• Anonym (Bekymdrad)

Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!

Mitt ex har alltid varit den som gillar att gå ner på stan och ta en öl , eller fler.
    han blir ju inte full.

Dottern är 6år. Och visst får hon fika och glass mm. Men känns som att det är väldigt ofta. Innan vi gick i där har jag ju varit hemma med henne, men nu har ingen som har henne. Jättebra att hon hänger med sin papp, men överdriver jag om jag tycker det låter lite väl mycket att han måste ner och ta en öl varje dag i hennes sällskap? 

• Svar på tråden Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!
  • Anonym (gg)
    Anonym (Skillnad) skrev 2023-06-06 13:11:17 följande:
    Att hela familjer går ut och äter, och de vuxna dricker öl eller vin till maten, ja.

Att en vuxen tar med ett barn för att sitta och dricka med sina vuxna vänner, knappast.
    Det beror helt på mängden alkohol.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Skillnad) skrev 2023-06-06 13:11:17 följande:
    Att hela familjer går ut och äter, och de vuxna dricker öl eller vin till maten, ja.

Att en vuxen tar med ett barn för att sitta och dricka med sina vuxna vänner, knappast.
    Vi går med jämna mellanrum ut och tar ett glas, utan att äta något till. Barnen är med. De får en juice, en must eller en alkoholfri drink. Vad tänker du är skadligt med att detta sker utan att det intas mat till?
  • Anonym (Skillnad)
    Anonym (Trams) skrev 2023-06-06 13:31:53 följande:
    Vi går med jämna mellanrum ut och tar ett glas, utan att äta något till. Barnen är med. De får en juice, en must eller en alkoholfri drink. Vad tänker du är skadligt med att detta sker utan att det intas mat till?
    Problemet i det här fallet är syftet. Är syftet att alla inblandade ska ha en trevlig kväll? Med eller utan mat är inte superviktigt. Eller är syftet enbart att pappa ska få dricka öl med sina vänner, utan hänsyn tagen till barnets behov?

Jag vill faktiskt påstå att det senare inte är särskilt vanligt någon stans i världen.
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2023-06-06 06:53:44 följande:
    Läsa vad TS faktiskt skriver är tydligen överkurs för dig?

Varför är det så viktigt för dig att skapa en patetisk könsgrej av detta?

TS skriver om en sak som hon behöver råd med och du skall sitta och, på TS vägnar, försöka få det att handla hur pissdåliga män är.

Notera att de ANDRA två som svarade i tråden som tycker ungefär lika som dig faktiskt använder ett könsNEUTRALKT ord som förälder.
    Okej, jag skojade till det lite, ber om ursäkt om jag trampade på någon feministisk tå.

Men apropå könsneutral, det låter på dig och andra att det vore okej att ta en öl/drink på uteserveringen om bägge föräldrarna är med? Som i #37? Att det finns en skillnad?

Jag tycker att det är olämpligt att göra det varje kväll, men att ta med dottern till en uteservering tidigt på kvällen några gånger i veckan ser jag inget problem med. Hon får ju glass och tycker säkert att det är kul, och pappan dricker sig inte berusad. Inget som TS skriver tyder på att han sitter med några suparkompisar heller utan att det är han och dottern.
  • Tecum
    Nilsson98 skrev 2023-06-06 19:09:56 följande:
    Du ser inget problem med det eftersom du spelar i samma liga som ts ex. Hoppas verkligen inte att du har barn för du har 0 konsekvenstänk.
    Upplys mig, vad är konsekvensen?

Och ditt svar tolkar jag som att det är okej att sitta där om bägge föräldrarna är med...
  • EnAnonumius
    Tecum skrev 2023-06-06 15:39:27 följande:
    Okej, jag skojade till det lite, ber om ursäkt om jag trampade på någon feministisk tå.
    Det har fan inte med någon feminism att göra (men du kanske tro detta i dina våta r***kdrömmar?). 
    Vad får du det ifrån?
    Och jag har aldrig varit en feminist heller, så du har knappast trampat på någon öm tå. Ditt skämt (som du vill kalla den omogna kommentaren för) var onödig i sammanhanget när en person ville ha ett råd i en situation som inte är den bästa för ett barn.
    Det finns tid och plats för att "skämta till saker". 

Du borde ju ha begripit såpas att den typen av skämt är knappast passande i en sådan här tråd med denna typ av problematik som en person vill ha råd om.
    Men apropå könsneutral, det låter på dig och andra att det vore okej att ta en öl/drink på uteserveringen om bägge föräldrarna är med? Som i #37? Att det finns en skillnad?

Jag har aldrig hävdat detta. Kommer aldrig att göra det heller.
    Vad bygger du det falska påståendet på? Vad "andra" skriver får stå för dem.
    Vad den personen skriver i inlägg #37 är den skribentens ansvar.
    Men vill du fortsätta med en (i*****s) envishet hävda att jag skulle vara okey med att båda föräldrarna är med på uteservering, så kräver jag att du bevisar dina påståenden/antagande med citat från mina inlägg jag skriver. Inte baserat på något hitte på som "det verkar som...." 
    Jag tycker att det är olämpligt att göra det varje kväll, men att ta med dottern till en uteservering tidigt på kvällen några gånger i veckan ser jag inget problem med. Hon får ju glass och tycker säkert att det är kul, och pappan dricker sig inte berusad. Inget som TS skriver tyder på att han sitter med några suparkompisar heller utan att det är han och dottern.
    Wow.. 
    Hur mycket kan du om barn?

"Inget som TS skriver tyder ju på att han sitter med några suparkompisar"..
    Du gillar att göra det lätt för dig va?
    Klart att det inte finns något sådant som tyder på detta. Då hon skrev ju i klartext att det var bara han och dottern i sin TS.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Tecum skrev 2023-06-06 22:08:51 följande:
    Upplys mig, vad är konsekvensen?

Och ditt svar tolkar jag som att det är okej att sitta där om bägge föräldrarna är med...
    Motivera hur du kan tolka in det i hans svar. Hur kan du tolka in att han skulle vara okey att sitta där om båda föräldrarna var med?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bekymdrad)

Ursäkta för att jag varit otydlig.
    Ofta är hans kompis också med, och tar en öl han också. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Bekymdrad) skrev 2023-06-07 12:08:16 följande:

Ursäkta för att jag varit otydlig.
    Ofta är hans kompis också med, och tar en öl han också. 

Vad säger dottern? 
  • Anonym (Oklart)

Bor inte i Sverige utan i ett annat västeuropeiskt land och har svårt att bli så jätteupprörd som många här blir. Sen beror det nog på vilken sorts servering det är, men om det är en vanlig restaurang, där han beställer mat till både dottern och sig och tar en öl till maten och ibland har han en kompis med sig som gör samma sak ser jag inte den stora problematiken utan bara moralpanik. Om han sitter på krogen hela kvällen och drar en öl efter efter en annan medan barnet sitter bredvid är det förstås en annan grej. 

Svar på tråden Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!