Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Freddie K skrev 2023-04-13 16:18:42 följande:
    Jo, så kan det ju vara. Man liksom spyr ut all skit här. Torsten är inte elak. Han är bara ouppfostrad!  // Tungan ute
    Jag med! Bara saknar de rätta maneren för att bli upptagen i hemliga sällskap med rätt att läsa andras mail! 😁
  • Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-13 16:51:09 följande:
    Det är nog inget att sträva efter. Jag tycker du ska vara som du är. Glad
    Har fått nog av hemliga sällskap i mitt liv om man säger så. Jag är som jag är! Skönt att du var i den här galna tråden med mig Freddie K. 🙂
  • Fröken Allvar
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-13 17:16:01 följande:
    Då jag ju läst mailen så är du helt på villovägar. Det var inte ens en kvinna som skärmdumpat. 
    Okej. Då kan det inte ens handla om något som jag inte skrivit om i någon av mina andra trådar. De enda som jag skyddat är de två turturduvorna, och av händelser under dagen känner jag mig relativt säker på att det i så fall är mannen som skärmdumpat mail, och han vet, till skillnad från vad vissa av er andra verkar tro, att jag är allt annat än korkad. Vi får båda skylla oss själva. Jag, som inte accepterade varningen från den kärlekskranka kvinnan, och han, för att han underskattade mig. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 20:21:50 följande:
    Men då verkar ju gåtan vara löst även om det för mig framstår som obegripligt varför du skyddar dessa två turturduvor varav den manipulativa kvinnan varnar dig för mannen som i sin tur skärmdumpar dina och hans (??) mailkonversationer. Varför mailar du ens och har kontakt med dessa 2. Jag hoppas oavsett att du funnit lugn i att det ordnade sig för dig. 
    Tro mig, jag har ifrågasatt mig själv, och vet fortfarande inte om det är detta som delats. Det kan vara så att de här mailen inte ens är äkta också. Jag vet inte.

Anledningen att skydda är att det inte kommit några sexuella förslag från det hållet. Det finns inget att hänga ut, mer än olycklig kärlek.

Av de andra jag haft kontakt med på den här sidan nyår gissar jag av sättet att skriva på att en av dem är TS, som jag gillar, övriga är personer jag haft kortare kontakt med för att de försvarat mig i trådar på olika sätt och jag därför velat tacka, och sedan är det ett par personer som skrivit och frågat om jag tycker om godis och promenader = gissningsvis troll.
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 22:14:45 följande:
    Jag förstår inte riktigt. Inga sexuella förslag från mannen, de är ihop/turturduvor som du kallar dem. Är du olyckligt kär i mannen? Det låter som uppgjort för drama och som att du gör bäst i att hålla dig borta från båda. Även mannen låter som en riktig dramaqueen om han lagt upp era mai. 
    Det låter trevligare med troll som pratar om promenader och godis. Jag/vi hoppas det löser sig till det bästa. Beklagar att du verkar hamna i något märkligt. 
    Nej nej, inte alls kär, jag har ju sambo! Men han är trevlig som vän. När du säger det så är godistrollen trevligare att ha att göra med, även om de tyvärr inte tagit med mig på någon efterlängtad promenad ännu. Tack för att du beklagar denna prekärt förvirrade situation! 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 22:27:25 följande:
    Aha så kanske det var. Det är svårt att hålla koll på allt om alla. Jag uppfattade att de var turturduvor som du skrev och försökte klämma in dig i bilden. Men jag snurrade visst till allt :) 
    Jag tycker dock inte han låter trevlig som vän om det är som du misstänker, fy fan för människor som lägger ut ens Mail. Ja, godistroll låter snudd på mysigt, promenad och godis liksom?
    Nej, det är inte trevligt att dela andras mail, eller att skriva om att man läst andras delade mail utan att uppge annan information. Men jag hoppas på gulliga godistroll som vänner i framtiden 🍭🍬🥧🍧🍨🍩🍪
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-11 15:31:02 följande:
    Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
    Kan bara instämma. Men det är givetvis enklare att skylla på andra än att orka reda i sin egen inkorg?se sitt eget  betende, själv känner jag bara obehag efter Dumpenhistorien. BTW, jag har också tagit del av dessa Mail via en grupp där några från FL hänger/ Med vänlig hälsning, A 
    Det var ju du som skrev detta, Per och Angelina, som månade så mycket om mig senare, haha! Jag bjuder alla på godis nu. 
  • Fröken Allvar

Egentligen är det väl ingenting att skratta åt, att någon vänder så. Jag blir mest uppgiven, att man måste ha koll på alla trehundra inlägg för att inte falla för att någon för ett ögonblick verkar lite snäll. 

• Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-14 07:21:18 följande:

Det här är problemet med FL och ute i verkligheten att om man avviker lite i sin personlighet eller sina åsikter så blir man påhoppad. Kan folk inte bara acceptera att vi är olika? Man behöver inte bli vän med alla, men man borde åtminstone acceptera varandra!

Jag tror också att det handlar om det, att avvika lite. Medelklassens maner har räddat mina kompisar från förr in i värmen, som - då - tyckte att jag var en härlig frisk fläkt, men såklart slaviskt följde alla direktiv från Göteborgsvänstern, den vänstern som reste till Göteborg och såg till att göra lekplats av att slå sönder Avenyn ni vet, det gänget, de som skriver kulturartiklar i Arbetet och på Aftonbladet idag, de som bestämmer vad Alex Schulman ska skriva på DN från sin östermalmsvåning men aldrig sätter sin fot i förorten, om det inte är Bredäng. Bredäng är Uje Brandelius och Marit Bergmans plats, även om den senare ska flytta från alla sina goda vänner i Skärholmen till Göteborg, läste jag. Gud förlåt. Inget av det jag skrev hade med dig att göra. Jag vill bara berätta vilken typ av människor jag helst inte vill gå promenader med. Men en ursäkt för att de smet ut bakvägen. Det hade suttit fint. Tack för att du finns på Familjeliv, Freddie. 
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?