Diskriminering?
Är det inte fruktansvärt diskriminera att inte bli erbjuden arbetskläder i damstorlek om du är av kvinnligt kön?
Eller är det helt okej att alltid bli påtvingad stora herrkläder?
Är det inte fruktansvärt diskriminera att inte bli erbjuden arbetskläder i damstorlek om du är av kvinnligt kön?
Eller är det helt okej att alltid bli påtvingad stora herrkläder?
Så länge de faktiskt passar till ändamålet så ja vad är problemet?
Herrkläder är alldeles för stora.
Kläder som passar är inte för mkt begärt tycker jag
Herrkläder är alldeles för stora.
Om kläderna är alldeles för stora, tycker jag absolut ts har skäl att vara klaga. För stora kläder är inte bara obekvämt utan kan ju också vara rent av farligt beroende på typ av arbete. Man kanske inte kan röra sig på ett normalt sätt eller att de bylsiga kläderna kan tänkas fastna i en maskin.
Jag blev inkallad till chefen på mitt jobb eftersom jag hade förutsatt att den överviktiga tjejen på jobbet ville ha bakelse till lunch och inte sallad som vi andra. Det är ju vanligt att överviktiga vill äta och frossa
Jag känner verkligen med dig här :( Även om det är arbetskläder vill man ju att de skall vara smickrande för figuren om man är tjej och petite så man slipper se ut som en liten pojke i för stora kläder.
Upplys chefen om att även om det är nästan bara män som jobbar här så är inte jag det. Jag är varken trans eller flata och jag ser androgyn och oattraktiv ut i för stora arbetskläder och jag mår psykiskt dåligt av det så beställ arbetskläder som passar min figur!
Jag hade ett sommarjobb en gång i tiden där de envisades med att alla skulle ha herrstorlek xl. Även vi korta, smala. Det funkade väl ok att stå vid kassan i detta, men många andra uppgifter blev onödigt krångliga (vissa även farliga) för att tröjan hängde och slängde i vägen, ärmarna åkte ner och fastnade. Det krävdes en arbetsmiljörunda av bla facket för att få nån ändring.
Då jag som lång, slank 21-årig man sommarjobbade var alla arbetskläder antingen alldeles för korta eller alldeles för breda. Jag såg jätterolig ut hur jag än valde.