Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-05-26 22:08:36 följande:
    Jag ser att du fortfarande inte förstår. Inte mycket att göra åt, tyvärr. 
    Det är du som inte förstår dig på sekretesslagstiftningen. Fast egentligen tror jag du förstår. Du tycker bara inte om att erkänna att du har fel. 
    EpicF skrev 2023-05-26 22:10:17 följande:

I fortsättningen så får du be om att få dina sekretessbelagda handlingar rekommenderat. 

Jag kommer ALDRIG "be" om att myndigheter ska följa lagen. Att du har så svårt att ta in det! 
    EpicF skrev 2023-05-26 22:12:40 följande:
    Står ingenstans att man inte får skicka med vanligt post. Vilket påstår men inte kan bevisa. 
    Vilket påstår vad?

Det står inte heller att de inte får sända sekretessbelagda uppgifter som direktreklam till 100 tusen medborgare. Därav drar du förstås slutsatsen att det är tillåtet eller hur? Din okunnighet och slutledningsförmåga lämnar mycket övrigt att önska. 
    EpicF skrev 2023-05-26 22:14:18 följande:
    Nej, det skrev jag inte heller. Du får be om att få din post rekommenderat. 
    Myndigheter ska följa lagen. De ska inte sprida sekretessbelagda uppgifter till obehöriga. De kan buda över information också. Bara det sker en ID-koll. 
    EpicF skrev 2023-05-26 22:17:56 följande:
    Be om att få rekommenderat i fortsättningen. 
    Varför det? De ska hantera sekretessbelagda uppgifter på ett säkert sätt. Man ska inte behöva be myndigheter att följa lagstiftningen. 
    EpicF skrev 2023-05-26 22:20:42 följande:
    Jag har inte skrivit att du ska be de följa lagstiftning. De gör de nämligen redan när skickar personligt adresserat till sina klienter med vanlig post. 

Om du inte vill ha handlingarna med vanlig post så får du be dem att skicka rekommenderat till dig. 
    Nej, det gör de inte. Har du inte läst länkarna jag skickat till dig. Där visar vad som händer när oturen är framme och handlingarna når fel person. Socialtjänsten blir prickad av JO. 
    EpicF skrev 2023-05-26 23:17:40 följande:
    Behövs inte. Kan den redan. Du däremot borde studera den noggrant. 
    Du har i många inlägg visat för alla att du inte kan socialtjänstlagen. Du vet inte vad sekretess är och hur den ska värnas. Du tycks ha missat det totalt. 
    Anonym skrev 2023-05-26 23:21:20 följande:
    Du är rätt dum, eller?
    Det blir ju lite fel när vi försöker slakta henne ihop med dig men du missuppfattar samarbetet. Det händer ju varenda gång också. Varje gång man försöker hålla med dig, så ska du "nej men ..."-a. Sedan går det några meningar och sedan skyller du på akut dyslexi.
    Kan vi nu enas om att fittnyllet har fel om "spridning"?

Som du vet, läser jag aldrig era värdelösa svar. Ni borde ha lärt er till nu. Nästa gång jag läser är om en månad. Skriv inget.
    Ja, det är sorgligt hur en människa kan ha så kass förståelse.
    EpicF skrev 2023-05-27 11:25:20 följande:
    Ledsen att behöva tala om det, men nej du verkligen inte manglat mig. Inte det minsta. 
    Du manglar dig själv hela tiden.
    Ett par exempel är att du tror att ankomstregistrering kan ske flera gånger, att det inte är olagligt att sprida sekretessklassad information till obehöriga och att det skulle vara olagligt att ange personnummer på de man kommunicerar med.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?