• Anonym (Dam)

Diskriminering?

Tukt skrev 2023-06-02 18:37:59 följande:
    Ja, men det har jag skrivit tidigare i tråden. Det är helt orimligt att det inte finns kläder i rätt storlekar om arbetsgivaren ska tillhandahålla dessa.
    Borde vara en sak för den lokala fackklubben att trycka på med.
    Men i övrigt så ser jag inte den typen av kläder som beskrivs av TS som varken dam eller herr. Det är mer brukskläder. Även om vissa tillverkare de senaste åren börja sy upp kollektioner som kan kännas lite mer som "damkläder".
    Inte ens på mig, som har en liten platt rumpa och smala lår, sitter herrbyxor okej. De stramar något vansinnigt över höftkammarna eller så är de alldeles för stora (eller både och).
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Arg) skrev 2023-06-04 11:59:47 följande:

Ja varför inte om kläderna Passar. Jag är Ju kvinna o passar i kvinnokläder i min storlek. 

Inte mans-kläder i alldeles för stor storlek. 

tröjor som ser ut som nattlinnnen är inte min grej

Om tröjorna rymmer två av dig på bredden och räcker ner till knäna, så tycker jag att du ska klaga, men om de sitter lite luftigt och går ner över höfterna så får du nog leva med det tills du hittat ett annat jobb.

Att kläderna inte är tillräckligt sexualiserande för din personliga smak kommer du inte att få gehör för. Så länge du får kläder som fungerar praktiskt och gör att du ser vårdad och välklädd ut, i allmänhetens ögon, så duger det.
Svar på tråden Diskriminering?