Diskriminering?
Är det inte fruktansvärt diskriminera att inte bli erbjuden arbetskläder i damstorlek om du är av kvinnligt kön?
Eller är det helt okej att alltid bli påtvingad stora herrkläder?
Är det inte fruktansvärt diskriminera att inte bli erbjuden arbetskläder i damstorlek om du är av kvinnligt kön?
Eller är det helt okej att alltid bli påtvingad stora herrkläder?
På mitt jobb är det ibland T-shirts vi skall ha på oss för att promota vissa saker. Minsta storleken är ofta XS. Vi får de här tröjorna så jag brukar klippa av dem till bättre längd. TS kanske kan modifiera sina arbetskläder?
TS kanske kan modifiera sina arbetskläder?
Alltså de spelar ingen roll om kläderna är fula. Jag har jobbat i gula varselbyxor med fickorna utanpå. Men dom har passat på min kropp.
tex arbetsbyx i herrmodell är oftast rakare o helt utan resår så de funkar inte över mina höfter tyvärr.
Just nu behöver jag inte kläder som skydd. Mer att vi ska se lika ut vilket jag absolut håller med om.
Men kvinnor och män ser olika ut och jag är en liten späd kvinna.
Jag tror inte män skulle gå med på att ha tjejmodeller heller så?..
Spelar ingen roll så länge de passar. Att dina arbetskläder inte passar är inte bra, kan rent av vara farligt på vissa jobb i vissa situationer.
Ja varför inte om kläderna Passar. Jag är Ju kvinna o passar i kvinnokläder i min storlek.
Inte mans-kläder i alldeles för stor storlek.
tröjor som ser ut som nattlinnnen är inte min grej
Ja varför inte om kläderna Passar. Jag är Ju kvinna o passar i kvinnokläder i min storlek.
Inte mans-kläder i alldeles för stor storlek.
tröjor som ser ut som nattlinnnen är inte min grej
Jag förstår TS och håller med. Självklart borde arbetsgivaren kunna tillhandahålla kläder i rätt storlekar och det här med herr-och damplagg handlar ju om att vi trots allt har lite olika form på våra kroppar. Som Tukt skriver borde ju facket kunna hjälpa dig om du inte får gehör för dina synpunkter. 😊
Det är absolut diskriminering.
Bra och passande arbetskläder är viktiga för att göra sitt jobb på ett vettigt och säkert sätt.
Det verkar vara dåligt rent allmänt med utrustning anpassat till kvinnor inom vissa områden. Det håller förhoppningsvis på att ändras.