Meddelande borttaget
Inlägg från: Anonym
|
-
-
Kan inte ni båda träffas och slicka varandra rent fysiskt istället för skriftligt här? Ni blir ju så härligt stimulerade, medan vi andra mest vill se er drunkna?
-
Alltså ?spridning?, enligt ordets nya innebörd.Utan det är personligt adresserade till klienten.
-
Du är rätt dum, eller?EpicF skrev 2023-05-26 15:30:08 följande:Nej. Personligt adresserat till klienten. Inte spridits som konfetti som ta vill få det till.
Det blir ju lite fel när vi försöker slakta henne ihop med dig men du missuppfattar samarbetet. Det händer ju varenda gång också. Varje gång man försöker hålla med dig, så ska du "nej men ..."-a. Sedan går det några meningar och sedan skyller du på akut dyslexi.
Kan vi nu enas om att fittnyllet har fel om "spridning"?
Som du vet, läser jag aldrig era värdelösa svar. Ni borde ha lärt er till nu. Nästa gång jag läser är om en månad. Skriv inget. -
Du är ju helt jävla USKA-utbildad ....EpicF skrev 2023-05-26 15:30:08 följande:Nej. Personligt adresserat till klienten. Inte spridits som konfetti som ta vill få det till.
Hjärnceller säljes här! -
Hon hänvisar till sin egen sent påkomna tolkning av ordet "spridning", vilken hon tror är allmänt gällande.Anonym (Jurist) skrev 2023-05-31 15:10:05 följande:Det är du som har fel. Du argumenterar bakvänt. Legalitetsprincipen är grundläggande. Om det står inte explicit uttryckt i lagen så är det inte olagligt - det är alltså fel det du påstår att det måste stå i lagen för att vara lagligt.
Dessutom behöver man i vissa fall gå till föreskrifter och allmänna råd för att veta hur myndigheter ska arbeta för att uppfylla lagens krav. De krav som finns är att sekretessbelagda handlingar kan (observera KAN inte MÅSTE) behöva skickas rekommenderat. Detta avgörs från fall till fall.
Det finns även uttalanden från JO rörande patientjournaler - vilket har mycket högt skyddsvärde. Inte ens där skriver JO att journaler måste skickas rekommenderat. Istället används ord som att det ska övervägas eller att det är lämpligt att skicka rekommenderat.
Motbevisa mig gärna. Jag vill då veta vilken föreskrift och allmänna råd du hänvisar till och exakt var det står att sekretessbelagda handlingar måste skickas rekommenderat. Eller om det finns ett JO-utlåtande eller utlåtande från t.ex. integritetsskyddsmyndigheten om att detta är ett krav. -
Verkligen! Tråden blev kortlivad och allt motstånd tystnade direkt!Challenger skrev 2023-05-30 00:01:54 följande:
Ordentlig mamma krossade motståndet under dagen. Alla som sticker upp blir krossade som flugskitar. Jag tycker nästan synd om EpicF med flera. De försöker och försöker, men kommer ingen vart. Hon tycks inte ha språket med sig. Otur vid tankeverksamhet som man brukar säga.
-
Men ska du verkligen autist-a dig VAR EVIGA GÅNG?!?!?EpicF skrev 2023-05-31 15:30:30 följande:Så du läser inte heller samma tråd som oss andra....
Jag försökjer ju HÅLLA MED DIG, säger jag!
Jag var ironisk! Varför händer detta HELA JÄVLA TIDEN?!?!? -
Tror du på allvar att NÅGON anser att tråden blev kortvarig?EpicF skrev 2023-05-31 15:30:30 följande:Så du läser inte heller samma tråd som oss andra....
-
Nu börjar det äntligen arta sig med nivån här på er blogg!