Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Anonym (Elva) skrev 2023-04-07 12:15:10 följande:
    I en annan tråd skriver du att du är singel och pratar om dejter. Du verkar variera mycket från tråd till tråd. I någon annan tråd att du är så ensam att det är jobbigt. Din sambo kan ju förevisso jobba långt bort men det du skriver går inte alls ihop. 

Nej jag är inte nummer 11 som tryckte minus på dig. Lite lustigt hur du får allt att handla om dig. Efter många är på FL så känner jag flera människor här och jo jag har hört om män där du tagit kontakt däremot inga kvinnor. Så det är ganska uppenbart, en visade dessutom er mailkonversation. 

Nej, FL är ingen kontaktannonsida för promenadmatchningar direkt. Så jag begriper inte din poäng att enbart vara här för att gnälla.
    Jag kan omöjligt ha skrivit att jag är singel. Vad bra att veta att ni är flera som känner varandra sedan länge, det gör beteenden mer begripliga. Jag upplever att du klagar över att jag är här. 
  • Fröken Allvar

OT, men kan jag ha skrivit att jag söker människor att träffa? 

• Fröken Allvar
    Embla twopointoh skrev 2023-04-07 12:31:05 följande:
    I all välmening, jag har ingenting emot dig, men du har en tendens att kapa trådar och få dem att handla om dig själv. Kanske är det det folk stör sig på?
    Tack. Ja säkert. Jag menar inte att göra det, men jag ska tänka på att inte skriva saker om mig själv. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-07 12:38:43 följande:
    Det är ju du själv som klagar att du är här, att du borde lämna stänga ner ditt konto, att du ska ta en paus,ta en paus över påsk mm för att få uppmärksamhet. Det växlar ständigt och alla skall följa med i ditt drama.

Var i oktober ett dyl du skrev att du skulle på dejt. Visst man kan dejta och ha sambo men det låter rätt konstigt. Ingenting du skriver stämmer överens. 
    Och som sagt jag har läst mailkonversationer vad du skrivit till män härinne. 
    Har du läst mina mailkonversationer? Hur går det till? Det låter obehagligt att man kan läsa andras mail här, men bra att veta. Jag ska skriva till Familjeliv och fråga om detta för det visste inte jag. Jag brukar skriva till männen att jag inte söker något annat än en vän, men de har sökt sex eller någon att prata separation och skilsmässa med i ett par fall. Ja, det stämmer att jag velat stänga mitt konto när människor har varit elaka. Jag har inte bett någon att följa med i mitt drama. En dejt i oktober, vad kan det ha varit? Jag måste ha menat träffa någon vän. 
  • Fröken Allvar

Det är svårt att ta paus när jag får försöka försvara mig men nu måste jag gå och göra annat. Återkommer ev. 

• Fröken Allvar

Jag trodde inte att folk kunde läsa anonyma inlägg och ens mail. Det har förändrat saker. Tur att jag inte berättat mer. Hoppas folk slutar berätta saker för forumet efter att ha fått veta att några användare läser andras privata mail. 

B
  • Fröken Allvar

Jag är en person. Det har jag berättat tidigare men det är klart, vill man inte tro det så vill man inte. Jag har ett enda konto, som jag haft i ett halvår. Det stämmer att jag har använt olika nick. 
    Det kan ha varit någon som delat en konversation eller en påhittad, tänkte inte på det. Jag har avslutat vid sexuella förslag eller anspelningar. Det tycker jag är obehagligt, liksom tanken på att andra delat med sig av konversation för att de ansett den märklig. 

• Fröken Allvar

Jag vill bemöta, även om det är OT. Jag räknade mina trådstarter. Det är 22 stycken på dessa 6 månader, många av dem är nonsensdikter i poesiforumet. Av någon outgrundlig anledning har väldigt många läst flera av dikterna. Varför förstår jag inte. Jag har startat ett par tre anonyma trådar, och fått väldigt fina svar, motsatsen till nedtryckande, utan istället upplyftande och uppmuntrande svar som jag är väldigt glad över att ha fått. Jag har till och med sparat några av svaren för att påminna mig själv om vad kloka människor har sagt.

• Fröken Allvar

Jag ville bemöta påståendena ovan eftersom de inte stämmer. 

• Fröken Allvar
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-08 00:14:28 följande:
    Exakt, många skicka delar från konversationer lite varstans. Snarare är det nog så att Fröken Allvar stött på nån från FL som är vän med någon annan härifrån på sociala medier och screenshootat konversationer med henne eller vad det nu är hon misstänker. Sånt händer.
    Det var du "Elva" som skrev: "och som sagt jag har sett mailkonversationer vad du skrivit till män härinne". Så det var att du skrev det som gjorde att jag undrade hur du kunnat göra det. Svaret är i så fall att du har kontakt med flera män som skickat vidare sina konversationer med mig till dig. Det var obehagligt
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?