Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
Anonym (Beksebub) skrev 2023-05-16 12:41:02 följande:
Snacka om gnällkärring...
Nej, det är inte olagligt att skicka med posten oavsett REK eller ej, är det så in i helvete svårt att förstå? Vill du ändra på det får du istället för att sitta på detta forum skriva till lagstiftaren och påpeka detta. Dock kommer du behöva träna på argumentationen för de kommer inte köpa att du inte bara tycker det är ok.
Nej, det är ingen som hittills gjort bedömningen att utredningar inte får skickas med vanlig post, sluta ljug nu och skriv till lagstiftaren istället om du vill ha en ändring.
Du kommer få en lärorik runda i hur våra system fungerar vilket verkar bra för dig.
Det verkar extremt fishy att du får en journal för in och utgående kommunikation, sådan skapas nämligen inte normalt och behövs inte heller då samtliga dokument i ärendet får ett tidsnummer.
Så antingen är tråden ljug och du har startat den bara för att få gnälla eller så har du specialbehandling för att du stalkar personalen och de gör mer än vad de borde behöva för att lösa ett ärende. Jag har hanterat ett tusentals ärenden när jag var yngre och inga journalanteckningar gjordes då heller.
Men sätt dig nu ner och gör en korrekt skrivelse om varför du tycker de bryter mot en lag, du måste kunna ge exempel på felen. Det går inte bara säga att du tycker de bryter ditten och datten och är vårdslös för du måste påvisa vårdslöshet i detta också.
Uppgifter i en socialtjänstutredning lyder under sekretess och information ska behandlas på ett sådant sätt att obehöriga inte kan komma att ta del av den.
Och som jag redan påtalat är det inte min uppgift att uppmana svenska kommuner att följa svensk förvaltningslagstiftning, samt sekretesslagstiftning.
Om DU anser att svensk förvaltningslag, socialtjänstlag och sekretesslagstiftning ska avskaffas får du väl kontakta svenska riksdagspolitiker och föreslå en lagändring. Tills vidare är det svensk lag som gäller.