• t123

BIM mars 2023

Foodie92 skrev 2023-03-10 14:52:52 följande:
    För mig känns de tydligt att ÄL va igår, mycket högre temp idag och hård I magen. Så borde se stigande temp kommande dagar. Nu är de bara att vänta 😊
    Spännande! Tror jag hade igår också, tempen dippade redan igår kväll men tempar ju egentligen på morgnarna och den var låg imorse med men dagens test var lite svagare så det var nog peak igårkväll. Så det är väl snart över nu 😊 Skönt det, och som du säger, nu är det bara att vänta och försöka sysselsätta sig 😅
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-03-11 16:52:18 följande:
    Det översta från idag och den understa är från igår kväll. Tycker det ser positivt ut. Bör ägglossning ske ca nu? Eller är det först när strecket börjar bli svagare igen?
    Ser inte dagens lite svagare ut? Jag fick precis så, i torsdags kväll fullt utslag och dagen efter (igår alltså) liite lite svagare. Svårt att veta när äl är men man får tänka något ungefärligt! 😊
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-03-11 20:11:47 följande:

Tog ett till nu och det var ännu svagare. Gör lite ont i äggstockarna också så det är förhoppningsvis ÄL på gång 😊

Ja! Det är det helt säkert! Tempar du också? 😀 Min temp dippade igår, och idag steg den så förhoppningsvis håller den sig hög nu så det betyder att ägglossningen var igår ✊🏻
  • t123
    Maja14 skrev 2023-03-12 08:34:53 följande:
    Hej Glad Har också följt alla BIM-trådar ett par månader men har inte vågat skriva någonting. Vill vara med nu. Jag är på äl +9. Min temperatur steg högre än någonsin igår och håller sig kvar där uppe idag. Någon annan som har erfarenhet av det? Längtar så efter ett pluss. Testade negativt idag. 
    Det ser hoppfullt ut enligt din graf tycker jag! Hur lång lutealfas brukar du ha? Äl+9 är egentligen lite tidigt för de flesta att både se på grafen och att testa positivt, även om en del gör det. Men i nuläget ser det fint ut 😀
  • t123
    Maja14 skrev 2023-03-12 11:51:15 följande:

Tack för svar Glad jag brukar ha ca. 12 dagar lutefas men det är lite olika. Vad spännande! Får se hur det går. 

Det har jag med! 😊 Har plussat på äl+10 någon gång, eller någon dag senare! Så testa igen snart 😀✊🏻
  • t123
    Sanlin90 skrev 2023-03-13 17:54:15 följande:
    Tycker mig se streck! Har mycket molvärk och ?gjorde slut? med sambon idag för mitt humör är helt galet och jag är så jävla trött rent ut sagt!
    Tycker också att jag ser! Men du måste ha haft äl lite senare i så fall tänker jag, när det är så svagt! Hoppas att det är nåt 😍
  • t123
    Sanlin90 skrev 2023-03-13 19:50:57 följande:
    Jag tror äl kan ha varit vid den stora dippen då skulle jag vara äl+15 idag!
    Ja! Enligt grafen kunde det ju vara troligt i så fall 😀 Tycker det ser svagt ut även för ÄL+15 men det verkar vara ganska olika för olika kvinnor, en del får ju så svagt även efter BIM medan andra testar superstarkt dagen innan! Så det är svårt att veta😊
  • t123
    Barbrastreisand skrev 2023-03-14 16:38:35 följande:
    Började testa igår med svagt, idag ser det ut såhär. Blev en snabb stegring! Har inte haft sex än då det blir så många gånger tätt, men får bli from ikväll. Ska bli spännande att följa tempen nu också, snälla låt det bli vår tur nu!!
    Härligt, kör på! 🤩
  • t123

Ni är starka som försökt länge!! Jag har haft oförskämt lätt att bli gravid, det har gått på första eller andra försöket med våra tre barn. Men nu med fyran som först blev oplanerat i höstas men slutade i ett MA i vecka 12, är det tydligen krångligare. Gravid blir jag (varje cykel sen dess, iofs ?bara? två men ändå) men sen går det åt skogen efter några dagar/någon vecka. Så plötsligt har jag fått känna på hur det är att oroa sig för att nåt är knasigt i kroppen, och lite stress över att vi inte vill ha så långt mellan trean och fyran som det blir nu oavsett. Vi får se om det vill fastna ordentligt nu tredje gången gillt! Annars ska jag nog fråga min barnmorska om hon har någon idé om vad det kan vara som inte funkar!

• t123

Vi var ju ett gäng som hade ägglossning för ca en vecka sen, hur känner ni nu? Jag är på ÄL+6 (eller 7 men räknar på 6 som FF också satt ut), så det är ju tidigt än att känna det ena eller det andra! Har lite diffus värk i svanken och är lite frusen av mig. Ska resa bort i helgen vilket känns så skönt, så blir dagarna mindre långa! Kommer vara ÄL+10 (ev 11 då) på måndag och då kanske jag ska göra ett test 😁

Svar på tråden BIM mars 2023