• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 12:24:17 följande:
    Hur verkar du för de förändringarna ? Eller du kanske tycker det fungerar bra som det gör? Med sekretess och så. 

Här har du tillgång till lite kommunfakta om du känner ett behov av att läsa in dig.

skr.se/skr/tjanster/kommunerochregioner/faktakommunerochregioner.1022.html
    Eftersom det inte fungerar i din kommun så får du ta upp det med din kommun. I andra kommuner kan det fungera bra. 
    I min kommun fungerar det utmärkt. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 13:08:32 följande:
    Har du fått många brev från socialen i din kommun, eller hur vet du att det fungerar bra där?
    Min kommun har, återigen, digitalt. Och ja, jag har fått brev om skola bla. Även om jobb från kommunen. Och allt kommer digitalt. 
  • EpicF

Och socialtjänsten är under kommune och skickar allt digitalt. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 15:46:51 följande:
    Hur skickas det till dem som inte har Kivra i din kommun?
    De använder sig av ett digitalt system där alla kan logga in med bank-id. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 17:07:12 följande:
    Betydligt bättre än att sända handlingarna till grannen med snigelpost  // Skrattande
    Ja. Även inte tror att socialtjänsten skickar några handlingar till grannarna. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 18:43:30 följande:
    Det händer ju bevisligen att så sker mellan varven, vilket förstås är väldigt allvarligt. 
    Så du tror på riktigt att de medvetet adresserar brevet till grannen? Att de faktiskt letar upp namnet på närmsta granne och postar utredningen dit. 

Ja, då borde du absolut anmäla din kommun med en gång och alla andra kommuner. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:22:00 följande:
    Nej, jag tror inte att de gör det medvetet. Det vore anmärkningsvärt. Däremot tror jag att de kan skriva slarvigt på kuvertet så att brevbäraren lägger i fel låda. Kan även hända att Postnord sorterar brevet felaktigt så det hamnar i fel låda ändå. Jag får ofta grannarnas post. Det händer ofta att jag får efterlysa post som inte kommit fram. Allt från tidningar, till räkningar, vilket ibland har resulterat i en del påminnelseavgifter, så det är ju inte alls otänkbart att även post från kommunen skulle komma bort. 
    Då sket det du påstod bevisligen inte. Bra, då är vi överens om det. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:37:39 följande:
    "Då sket det du påstod bevisligen inte"

Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Lider du av dyslexi eller skrivsvårigheter på något sätt? Verkar viktigt för dig att nå någon form av konsensus , fast du inser att vi inte har det. Du hittar på saker som att jag skulle hålla med dig, vilket du även delar med den andra skribenten "tur" (som verkar lida av rätt mycket otur). 

Bara att inse att ni inte lyckas något vidare i det ni håller på med. 
    Ja, jsg har dyslexi. Har du problem med det? 

"Då händer det du påstod bevisligen inte". 

Du påstod att socialtjänsten skickar handlingar till grannen. Sedan framkom det att oj da, dem gjorde visst inte det med vetet. Vilket innebär att det påstod händer bevisligen inte. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:37:39 följande:
    "Då sket det du påstod bevisligen inte"

Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Lider du av dyslexi eller skrivsvårigheter på något sätt? Verkar viktigt för dig att nå någon form av konsensus , fast du inser att vi inte har det. Du hittar på saker som att jag skulle hålla med dig, vilket du även delar med den andra skribenten "tur" (som verkar lida av rätt mycket otur). 

Bara att inse att ni inte lyckas något vidare i det ni håller på med. 
    Btw, för mig är det inte viktigt att nå konsensus. Men för dig verkar det vara otroligt viktigt men tyvärr så inser du inte att du aldrig får medhåll. 
  • EpicF

Ts: Försade mig? Hur tänker du då? 

Jag har inget behov av konsensus. Vilket innebär en överrönskommelse innom en grupp människor. Men du förstod aldrig det eftersom du inte visste vad det betydde.

Du gör bort dig i vartenda inlägg 😁

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?