• Anonym

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Challenger skrev 2023-03-18 04:16:59 följande:

Som jag förstått det har socialsekreterarna sänt sekretessuppgifter flera gånger då uppgifterna riskerats att hamna fel flera gånger. Stämmer det? 

Underhållande tråd för övrigt. TS krossar motståndet och alla tycks stå helt svarslösa. Underhållande och tragiskt på samma gång. Men säger ändå: Heja Ordentlig mamma!

Du har mina sympatier! 

Postande av ett brev är spridande av uppgifter?
    Jag är ledsen att du blev som du blev .... Vi skulle ha agerat.
  • Anonym
    Challenger skrev 2023-03-19 03:22:51 följande:

TS Ordentlig mamma fullständigt krossar allt motstånd i denna tråd. Underhållande att läsa hur hon sätter provokatörer på plats och kör över bland annat Nfnf och EpicF likt en bulldozer. 

En tråd på över 1000 inlägg visar på beslutsamhet och ihärdighet. 

Är du efterbliven?
    Hon tjatar om hur hon kan polisanmäla Soc för att de skickat brev med personnummer, men vägrar göra det.
    Hur hjälper det?
    Jag kan väl också påstå att jag har rätt att anmäla med sedan inte göra det eftersom jag vet att jag har fel.
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-22 10:31:21 följande:
    Men hur ska man kunna åstadkomma en generell förändring då? Ska man åstadkomma en förändring måste man ju vända sig till alla kommuner. Utredningen gällande oss är ju nedlagd så för oss är det ju överspelat. Det här handlar då om omtanke för andra och det kan ju vara vilken som helst av landets 290 kommuner. Förstår du inte det? 
    Förändringen kommer av hundratals sidor här, menar du?
    Du gör ju inte ett piss mer än att skriva på FL hur rätt du har? Ideligen ...
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-22 11:25:27 följande:
    Det här är ju ett forum och här kan man inte göra annat än att diskutera och debattera. Precis det du gör själv. 
    Vad har det med vad jag skrev att göra?
    Du tjaaaaatar om att dra igång förändringar och att "du kan faktiskt anmäla", men tror alltså nu att det enda du kan göra är att försöka nå 200 sidor på Familjeliv?
    Är det av det som förändringen kommer, frågade jag?
    Nej, du gör ju ingenting annat. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-03-22 13:56:19 följande:
    Vad har det med vad jag skrev att göra?
    Du tjaaaaatar om att dra igång förändringar och att "du kan faktiskt anmäla", men tror alltså nu att det enda du kan göra är att försöka nå 200 sidor på Familjeliv?
    Är det av det som förändringen kommer, frågade jag?
    Nej, du gör ju ingenting annat. 
    Sluta då vänligen skriva att du ska förändra något. Det enda du vill är ju att ha fel på Familjeliv, uppenbarligen.
    Och det för att du bryr dig så mycket om andra föräldrar, som du skrev. Det var ju av omtanke som du driver denna förändring ... genom att göra vadå? Skriva här?
    Nähe, det var ju omtänksamt att du kan skriva här.
  • Anonym

För övrigt erkänner du väldigt tidigt i tråden att allt handlar om att "det var de som började". Då hade tydligen inte omtanken om andra, som får dig att skriva här, ännu riktigt slagit rot. Då var du bara en dränkningsvärd liten trash-unge, visst.

• Anonym

TS, hur många kommuner finns det nu då? Tycker du har varit lite otydlig i den frågan.
    Det tål nog att skrivas en gång till här där förändringar genomförs.

• Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-26 15:40:18 följande:
    Lite roligt hade det allt varit. Skrattande
    Öh ... Hur? Att skicka ett fel brev är ju på något sätt motsatsen till "slagkraftig poäng". Inte ett skit kommer att hända och ingen kommer att reagera, mer än möjligen fundera i en sekund på hur sjuk du är.
    Det verkar ungefär lika roligt som att ringa fel och fråga efter en person som har ett helt annat telefonnummer.
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-26 17:18:13 följande:
    Du förstår inte. Du ser inte sammanhanget.
    Herrejesus, vad sjuk du är ...

Har du labbrock på dig när du skriver sånt där? Bor du i ett torn där det alltid åskar?
  • Anonym
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-27 14:47:12 följande:
    Vad dillar du om?

Tycker du verkligen det är okej att ange personnummer på det vis som socialtjänsten gör. Därefter sprida utredningar och kommunikationer som konfetti till hela grannskapet. 

Ser du inte att Socialtjänsten har något som helst ansvar för hur de hanterar sekretessbelagd information? Ser du inga problem med att sända sekretessbelagd information med vanlig post, som vem som helst kan komma att läsa?
    Du fattade inte inlägget, nä?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?