• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:33:22 följande:
    Nej, jag har inte fått några sådana besked. Var tvungen att leta upp det mesta själv. 

Däremot är det sannolikt inte så att det bor flera Anna Johansson på vår hemadress (går ju bra att kolla mot folkbokföringsregistret), så varför det skulle behövas anges våra personnummer upprepade gånger i deras kommunikation till oss är ju bara fullständigt obegripligt. Att de sedan sänder den med öppen post är också bara totalidiotiskt. Det råder ju sekretess. 
    Då skulle du frågat om deras fulla namn. 

De anger era personnummer eftersom de har flera klienter. De är ett sätt för de att hålla isär sina klienter. 

Om du har så stora problem med att dina grannar får din post så får du be socialtjänsten att skicka med rek eller att du hämtar de personligen på socialtjänsten. Svårare än så är det inte. Att väljer att inte göra det är ditt val. 

Och förövrigt, jag försvarar inte anonym (tur). Jag gör en korrektelse av dina inlägg. 
  • EpicF

Ts: Nej, men de har flera klienter i kommunen. Du vet, en handläggare inte bara klienter utifrån olika adresser. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:39:13 följande:
    Hur lyckas de med ID-kontrollen då tycker du, när de dessutom sänder post till fel adress? 

Har de skickat din post till fel adress? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:43:55 följande:
    Men inte fler klienter med det här namnet på denna adress. 

De skickar ständigt post till fel adress i och med att posten ofta lägger i fel låda. 
    Nej, men de kan ha flera med samma eller lik ande namn i kommunen. 

Att posten läggs i fel låda är brevbärerares fel. Inte socialtjänstens fel. Det får du ta upp med posten. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-01 21:13:30 följande:
    Personliga saker som deras hemadresser? Varför ska de vara så hemliga av sig menar du? Ska de inte kunna stå för sitt arbete? Låter misstänkt. Borde kanske utredas vidare?
    Så du menar att alla som googlar en person i själva verket ägnar sig åt stalking?
    Att alla som använder sig av tjänster som hitta.se, merinfo.se, eniro.se i själva verket ägnar sig åt stalking? På den tiden som telefonkatalogen fanns, så borde telefonkatalogen bytt namn till stalkingkatalogen?Skrattande

Vad pysslar du med som har behov av att vara så hemlig?

Vad är det jag ska "erkänna"? Att jag googlat deras namn och därigenom fått reda på var de bor? Ska alla personer som jag vet var de bor känna sig hotade och utsatta för stalking menar du?

Nej, jag tror inte jag kommer få någon mer post faktiskt. För det första är utredningen avslutad och för det andra så har de för vana att inte sända med rek. Risken är med andra ord överhängande att post inte ens når mig. 
    Så det var i denna utredningen du blev tillfälligt frångagen vårdnaden av ditt barn? Och i samma som du undrade om du skulle skriva med deras personnummer? 

För du har varit väldigt otydlig på den punkten. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-01 21:56:30 följande:
    Ja, det stämmer. Tycker inte jag varit så otydlig, men alla har ju tyvärr inte världens bästa läsförståelse. Oavsett, så är ju frågan helt irrelevant för frågeställningarna angående personnummer och att sända sekretessklassade handlingar med vanlig post. 
    Jo, du har varit väldigt otydligt. 
  • EpicF

Ts: Det är lite svårt att förstå något du inte skriver. Du har varit extremt otydlig i tråden. 

• EpicF

Först i inlägg 678 framgår att "Jag har själv blivit fråntagen vårdnaden av barn, om än tillfälligt." 

Och i inlägg 718 så kan det tolkas att det var ett annat tillfälle.

Så ja, du är extremt otydlig. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-02 11:26:26 följande:
    Nej, hur kan du få det till stalking att göra efterforskningar, googla ett namn m.m.?
    Du har ingen grund till dina "efterforskningar". 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-02 12:44:46 följande:
    Vad är en grund för dig?
    Kan väl räcka med att man är nyfiken?

Läste nyligen i en annan tråd att person X är lik person Y (som tydligen är en kändis). Då jag aldrig hört talas om denna person Y, så skriver jag in namnet i google. Då får jag upp en massa bilder på person Y, kan läsa om denna på wikipedia m.m. Då får jag ju en bild av vem person Y är och kan också ana hur person X ser ut. Menar du då att jag "stalkat" person X och person Y? 

Som jag ser det har jag bara gjort efterforskningar. Om jag har grund för det, vem avgör det? Vad utgör grund för dig? Om jag på något vis är i kontakt med en person och vill veta mer är det väl inte så konstigt att man tar reda på saker och ting. I det här fallet kan det ju vara intressant att se om vederbörande varit i blåsväder, har domar mot sig, eller vad för annan slags historik som finns. 
    Du förstår verkligen inte. Så jag ids faktiskt inte ens försöka förklara för dig. 
  • EpicF
    Challenger skrev 2023-04-04 08:56:10 följande:
    Tycker även jag att du är ute och cyklar. 
    sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rf%C3%B6ljelsesyndrom

Tycker inte att TS ägnat sig åt stalking.
    Har du ens läst tråden? 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?