Jag har haft relationsproblem hela mitt liv
Hej, jag skriver mest här eftersom jag behöver få ut detta på något sätt och har ingen jag kan prata med detta om.
När jag var yngre var jag jätte tjock, runt 15 år vägde jag närmare 110 kg. Gymnasiet kom och jag började bli intresserad av tjejer, men jag visste då att min kropp var en stor nackdel. 1 år senare väger jag 70 kg, ingen retar mig för min vikt längre. Däremot, så bemöts jag inte annorlunda av tjejer utan är fortfarande helt osynlig, enda skillnaden är väl att de inte retar mig för min vikt längre utan kanske istället är avundsjuka. Så jag börjar istället fokusera på min sociala cirkel, skaffar mycket vänner och går på fester, kanske hånglar med några tjejer hit och dit på hemma fester som man alltid gjorde men mer än så blev det inte.
Fast forward till idag, jag är 25 år och studerar till ingenjör. Driver eget företag vid sidan, det var kanske 4 år sen jag faktiskt höll på med en tjej men minns inte. Alla mina vänner har förhållanden och jag är gravt ensam, det är bara 1-2 stycken som fortfarande har kontakt med mig efter att de skaffat en tjej. Jag har försökt själv flera gånger men jag blir avvisad väldigt snabbt av alla tjejer, ingen av mina vänner (och de som inte pratar med mig) har såhär svårt för att bara "hålla på med en tjej. Den enda skillnaden mellan mig och mina vänner är ursprung, de är svenskar och jag är inte det. Tjejer som dissar mig direkt utan att ens ge mig en chans går istället och jagar snubbar som är drog missbrukare.
Vid det är laget vet jag inte vad jag ska göra längre, har verkligen försökt med allt men jag är verkligen helt osynlig. Jag syns knappt på dejting appar så det är ingen idé att försöka där. Har testat att gå fram till tjejer på krogen och blir avvisad direkt, tjejer i social cirkeln är totalt ointresserade av mig. Mina vänner säger att "det kommer när det kommer", detta är visserligen sant ifall man aktivt håller på med tjejer vilket jag inte gör då ingen tjej vill hålla på med mig.
Förväntar mig faktiskt inget bra råd eller något härifrån men jag behöver ventilera, jag skulle egentligen spela fotboll med korpen laget på tisdag 14 februari men eftersom det är alla hjärtans dag valde alla andra i laget att inte vara med för att hänga med sina tjejer. Det är ju såklart okej, men känns lite dåligt att jag var den enda som ville spela då.