LFF skrev 2023-02-16 14:50:31 följande:
Sorry, du har ingen relation. Du har en snyltare som inte vill betala för vare sig sig själv eller sitt kommande barn och som anser att du ska betala för en bil DU inte behöver.
Nej, du är INTE egoistisk för att du inte vill lägga dina pengar på en bil du inte behöver.
Jag vet inte va det är som gör att han Verksr va så extremt på att ha allt separat. Han har liksom tidigare haft sambo så detta är inget nytt. Jag vill heller inte ha helt gemensam ekonomi men tycker gott o väl att vi skulle ha ett gemensamt konto för gemensamma saker.
kort o gott. Jag har en bil som funkar utmärkt. Det är dock ingen familjebil utan en mini liten bil. den funkar att åka men vagn går knappt in i den. Dock hade jag o barnet klarat oss med den även om den inte är säkert. Han måste ha en ny bil för hans ramlar ihop i vilken sekund som helst. Det är han som hela tiden vart bestämd med att han ska ha en ordentlig bil som är hyfsat ny för runt 250 000 kr kanske.
men till barnsakerna, han är villig att betala men för minsta möjliga summa som finns. Tex ska barnet ärva trasiga kläder som är gamla, det ska vara billigaste bilstol, vagn har han inte ens erbjudit sig att betala för halva föe den var för dyr för 3500 kr.
jag har sagt till honom att vi kan köpa bilen ihop, o jag har som sagt pengarna för att slippa ta lån till den. Däremot fixk jag ingen direkt respons på att det lät bra. ist ringer han till sin bank o ha fixar lån. Så det känns mer som att han inte vill jag ska vara med på bilen?