Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-18 12:41:23 följande:
Du verkar ha haft otur med dina vänskaper. Det har jag också haft, mycket pga att jag varit för snäll och låtit folk utnyttja mig och köra med mig. Därför påverkar det givetvis mitt mående och humör när folk på forum som dessa försöker strö salt i såren genom att trycka ner en ännu mer. Någonstans vill man möta vänligt sinnade människor.
Jag upplever att efter 30 när jag behövde nya vänner pga förändrad livssituation och även bytte partner så "var alla bra tagna". De som verkade bra vid första kontakterna kunde visa sig ha fruktansvärda baksidor. Jag har lätt att ta kontakt och är öppen för kontakt. Efter 30 har många redan sina vänner och sin bekantskapskrets färdig. Då saker händer i samband med exempelvis en separation, så kan nya personer visserligen bli öppna för vänskap. Problemet där är att de kanske egentligen söker efter en man, eller en kvinna (Jag har haft både kvinnliga och manliga vänner och bekanta). Man umgås under en tid tills de har funnit en ny partner. Många avfärdar mig nog också av andra anledningar än att jag inte vill bli deras partner, så som har skett här på forumet till viss del, även om det inte gäller exempelvis Freddie K. Men ja, det stämmer att jag varit med om en del fruktansvärda saker under min jakt på vänskap. Jag försöker att vara vänligt sinnad mot den som är vänlig mot mig, men visst kan kommunikationsproblem uppstå längs vägen ändå. Missförstånd kan uppstå. Jag hoppas att du liksom jag lärt dig något av dina tråkiga erfarenheter. 🙂