• anonymmedfrågor

Ligga med gift man?

Hej, jag är en kvinna i sina bästa år. Jag är singel, och trivs väldigt bra med det just nu. Dock har det en tendens att innebär kniviga situationer det med...

Bakgrund:
    Under någon vecka har jag skrivit och småflörtat med en man som jag vet har både fru och barn. Vi ligger lika i ålder, och träffades genom gemensamma vänner, och båda har haft ögon för varandra sedan första mötet. Som jag har förstått det, är relationen mellan honom och frun inte den bästa efter många år i äktenskap. Jag är inte heller den första han intresserat sig för/legat med utanför äktenskapet.

Frågeställning:
    Hur ställer man sig till att ligga med en gift man, med bakgrundsfaktan i ryggen?

Mina tankar:
    Jag resonerar på ett sätt som att det är hans ansvar att se till så att relationen mellan frun och han fungerar. Är han inte otrogen med mig, kommer han vara det med någon annan mest största sannolikhet. Jag kan också förstå behovet av sex som han inte får. 
    Andra sidan av mig är smått äcklad av beteendet, och vill absolut inte stötta detta. Samtidigt går tankarna till hans fru och barn, vars värld förmodligen skulle rasera om det kom fram. 

Denna tråd lär trigga många åsikter och känslor, men jag ber ändå om respekt och kontruktiva resonemang i diskussionen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-08 21:25
    Uppdatering:

Efter lite kloka resonemang ur olika synvinklar, kan jag konstatera att konsekvenserna av handlandet kan bli så många fler än jag själv insett. Nackdelarna väger betydligt tyngre än fördelarna, och jag tackar dem som gett mig lite klarhet i frågan.

• Svar på tråden Ligga med gift man?
  • Anonym (X)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 21:36:09 följande:
    Han alstrar en energi som matchar min, och har ett helt unikt sätt att förföra på. Dock börjar jag mer och mer att tro att detta bara är otroligt manipulativt och att jag är naiv som går på det...
    Du trodde rakt av på det han sa om frun? Då är du korkad.
  • Anonym (Kim)

Klart han är en manipulativ SoB. Du kan vara naiv också. Men det är inte din uppgift att upplysa frugan. Självklart kommer han att skylla på dig när det uppdagas. Du kommer att få bära hundhuvudet. Därför kan det vara läge att gå under radarn. OM det hade varit något seriöst är otrohet inte riktigt rätt väg att gå. Men ta för dig av vad du vill ha. Du är vuxen att ta konsekvenserna. Det får du du väga om du tycker det är värt det. Casual sex är icke att förakta. 

• Anonym (Putte)
    Anonym (J) skrev 2023-03-08 21:29:02 följande:

Att ligga runt med en upptagen man/kvinna och inte ha bekymmer med det, tyder på låg empati.

Precis som många players på dejtingsajterna idag. Tycker att människor blir mer och mer empatilösa och mer egoistiska idag än förr.

Korrekt analys och handlar om bristande empati.

Samhället blir allt mer självfixerat. Det viktigaste är att jag har det bra, inte hur det jag gör även kan påverka andra.
  • Anonym
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 21:36:09 följande:
    Han alstrar en energi som matchar min, och har ett helt unikt sätt att förföra på. Dock börjar jag mer och mer att tro att detta bara är otroligt manipulativt och att jag är naiv som går på det...
    Ja
    Han vet hur man får ner en kvinna på rygg
    Inget mer än så
  • Anonym (Njut av livet)
    Anonym skrev 2023-03-09 20:08:00 följande:
    Ja
    Han vet hur man får ner en kvinna på rygg
    Inget mer än så
    Många män som skulle göra nästan vad som helst för att besitta den egenskapen. Det är ett faktum oavsett vad man nu tycker om det.
  • Anonym (E)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-09 23:24:20 följande:
    Många män som skulle göra nästan vad som helst för att besitta den egenskapen. Det är ett faktum oavsett vad man nu tycker om det.
    Eller så är ts bara en av alla naiva kvinnor som tror på tomma ord.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-09 23:24:20 följande:
    Ja, empatistörda narscissister skulle säkert det, inte normala män.

Nej det är inte ett faktum att många män är empatistörda...
  • Aviga
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-10 16:25:36 följande:
    Ja, empatistörda narscissister skulle säkert det, inte normala män.

Nu är vi där och slänger ut "narcissistkortet" igen, och alla män är empatistörda.
    Det senare kan jag direkt motbevisa eftersom de män jag känner är väldigt empatiska både yrkeslivet och privat.

Det finns många olika orsaker till mannens beteende som sexmissbruk, dålig självkänsla mm.

• Anonym (sådär)
    Aviga skrev 2023-03-10 16:51:37 följande:
    Nu är vi där och slänger ut "narcissistkortet" igen, och alla män är empatistörda.
    Det senare kan jag direkt motbevisa eftersom de män jag känner är väldigt empatiska både yrkeslivet och privat.

Det finns många olika orsaker till mannens beteende som sexmissbruk, dålig självkänsla mm.

Ibland kan det vara bra att läsa ordentligt INNAN man svara... eftersom jag skrev att majoriteten av männen INTE är empatistörda, se det understrukna.
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-10 16:25:36 följande:
    Däremot är man givetvis väldigt störd om man fullkomligen skiter i vad man deltar i att göra mot den andres familj bara för att få sig ett knull/bekräftelse... eller vad det nu är man söker... det är ju onekligen ett beteende som påminner en hel del om det man ser hos narcissister eller människor med empatistörningar. 
  • Anonym (sådär)
    Aviga skrev 2023-03-10 16:51:37 följande:

Japp det finns många orsaker, men inget av dem är ett normalt beteende utan ett problem hos individen och inget av dem rättfärdigar att bete sig som ett svin mot andra.
Svar på tråden Ligga med gift man?