• Anonym (Bekymdrad)

Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!

Mitt ex har alltid varit den som gillar att gå ner på stan och ta en öl , eller fler.
    han blir ju inte full.

Dottern är 6år. Och visst får hon fika och glass mm. Men känns som att det är väldigt ofta. Innan vi gick i där har jag ju varit hemma med henne, men nu har ingen som har henne. Jättebra att hon hänger med sin papp, men överdriver jag om jag tycker det låter lite väl mycket att han måste ner och ta en öl varje dag i hennes sällskap? 

• Svar på tråden Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!
  • Anonym

Orosanmäl honom
    Oacceptabelt

• Anonym (Hold my beer)

Så det var ok att han satt och drack med henne när du var med men inte nu längre...? Ok. Ja du kan ju alltid orosanmäla honom.

• Spucks

Ska man orosanmäla för att föräldern dricker öl? Gäller det även föräldrar som dricker ett glas vin till middagen, eller är bara öl skadlig för barn?

• Anonym (inte ok)

Inte ok att låta små barn vistas i krogmiljö varje dag. Han utsätter barnet för risk om han blir full.

Detta tyder på dåligt ölsinne och omdöme och föräldraskap. Jag hade orosanmält det om jag var du.

Jag hade även funderat på en annan umgängesmodell. Kanske pappan egentligen bara orkar ta dottern varannan onsdag och torsdag? Går det att föreslå lite mjukt. De dagarna kanske han klarar att hålla sig nykter?

• Anonym (Trams)
    Spucks skrev 2023-06-05 19:02:01 följande:

Ska man orosanmäla för att föräldern dricker öl? Gäller det även föräldrar som dricker ett glas vin till middagen, eller är bara öl skadlig för barn?

Och gäller det bara om man dricker på lokal, men inte hemma? Jag håller med dig, vad är problemet?
  • Tecum
    Spucks skrev 2023-06-05 19:02:01 följande:

Vin är också skadligt, om det är en man som dricker det. Om det är en kvinna går det däremot bra, även med öl...
  • Anonym (gg)

Tycker alla i tråden som föreslår orosanmälan är knepiga människor, Varför skulle man orosanmäla sitt ex? Går dte aldrig att prata med ex?

Samma som när folk orosanmäler sin egen familj, har alltid tyckt det varit ett sjukt beteene.

• Anonym (Hold my beer)
    Anonym (gg) skrev 2023-06-05 19:44:13 följande:

Tycker alla i tråden som föreslår orosanmälan är knepiga människor, Varför skulle man orosanmäla sitt ex? Går dte aldrig att prata med ex?

Samma som när folk orosanmäler sin egen familj, har alltid tyckt det varit ett sjukt beteene.

Jag gissar att om det hade funkat att prata med exet så hade ts inte behövt göra det, för han borde isf själv fatta att det är olämpligt att dra med barnet på krogen titt som tätt.
  • Anonym (Hin håle)

Man kan inte orosanmäla en förälder. 
    Med det sagt tycker jag att det är direkt olämpligt att dagligen dricka alkohol inför ett barn, även dagligt drickande även om barnet inte ser tycker jag är olämpligt. Oavsett miljö. 

Svar på tråden Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!