Inlägg från: Anonym (Sexiga sexplagget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sexiga sexplagget)

Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor

Säkert ett sexplagg från början. Började använda dem när jag var 13 år eftersom jag använde tighta jeans och när jag hade vanliga trosor såg man troskanterna genom jeansen vilket drog uppmärksamhet till sig av killar, när jag hade string syntes inget genom jeansen och ingen kommenterade längre något angående mina trosor. Sedan dess har jag fortsatt ha tighta jeans och är nu över 40. Och således string under för att inte dra ögonen till mig pga troskanter. Jag uppfattar att det uppfattas som sexigare att se vanliga trosor kanter genom tighta jeans än inte se några kanter eftersom just jeans är utformade så att string inte syns genom jeansen.

Jag har svårt att tycka om andra trosor nu än osynliga snören under kläder eftersom jag är van. Vad män uppfattar som sexigt är ju inte något som jag behöver tänka på, men tror de uppfattar synliga troskanter under tighta jeans sexigare än att inte se något annat än jeans. Många uppfattar precis allting med alla trosor sexigt men det är inte mitt problem. Bäst ser jag ut naken och ska jag vara sexig så ger det mig bäst resultat att vara naken än att ha string.

Din åsikt får stå för dig. Att string är ett sexplagg. Personligen är mitt sexplagg att vara naken eller i höga klackar. Jeans och höga klackar är lika mycket "sexplagg" för mig som du menar att string är för dig. Kort kjol utan trosor är "ett sexplagg"? Urringad tight topp är ett "sexplagg"? Tight klänning är ett "sexplagg"? Höga stilettklackar är ett "sexplagg"? Tighta jeans är ett "sexplagg"? Tights är ett "sexplagg"? Kort tröja som visar magen är "ett sexplagg"? Vart drar du gränsen för vad vi kvinnor får ha på sig utan att det är "sexplagg"? Går du i burka själv? Har hört att även kvinnohår är sexuellt tändande så du klär dig i burka för att vara på den säkra sidan, eller vad?

Personligen är jag för van vid string för att de skulle kännas sexiga. De är bara tråkiga, lika tråkiga som andra kläder man har för att inte gå naken  Känner mig sexigare och bekvämare i klänning utan trosor och bh. String är bara en trosa för mig precis som en bh bara är en bh. Kul för dig att du känner att dina string är ett sexplagg. Pröva att använda string dag och natt i 28 år så kan du förstå varför jag inte har din känsla, jag använder ju string även vid mens, sjukdom, magproblem och allt vet du och har gjort dag och natt i 28 år. Då slutar man se plagget som något laddat. 

Men visst, på 80-talet var det säkert endast ett "sexplagg" en gång i tiden när det var nytt och folk drog på sig det på bordeller eller så. Men idag har det ju blivit en helt vanlig trosa.

Stjärnskottet skrev 2023-06-06 18:14:18 följande:
    1) Mitt argument är att OM det varit bekvämt hade män och barn haft string också. Så du kan påstå att du tycker det är bekvämt med en rem mellan skinkorna, men logiken talar mot dig.

2) Där har du dock en bra poäng.

3) Jag säger inte alla alla tjejer har string för mäns skull, utan för att de själva vill känna sig sexiga (vilket blandas ihop med känslan att vara "bekväm" och "trivas med det".)
    Min man har string. Han bär supertaighta  string under badkläder för att inte kunna få stånd som syns i badhus. Även där av funktion används string i hans fall också. Han använder det inte heller som ett "sexplagg" alltså. 
Svar på tråden Kvinnor, dags att sluta ljuga om stringtrosor