Anonym (Barn) skrev 2023-04-28 12:50:00 följande:
Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?
Ni som fött barn, hur känns det egentligen? Från början till slut. Vad var värst? Känns som alla haft det så olika. Jag och min partner vill försöka få barn snart men oroar mig för just förlossningen fast jag vet att det är naturligt och vi är skapta för att kunna föda. Jag önskar verkligen föda vaginalt men så rädd för att spricka? Känns det likadant efter? Osv. Beskriv gärna hur det varit för er, hur det känns i detalj helst haha. Så nyfiken! Kan tänka mig att man känner sig som en powerkvinna
Jag vill inte berätta om min förlossning för den var allt annat än rolig och det är dumt att göra andra rädda.
Men det jag kan säga är att jag sprack och fick sys lite grann, men att spricka var inget jag kände under förlossningen. Man hade så ont och det var så mycket annat som hände under tiden. Hade inte vetat om det om dom inte sa nåt. Jag fick en muskelbristning inuti mellan slidan och anus skulle man kunna säga.
Var lite tråkigt efteråt att ha dom där trådarna i underlivet och vänta på att allt skulle läka. Men jag kunde iallafall gå på toaletten utan problem.
Var beredd på att man kan se väldigt annorlunda ut efteråt. Min hud vid mellangården där jag syddes är mörkare nu, nästan svart, och man ser ärret såklart.