• Anonym (Mamman)

Ni med två (eller fler), pojkar, vad har varit bäst?

Undanber mig dryga kommentarer.

Då jag fått så många ?beklagande? kommentarer att vänta andra pojken (då det med absolut maximalt största sannolikhet inte blir fler barn här), så skulle jag vilja få höra om allt BRA med att ha fått just två grabbar. De saker jag fått mot mig är hittills

- Ja en av varje är ju det jag ville för omväxlingen, så man får uppleva allt med ett föräldraskap (värsta kommentaren enligt mig, vadå uppleva allt, anser du att jag inte är en hel mamma??)
    - Så underbart med en tjej för mammadotter-hänget
    - Tjejer är kramigare 
    - Tjejer är mer omtänksamma
    - Tjejer kommer höra av sig mer som vuxna
    - Kontakten som mormor är närmre än som farmor

Så för att få lite motvikt (och kunna ha något att svara när de här personerna börjar babbla), ni pojkföräldrar här - vad tycker ni?

(jag vill inte att det aka bli en tråd om vad som är bäst - men jag skulle verkligen behöva få lite saker från de som är i min sits nu eftersom jag fått så många ovälkomna kommentarer.)

• Svar på tråden Ni med två (eller fler), pojkar, vad har varit bäst?
  • Anonym (Mamman)
    LFF skrev 2023-03-24 20:09:04 följande:
    Ett alternativ, om du orkar, är ju att vara brutalt ärlig med det du gått igenom för att få bli mamma och att du aldrig trodde du skulle få två barn. Sånt kan också tysta folk (plus att det faktiskt är bra att prata om det hela för att få bort stigmat att prata om både missfall och ofrivillig barnlöshet).
    Har faktiskt funderat på det. I vissa fall kanske det funkar, har dock folk som tom vetat om mina missfall (haft ett par) och som ÄNDÅ kläckt kommentarer om att en av varje är grejen. Det kanske är ett hopplöst fall dock.
  • Anonym (Mia3)

Jag har tre pojkar. Pojke nr 1 nu 18, grymt rolig att hänga med. Vi går på bio, hänger i köpcentrum och går ut och äter. Pojke nr 2 16år sportkille, pushar mig på gymmet, går mer än gärna med ut och springer, spelar gärna padel och golf även med sin mamma. Pojke 3 är 10år. Världens mysigaste, vill gärna se film, kolla på mello eller cykla med när jag pw. Mina killar tar lite hand om sin mamma. De stora hjälper till att bära o renovera om det är till hjälp för mig. De skämmer bort mig på födelsedagar. Jag som inte är ?prinsessig? i mig själv är prinsessan för mina killar. Gulligt tycker jag. Det finns många många fördelar med att få killar, eller få tjejer eller få blandat. Fokusera på det som är bra o se barnen som individer

• Aliona
    Anonym (Mamman) skrev 2023-03-24 15:22:45 följande:
    Hur svarar man då när folk säger ?och vad blir det denna gång då??? ? 

?Ett litet människobarn, hoppas jag. Men det skulle också kunna vara en liten groda?. Det svarade jag på den frågan, när jag som gravid tröttnade på att höra hur det kommer att bli med en pojke. 

För övrigt hade de flesta helt fel. Min pojke är livlig och tuff, men han älskar också att sy och pärla, han är en bokmal, väldigt kramig, empatisk och snäll. Och vi har knappt bråk med honom alls. Det är bara dumt när folk tror att barn är ett kön mer än en individ. 

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Mia3) skrev 2023-03-24 21:22:00 följande:

Jag har tre pojkar. Pojke nr 1 nu 18, grymt rolig att hänga med. Vi går på bio, hänger i köpcentrum och går ut och äter. Pojke nr 2 16år sportkille, pushar mig på gymmet, går mer än gärna med ut och springer, spelar gärna padel och golf även med sin mamma. Pojke 3 är 10år. Världens mysigaste, vill gärna se film, kolla på mello eller cykla med när jag pw. Mina killar tar lite hand om sin mamma. De stora hjälper till att bära o renovera om det är till hjälp för mig. De skämmer bort mig på födelsedagar. Jag som inte är ?prinsessig? i mig själv är prinsessan för mina killar. Gulligt tycker jag. Det finns många många fördelar med att få killar, eller få tjejer eller få blandat. Fokusera på det som är bra o se barnen som individer

Tusen tack som berättade. Det här kommer hjälpa mig när folk säger att killar är på ett visst vis.
  • Anonym (Mamman)
    Aliona skrev 2023-03-24 21:36:55 följande:

?Ett litet människobarn, hoppas jag. Men det skulle också kunna vara en liten groda?. Det svarade jag på den frågan, när jag som gravid tröttnade på att höra hur det kommer att bli med en pojke. 

För övrigt hade de flesta helt fel. Min pojke är livlig och tuff, men han älskar också att sy och pärla, han är en bokmal, väldigt kramig, empatisk och snäll. Och vi har knappt bråk med honom alls. Det är bara dumt när folk tror att barn är ett kön mer än en individ. 

Tack för svar.

Bra kommentar med där, ska nog börja svara nåt sånt tror jag.
  • Anonym (D)
    Anonym (Alla straffas på olika sätt) skrev 2023-03-24 15:12:08 följande:

tänker också att man straffas precis som man ska här i livet. en del får förfärliga flickebarn andra får ungar med cancer och en tredje får en unge med npf en fjärde får en unge som dör i en olycka en femte en som blir knarkare en sjätte som tar livet av sig senare en sjunde fpr en unge som ser för jävlig ut.

så länge ungen är frisk så njut bara.

Hur kan du jämföra npf med cancer och dödsfall?
    En unge eller vuxen med npf är inte sjuk.
    Wtf
  • Anonym (Stfu)
    Anonym (D) skrev 2023-03-25 06:50:51 följande:
    Hur kan du jämföra npf med cancer och dödsfall?
    En unge eller vuxen med npf är inte sjuk.
    Wtf
    Du missa ju helt poängen med vad ANONYM (ALLA STRAFFAS PÅ OLIKA SÄTT) menade med den kommentaren...
  • Anonym (Mamman)

Ännu en kommentar om att det ju var synd att det inte blev en flicka, innan det obligatoriska ?men en kille är ju såklaaart också bra?. (Inte en person som det funkade med att skämta om vad det blev heller så jag kunde inte köra typ aliensvaret).

Alla från kvinnor. Vad är det med folk? 

• Anonym (Dubbellol)
    Anonym (..) skrev 2023-03-24 15:56:56 följande:
    Det är slumpen och inget annat
    Slump att få ett npf-barn eller missbukarunge? Lol.
  • Anonym (Stfu)

TS du kan ju fråga "Oj vad alla säger exakt samma, är det någon slags inlärd kommentar?"

Eller "varför tycker du att det är synd?" 

Ställ frågor istället för att ge svar, för då blir de tvungna att svara på frågor dom förmodligen själva inte ens har tänkt på...och förhoppningsvis inser de hur korkat det låter med dessa kommentarer.

Svar på tråden Ni med två (eller fler), pojkar, vad har varit bäst?