-
Det står "avskräckande".Anonym (qqq) skrev 2023-07-07 14:17:39 följande:Hur menar du i detta inlägg TS? Du har i hela tråden varit upprörd över att soc kan skicka saker med vanlig post. Men här skriver du att det inte är så farligt om någon öppnar annans post. Vad är då problemet?
-
Det är ju du som äger!Challenger skrev 2023-07-21 01:29:31 följande:
Ordentlig mamma äger tråden från början till slut. Som jag ser det har hon rätt. Socialtjänsten ska inte skicka utredningar med posten. Vem som helst kan ju då läsa dem. Ingen sekretess då.
Direkt såg du att motståndet bara försvann, nersnackade och skamsna! Överlägset slagkraftigt!
Redan på sidan 263 kommer kärringjäveln att vinna och du är DIREKT där och ser detta, och nämner "ägd" för första gången!
Vilket ordförråd du har! "Ägd" på 263 sidor! -
Hur går det egentligen med "ägd"? Finns det NÅGOT annat ord du känner till? Finns det någon verklighet du lever i?Challenger skrev 2023-07-23 00:58:04 följande:
EpicF blir totalägd av trådstartaren.
EpicF kan inte trots upprepade uppmaningar redogöra för var i lagen det skulle framgå att det är okej att sända sekretesskyddade uppgifter med vanlig post.
Finns det någon IQ du innehar? -
Du kanske vet att "ägd" inte betyder "jag håller med"? Det betyder mer "har så uppenbart rätt enligt alla andra än sig själv". Berätta gärna hur det är applicerbart i det här fallet?Challenger skrev 2023-07-23 00:58:04 följande:
EpicF blir totalägd av trådstartaren.
EpicF kan inte trots upprepade uppmaningar redogöra för var i lagen det skulle framgå att det är okej att sända sekretesskyddade uppgifter med vanlig post.
Eller oj ... Jag får be om ursäkt. Jag fick för ett ögonblick för mig att du kunde tänka och skriva som en civiliserad mänsklig varelse över tre år. -
Hur mycket ska ni ha?
-
Jamen precis, och det är ju det som folk försöker upplysa dig om: Du är alltså riktigt, riktigt .......Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-08-07 21:48:05 följande:Vad skulle jag lida av menar du? Vilken knähund? Varför skulle jag tröttna? Ser det ut som jag tröttnat? Har bara börjat.
En sak får man ju dock ge dig och ditt imponerande civilkurage, när du tar tag i saker:
Sedan du började med att verkligen ta i detta och kontakta rätt instanser, anmäla hit och dit osv, har ju samhället verkligen revolutionerats! Lagar och regler har ändrats, socialsekreterarhuvuden har rullat och tidningsartiklar, nyhetsinslag och Kalla fakta-avsnitt varit legio!
Här har du verkligen gjort en äkta Brockovich och blivit en folkets mjälte! Att du faktiskt martyr-vågar inneha detta kurage!
Annat vore det ju om du t ex bara hade suttit och agerat torrfitta i nästan 300 sidor på ett torrfitteforum, och inte verkligen gjort något mer än att berätta att du skulle kunna göra något. Då hade ju frågan om ditt värde sas ställts i en annan dager. -
Åh! En mänsklig reaktion! Du kanske är på bättringsvägen, såhär lagom till sidan 278?Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-08-08 00:15:43 följande:Hur jävla svårt kan du ha för fatta det????
-
Inte ett litet "ägd" ...?Challenger skrev 2023-08-08 00:49:19 följande:Det där var ord och inga visor! Jag tycker du har helt rätt. Bry dig inte om trollen på forumet. Tycker du uppvisar en ängels tålamod i denna fråga.
-
Vilket intressant språkbruk! Nytt för tråden!Challenger skrev 2023-08-17 04:17:38 följande:Gud vad ägd du blir. Lol!
Varför inte bara erkänna att du hade fel?
Märkligt ändå att du, trots att du tydligen har en IQ på över 35 och väl underbyggda faktiska argument (jag skojar naturlgitvis, tänkte att det var lite roligt eftersom du ändå inte kan läsa det), ändå bara kan använda ett enda ord ..?
