• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-25 15:08:41 följande:
    Är väl inte mer irrelevant än mitt personnummer och att de har letat upp mitt. Jag behöver ju inte informeras om vad jag har för personnummer. Tiotals gånger i löpande text dessutom. 
    Ditt personnummer är relevant för att visa att du är du och det är du samt ditt barn som omfattas av utredningen. 

Hur gammal är du egentligen? 

Du får fråga handläggaren varför denne har skrivit ditt personnummer tiotals gånger i löpande text. Då får du korrekt svar. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-25 15:18:40 följande:
    Fast att de skriver mitt nummer tiotals gånger i utredningen garanterar ju inte att jag är jag. Hur tänker du där? Speciellt inte när de sänder utredningen med vanlig snigelpost med icke oansenlig risk att den hamnar i fel brevlåda dessutom. 

Min ålder är däremot helt irrelevant för frågeställningen.
    Du får fråga dem. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-25 15:31:41 följande:
    Inte en chans // Skrattande
    Du å får du heller inget korrekt svar. De är dem enda som kan ge dig ett korrekt svar. Märkligt att du inte förstår det....
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 20:08:45 följande:
    Jag anser inte att det är irrelevant då de angett mitt personnummer. Då kan jag ange deras. 
    Förstår du fortfarande hur det kommer se ut för dig? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 20:27:05 följande:
    Ja, det blir tydligt och konsekvent då de angett mitt.
    Och hur det kan påverka dig, ditt barn och utredningen är inget du tänker på? Och inte heller att du är privatperson och därför anges ditt personnummer för att veta att du är du och de är myndighetspersoner och inte privatpersoner. Det är heller inget du förstår? Efter så här lång tid? 

Väldigt märkligt. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 20:37:56 följande:
    Jag får post både från företag och myndigheter som är ställd till mig utan att mitt personnummer anges, så det verkar ju vara fullt möjligt.

Varför skulle det påverka utredningen om jag anger utredarens personnummer anser du? 
    Förstärkt hot. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 20:57:06 följande:
    Hot? Menar du att Socialtjänsten hotar mig genom att ange mitt personnummer? 
    Tvärt om. Vilket du har fött förklarat för dug åtskilliga gånger. Dåligt minne? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 21:07:55 följande:
    Fött? 
    Vad menar du? Är det ett hot att ange mottagarens personnummer i en kommunikation eller inte? Du får bestämma dig. De har tillgång till mitt personnummer och jag har tillgång till deras. Vari består det hotfulla i? 
    Vilket du har fått förklarat för dug åtskilliga gånger. Dåligt minne? 

Det hotfulla är att du har letat fram deras personnummer. Brukar du leta fram läkarens, tandläkaren, bvc-personalens, butikkasörens etc personnummer också? 
  • EpicF
    Anonym skrev 2023-03-10 22:04:01 följande:
    Ah! Jag ser att du sätter en viss ära i att inte förstå någonting! Att framstå som oföränderligt trög!
    Då ska jag inte ifrågasätta mer.
    Bra! Principer ska man ha. Stå på dig!

Låt oss bara hoppas att du aldrig beställer något som ska skickas som paket, så att du måste luska fram personnumret på en massa Ica- och bensinmacksanställda tanter som jobbar på utlämningsställen. Det vore ju jobbigt.
    😁
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 22:18:52 följande:
    Känns som jag vunnit nu när du helt uppenbart fått slut på argument för att istället använda dig av perssongrepp.
    Vunnit? Du? Du förlorade redan när du starta tråden. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?