Tecum skrev 2023-06-06 15:39:27 följande:
Okej, jag skojade till det lite, ber om ursäkt om jag trampade på någon feministisk tå.
Det har fan inte med någon feminism att göra (men du kanske tro detta i dina våta r***kdrömmar?).
Vad får du det ifrån?
Och jag har aldrig varit en feminist heller, så du har knappast trampat på någon öm tå. Ditt skämt (som du vill kalla den omogna kommentaren för) var onödig i sammanhanget när en person ville ha ett råd i en situation som inte är den bästa för ett barn.
Det finns tid och plats för att "skämta till saker".
Du borde ju ha begripit såpas att den typen av skämt är knappast passande i en sådan här tråd med denna typ av problematik som en person vill ha råd om.
Men apropå könsneutral, det låter på dig och andra att det vore okej att ta en öl/drink på uteserveringen om bägge föräldrarna är med? Som i #37? Att det finns en skillnad?
Jag har aldrig hävdat detta. Kommer aldrig att göra det heller.
Vad bygger du det falska påståendet på? Vad "andra" skriver får stå för dem.
Vad den personen skriver i inlägg #37 är den skribentens ansvar.
Men vill du fortsätta med en (i*****s) envishet hävda att jag skulle vara okey med att båda föräldrarna är med på uteservering, så kräver jag att du bevisar dina påståenden/antagande med citat från mina inlägg jag skriver. Inte baserat på något hitte på som "det verkar som...."
Jag tycker att det är olämpligt att göra det varje kväll, men att ta med dottern till en uteservering tidigt på kvällen några gånger i veckan ser jag inget problem med. Hon får ju glass och tycker säkert att det är kul, och pappan dricker sig inte berusad. Inget som TS skriver tyder på att han sitter med några suparkompisar heller utan att det är han och dottern.
Wow..
Hur mycket kan du om barn?
"Inget som TS skriver tyder ju på att han sitter med några suparkompisar"..
Du gillar att göra det lätt för dig va?
Klart att det inte finns något sådant som tyder på detta. Då hon skrev ju i klartext att det var bara han och dottern i sin TS.