Du har aldrig funderat på att låta någon studera dig? Typ, felande länken mellan sten och något encelligt? -
Inlägg och inlägg ... Samhällsförändrande, revolutionerande folkhjälteverksamhet skulle jag och TS snarast kalla det, tack!Anonym (Beksebub) skrev 2023-08-22 22:19:19 följande:Nu följer de ju lagen, att du har svårt att förstå det har vi sett i ett hundratals inlägg nu men det gör inte att du har rätt. Du har snarare haft fel hela vägen och ditt exempel här är löjligt då det är ett brott att öppna annans post vilket jag har visat tidigare.
-
Tolkar det uteblivna svaret på uppmaningen att faktiskt göra något som att du alltså är igång med förändringsverksamheten som du skröt om i trådens början?Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-08-23 07:44:00 följande:Du verkar otroligt desperat. Att sitta och ljuga och fabulera stärker dig inte. Vid REK sker id kontroll - inte annars.
Att det råder sekretess framgår ur 15 kap socialtjänstlagen.
Med det språkbruk du uppvisat i den här tråden är det nog 100 gånger mer sannolikt att du uppfattas som hotfull än att jag gör det. -
Eller att kalla skickande av ett brev för att "sprida som konfetti"? Den konfettin hade jag reklamerat omedelbart.Drottningen1970 skrev 2023-08-25 11:45:11 följande:Hjärndödare än att jämföra post via postverket med flaskpost eller brevduva?
-
Av alla rättshaverist-ungar genom världshistorien måste ju TS vara den mest meningslösa.
Normalt för dessa är ju att de utövar påtryckningar på t ex lokala politiker, skriver brev och insändare, dyker upp på möten och rent allmänt utövar sina verklighetsfrånvända påtryckningar.
TS har nu tjafsat i 300 sidor på ett okänt kärringforum och hittills lyckats få en fanatisk följare som till synes enbart kan upprepa ordet "ägd" (jag tänker mig att denne är ungefär som Hodor i Game of thrones). I övrigt har de 300 sidorna inte lyckats övervinna eller övertyga någon, ens här.
Och detta är alltså tydligen de enda förändringsförsöken som TS ägnar tid åt.
Så totalt bortkastad och meningslös verksamhet. "Jag lägger tid och energi på att förlora på ett poänglöst forum, tänkte jag. Det vinner jag nog på."
-
Då blir ju den omedelbara följdfrågan:Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-09-05 18:14:51 följande:Hörde på nyheterna igår hur 5 handläggare hade blivit avstängda från sina jobb. Det är ju också något att tänka på.
Pga en tråd på Familjeliv (kanske rentav den här)?!?!
Nääää ...? Eller?
Eller var det pga att någon faktiskt gjort något?
Hur går det med ditt revolutionerande? "Ägd" har du ju fått med dig i alla fall, men resten av samhällsomdanandet?
Tillför du någon någonting? -
Meddelande borttaget
-
Shit vad ts äger!
-
Det finns inga "kommunala stavningsregler" som gör att ett felstavat ord är rätt, eller ens "praksis" i en viss kommun. Det vore oerhört opraktiskt i alla avseenden. Utbildning i svenska språket är bara ett (jag kan rabbla orimligheter i timmar men förutsätter att du redan har flera examenia i ämnet).EpicF skrev 2023-10-30 17:12:51 följande:Många ord kan ha flera olika stavningar. Att du inte vill förstå det är ditt problem.
Det märkliga med dina små stavningsäventyr är att du alltid skriver helt åt helvete fel och oftast hittar på helt egna uttryck, vilket tar oerhört många inlägg att få dig att alls notera.
När så sedan händer, så har du dyslexi, men har fortfarande aldrig skrivit fel. Denna dyslexi (som sitter så långt inne men tills slut ändå oftast kryper fram) måste vara den enda varianten som aldrig faktiskt yttrar sig i den drabbades språk. Vanligtvis kan du bara tänka dig att erkänna den efter en viss debatt, men skrivit fel har du fortfarande aldrig.
Sjukt onödig dyslexi, faktiskt.
Kanske en variant som bara förekommer i en viss kommun?