Anonym (Bekymdrad) skrev 2023-06-05 18:06:15 följande:
Mitt ex tar med dottern ut på uteservering varje dag och dricker öl!
Mitt ex har alltid varit den som gillar att gå ner på stan och ta en öl , eller fler.
han blir ju inte full.
Dottern är 6år. Och visst får hon fika och glass mm. Men känns som att det är väldigt ofta. Innan vi gick i där har jag ju varit hemma med henne, men nu har ingen som har henne. Jättebra att hon hänger med sin papp, men överdriver jag om jag tycker det låter lite väl mycket att han måste ner och ta en öl varje dag i hennes sällskap?
Varje dag? Nej det är inte okey.
Hade det hänt en gång så hade man kunnat förbise detta. Men nu händer det varje dag. Då skall man inte förbise detta..
Tycker du skall börja med att ta ett allvarligt snack med pappan och säga ifrån på skarpen. Att när han har dottern på sin vecka så får han faktiskt vänta med att "gå på stan för att slinka in på en krog och ta en (fler) öl".
Skulle det inte hjälpa med att snacka med honom så får du dra en orosanmälan på han helt enkelt. Eller fixa fram en tid på familjerätten och snacka om hur ni skall ha umgänge i framtiden om han nu vill fortsätta prioriteter hans "gå p¨på stan för att slinka in på en krog..."