• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Anonym (Blueberry)

Hej,

Länge sen jag var här. Har ett barn fött i dec 19 och har längtat efter ett syskon ett tag. Men pga livet så har det inte varit läge att försöka. I december blev jag dock gravid av misstag och vi var överlyckliga. Men det slutade i MA och hjärtat brast. Nu kan jag inte tänka på ett syskon, känner mig smått besatt. 

I fredags var jag på återbesök efter MAt för att kolla att allt gått bra. BM såg en äggblåsa på 15 mm och sa att jag borde få ÄL inom 2-3 dagar. Jag tror mer på 3-5 dagar för jag har inga ÄL-flytningar men det börjar kännas lite glattigare. Så nu testar jag med ÄL-tester varje dag och väntar på ÄL-flytningar. Men det är allt jag kan tänka på. Sitter och räknar ner timmarna till jag kan ÄL-testa (4h-gränsen) och försöker tempa men det går sådär iom 3-åring som sover dåligt. Har haft supertydliga ÄL-flytningar och extremt regelbundna cykler efter graviditeten men nu eftersom den här cykeln började med en medicinsk abort vet jag ju inte hur den kommer te sig. 

Om ÄL kommer senast onsdag (5 dagar efter VUL i fredags) så blir BIM 21 mars. Har 12 dagars lutealfas, alltid haft. Det känns såå långt bort.

• Anonym (Blueberry)
    Syskonlängtansdröm skrev 2023-03-05 06:27:48 följande:

Positivt ägglossningstest igår kväll 4/3 med en fast gubbe på clearblue. men en fråga. 

i måndags var jag och gjorde ett ultraljud när detta är 511:e försöket med syskon på ett ungefär. Slemhinnan var 7,2mm men inga framträdande äggblåsor då. nån som vet hur lång tid det tar för en äggblåsa att växa sig tillräckligt stor? vi gör inget ivf eller liknande så infon att det inte syntes i måndags säger mig inget. undrar väll egentligen från någonsin är insatt, om det är rimligt med ägglossning typ idag som testet visar? 

Jag har läst att en omogen äggblåsa ligger på 2-6 mm. När de blir ca 10 mm brukar en ta över och bli dominant. Vid ca 20-22 mm släpper de ägget. Äggblåsor växer ca 1-2 mm om dagen, och växer snabbare mot slutet innan de släpps. 
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-05 11:05:19 följande:

Hej,

Länge sen jag var här. Har ett barn fött i dec 19 och har längtat efter ett syskon ett tag. Men pga livet så har det inte varit läge att försöka. I december blev jag dock gravid av misstag och vi var överlyckliga. Men det slutade i MA och hjärtat brast. Nu kan jag inte tänka på ett syskon, känner mig smått besatt. 

I fredags var jag på återbesök efter MAt för att kolla att allt gått bra. BM såg en äggblåsa på 15 mm och sa att jag borde få ÄL inom 2-3 dagar. Jag tror mer på 3-5 dagar för jag har inga ÄL-flytningar men det börjar kännas lite glattigare. Så nu testar jag med ÄL-tester varje dag och väntar på ÄL-flytningar. Men det är allt jag kan tänka på. Sitter och räknar ner timmarna till jag kan ÄL-testa (4h-gränsen) och försöker tempa men det går sådär iom 3-åring som sover dåligt. Har haft supertydliga ÄL-flytningar och extremt regelbundna cykler efter graviditeten men nu eftersom den här cykeln började med en medicinsk abort vet jag ju inte hur den kommer te sig. 

Om ÄL kommer senast onsdag (5 dagar efter VUL i fredags) så blir BIM 21 mars. Har 12 dagars lutealfas, alltid haft. Det känns såå långt bort.

*inte tänka på annat än ett syskon
  • Amaaanda00

Just nu ser min tempkurva ut så här, den minskade väldigt lite under några dagar och började idag att öka igen. Har BIM runt 6/3-7/3. Vad tror/tycker ni om min tempkurva? 
  • Maymom

Amaaanda00: 
    ser ut som en vanlig kurva. Ingen implantationsdipp eller trifasisk graf. Men hoppet lever fram till mensen kommit.

• Syskonförsök

Kom det inom tiden eller är bilderna tagna senare? Jag har fått sådär flera gånger med Babyplan när det inte varit något men de kan också vara något och bli tydligare inom någon dag så svårt att säga !!

Sanlin90 skrev 2023-03-05 15:37:44 följande:
    Vad tror no? Vet inte om jag tycker det ser ofärgat ut. 
  • Sanlin90
    Syskonförsök skrev 2023-03-05 17:05:49 följande:

Kom det inom tiden eller är bilderna tagna senare? Jag har fått sådär flera gånger med Babyplan när det inte varit något men de kan också vara något och bli tydligare inom någon dag så svårt att säga !!

Det kom inom tiden :) kommer andra test imorgon så tror jag testar på tisdag igen
  • Gosis82

Hej har en lite dum fråga. Hade utslag (glad gubbe) på ältest fredag kl 15:45. Testade två gånger tdigare samma dag och fick då en rund ring. Kände av stark smärta i ena sidan av magen under lördag eftermiddag Av olika anledningar fick vi inte till det förräns på lördagen vid 21-tiden. Kan det fortfarande ha tagit sig tror ni? Vet att det var ju verkligen på håret med tanke på hur lång tid spermierna behöver färdas på väg till ägget 😅 (behöver verkligen sluta analysera sånt här känner jag också...) 

Svar på tråden BIM mars 2023