skönt är det fan inte.

2) Jag har string för att slippa troskanter.
    NEJ, det har du inte. Du har string för att du känner dig sexig i dem, och för att den känslan ökar självförtroendet. String lämnar troskanter, vill man slippa dem är det sömlöst som gäller.

3) Jag har string för att jag trivs i det.
    NEJ, du har string för att din kille tycker om det, och det får dig att känna dig åtråvärd och det mår du bra av. Alternativt punkt nummer 2.

Alla de här lögnerna om string kom i samband med feminismen, då det helt plötsligt blev fult att som kvinna säga att man gjorde någon uppoffring för sin kille. Helt plötsligt skulle allt handla om JAG JAG JAG. Om då började kvinnor ljuga om varför de hade stringtrosor.

Vad har feminism och stringtrosor gemensamt?
  • Anonym (?)

Har aldrig gillat string. Obekvämt och i vissa fall något som flossar användaren mellan skinkorna. Rent äckligt.

• Anonym (?)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 13:34:15 följande:
    Det är lögnerna som gör mig upprörd.
    Vilka lögner?
    Att åsikterna inte.passar din hypotes?
  • Anonym (?)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-06 15:37:24 följande:
    Klart det är så. När stringtrosan blev vanlig för vanliga konsumenter var det ingen som ljög eller smög med anledningarna. Man ville gärna känna sig sexig, och vem vill inte göra det liksom?

Det var som sagt när feminismen kom som det blev fult för kvinnor att göra saker för mannens skull. Istället skulle kvinnor bara göra saker för sin egen skull och det viktiga var att man själv var bekväm med det man gjorde.

Problemet är bara att om en kvinna säger att hon har string för att hon känner sig bekväm i det, är det bara ett lager som ligger ovanpå den riktiga anledningen: att hon känner sig sexig och attraktiv.

Sedan kom lögnen med troskanterna som upprepades så ofta tills de blev en kollektiv sanning. Och när det väl blev en kollektiv sanning var det ingen som vågade ifrågasätta (som det brukar bli med grupptryck).

Jag har själv string, men jag har det inte för att dölja kanter eller för att det är så otroligt skönt, utan för att jag känner mig sexig och lite utmanande. Om folk har string av andra anledningar behöver dessa anledningar vara trovärdiga och inte bygga på direkta lögner.
    Fast att en kvinna har andra synpunkter om string har verkligen inte med feminism att göra. Snarare torde det vara så att feminismen står för rättigheten att bära, i detta, fall de trosor de vill. String, mammelucker eller något annat de föredrar. Åsikten att kvinnor ljuger när dem inte håller med dig är rent löjeväckande och insnöat om du frågar mig.
    Jag har varit gift i dryga 20 år och vill jag använda något som jag känner mig sexig i eller för att passa din hypotes så är det absolut inte string.
Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor