• Anonym (Arg)

Diskriminering?

Är det inte fruktansvärt diskriminera att inte bli erbjuden arbetskläder i damstorlek om du är av kvinnligt kön?
    Eller är det helt okej att alltid bli påtvingad stora herrkläder?

• Svar på tråden Diskriminering?
  • Anonym (Arg)

Herrkläder är alldeles för stora. 

• Anonym (Arg)

Kläder som passar är inte för mkt begärt tycker jag

• Anonym (Arg)

Alltså de spelar ingen roll om kläderna är fula. Jag har jobbat i gula varselbyxor med fickorna utanpå. Men dom har passat på min kropp. 

tex arbetsbyx i herrmodell är oftast rakare o helt utan resår så  de funkar inte över mina höfter tyvärr. 

Just nu behöver jag inte kläder som skydd. Mer att vi ska se lika ut vilket jag absolut håller med om. 

Men kvinnor och män ser olika ut och jag är en liten späd kvinna. 
    Jag tror inte män skulle gå med på att ha tjejmodeller heller så?..

• Anonym (Arg)
    Anonym (Rätt uselt ja) skrev 2023-06-02 18:42:59 följande:

TS  kanske kan modifiera sina arbetskläder?

Jag tycker inte man ska behöva det. Kvinnokläder har funnits i världen i hundratals år.
    Så ge mig en fucking tröja o byxor i rätt
    modell

annars kanske männen kan jobba i en kort kjol o crop top oxå då.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (OB) skrev 2023-06-03 20:58:10 följande:
    Vill du jobba i det?

Ja varför inte om kläderna Passar. Jag är Ju kvinna o passar i kvinnokläder i min storlek. 

Inte mans-kläder i alldeles för stor storlek. 

tröjor som ser ut som nattlinnnen är inte min grej

• Anonym (Arg)
    Anonym (Dam) skrev 2023-06-04 14:39:03 följande:
    Om tröjorna rymmer två av dig på bredden och räcker ner till knäna, så tycker jag att du ska klaga, men om de sitter lite luftigt och går ner över höfterna så får du nog leva med det tills du hittat ett annat jobb.

Att kläderna inte är tillräckligt sexualiserande för din personliga smak kommer du inte att få gehör för. Så länge du får kläder som fungerar praktiskt och gör att du ser vårdad och välklädd ut, i allmänhetens ögon, så duger det.
    Jag ser inte välvårdad ut. Ser ut som ett barn som klätt ut sig i för stora kläder. Ärmarna på jackan täcker hela handen
Svar på tråden Diskriminering?