• t123

BIM mars 2023

Jag fick hoppa vidare till BIM mars ändå, plussade förra veckan men fick tidigt missfall idag och testet visar redan negativt vilket ju känns bra ändå inför ett nytt försök så snabbt som möjligt 😍

Om cykeln blir hyfsat normal så är BIM kring 22/2, ska skriva in mig på listan sen!

• t123
    Laura90 skrev 2023-02-22 14:13:38 följande:
    Åh tråkigt att se dig här men glad att du låter positiv <3  Gud jag vet inte om jag skulle klara av ett positivt som blir negativt. Har inte sett en tillstymmelse av plus hittills och tanken av att "börja med" MA och missfall skulle kännas så motigt. Du är stark!! Håller alla tummar för dig
    Åh tack ❤️❤️ Jag fick ett MA lite senare (vecka 12) i december så det här kändes såå ?smidigt? (😅?), att kroppen fattade och att det hände så snabbt! Sen har jag tre barn redan så livet går i 180 och jag hinner inte fundera så mycket just nu. Ganska skönt det här läget! Men nu håller vi tummarna, för oss båda! ✊🏻
  • t123
    Mathilda88 skrev 2023-02-22 14:34:31 följande:
    Starkt återkommet! Skönt att veta att det kan ta sig! 🥳 Vet själv en vän som tog sig snabbt efter missfall och fick sin son, så lycka till! 
    Tack snälla ❤️ Absolut!! Det hade blivit fjärde barnet dessutom så jag känner mig liksom lugn, det kommer gå! håller tummarna för oss nu kommande tid 😍
  • t123
    Foodie92 skrev 2023-02-22 22:06:04 följande:

Trefaldigmästareikärlek: ja de e väldigt smidigt med att tempa tycker jag. Skönt att massa tester tagits för din del ! Jag ska på spolning på måndag, vilket är några dagar innan ÄL så hoppas de gör susen för oss. Håller tummarna för oss

T123: åh så synd att de inte höll sig, men som du säger så kanske de känns bättre när de sker tidigare än senare. Hoppas de tar sig för dig denna månad.

Ja, men jag tycker ändå det! Om det ändå inte blir ?rätt? så är det bättre att man får förstå det snabbt och att kroppen så snabbt som möjligt ställer om sig så har man chansen på nytt! Hoppas det för oss båda 😍
  • t123
    Amaaanda00 skrev 2023-03-01 17:55:12 följande:
    Såhär ser min tempkurva ut. Vad tror ni? 🙈 jag har lite ilningar i magen och lite värk i brösten. är idag på ÄL+7 BIM-6 och har svårt att hålla mig ifrån att testa. Min kurva brukar inte vara så här jämn och sen brukar jag inte ligga över 37 direkt på morgonen 🙈
    Det ser bra ut så långt tycker jag!! Sen är det så olika, för en del går tempen stegvis ner några dagar innan mensen om man inte är gravid, och för en del dyker den samma dag, eller till och med någon dag efter. Så jag tycker att det är svårt att utläsa något så långt innan BIM! Brukar kunna se på min kurva ett par dagar innan BIM 😊
  • t123
    Foodie92 skrev 2023-03-07 13:48:03 följande:

Grattis till plusset ! 😍

Själv har de skett en stegring på ÄL så borde få positivt snart vilket sätter ÄL i helgen om jag estimerar rätt 😊

Jag borde också ha ÄL till helgen! Spännande 😍
  • t123

Nu för någon timme sen fick jag stegring på ägglossningstest, inte helt positivt men inte långt ifrån så förhoppningsvis är det inom några få dagar nu 😊 Brukar ha ägglossning dag 16 eller 18 (är på 15 nu), känns så segt när det blir först dag 18, lång väntan 😅 Nu får vi hoppas! Har blivit gravid varje månad efter mitt MA i vecka 12 i december men fått tidiga missfall kring vecka 5 eller 6 direkt. Hoppas att det är tredje cykeln nu som det händer. Hade ett tidigare MA mellan första och andra barnet också och då blev det en lyckad graviditet på försök tre efter det så jag hoppas på det igen ✊🏻

• t123
    Foodie92 skrev 2023-03-09 11:56:19 följande:

T123: då har vi troligen ÄL typ samtidigt. Fick positivt på ÄL igår.

Verkar vara en del nu som har ÄL.

Syskonförsök: tycker de låter vettigt. Man kan ju fortfarande mysa och försöka utan att de blir maniskt kring det så slipper du nog stressen ändå 😊

Jag fick positivt idag, så nu är det nära! Alltid en lättnad på nåt vis! Sen är det bara lång väntan efter det, fast dagarna brukar rulla på rätt okej ändå 😅 Jag har 12 dagars lutealfas oftast och grubblar på om jag ska testa tidigare eller inte. Kommer förmodligen inte lyckas hålla mig ifrån det även om jag borde 🙈
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-09 11:08:49 följande:
    Hej på er!
    De gick ju toppen med att inte testa och tempa denna månad för en paus och har varit så skönt att slippa ägglossningstest framför allt MEN igår hade vi sex och idag noterade jag äggviteflytningar så råkade väl bli sex i samband med ägglossning ändå Skäms ! Maken var söt och sa till mig igår att vi behöver inte pausa försöken men bara pausa alla tester och mysa när vi vill, så blir det när de blir! Kanske lättar stressen. Så med det sagt - jag antar ägglossning är nu i dagarna så lägger in bim på 25e men borde bli runt det datumet och kommer inte tempa eller testa för ägglossning så vet ju inte helt! Men kör test dag 25e så går vi efter det! ;) Denna gång SKA jag fasen hålla mig till att testa först då och inte testa som en tok från dag 8, de lättar inte stressen direkt!!
    många kända namn från mars tråden med för mig runt mitt datum vilket känns väldigt kul och jag håller tummarna för att många av oss plussar i tråden❤️ kram till er alla, nu hejar vi på varandra, svarar snäll på det folk skriver, peppar och ger kärlek. Vi alla behöver det, det är en påfrestande tid att gå och vänta på plus!
    Plussat:
    4/3 Hannis1983, 7:e försöket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    13/3, NellyGirl93 1:a barnet
    jippy1234 

BIM: 
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Sockerkakan, 1:a försöket, 1a barnet
    3-5/3 Sanlin90, 7:e försöket, 2a barnet
    5/3 Ajn1993, 6:e försöket efter ma, 1:a barnet
    6/3 Cykelhjul, 1:a barnet
    6/3 Amaaanda00, 10:e försöker, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 7:e försöket, 1:a barnet
    9/3 87Snart5, 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Spökplumpa, 2:a barnet 
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka, 6:e försöket, 2:a barnet
    10/3 Diklofenak, 3:e försöket, 1:a barnet
    12/3 Hawwa, 1:a försöket, 2:a barnet 
    13/3, NellyGirl93 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7:e försöket, 1:a barnet 
    14/3 Maymom 3e(?) försöket, 2:a barnet
    16/3 Agnesmamma01, 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, 2:a barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, 1:a barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, 1:a barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola, 2:a barnet 
    21/3 ladylovely
    24/3 Embarazada, 8:e försöket, 3:e barnet
    24/3 Lulu 1987, 1:a barnet
    25/3 trefaldigmästareikärlek, 8:e(?) försöket, 2:a barnet  
    25/3 syskonförsök, 11e försöket, 2:a barnet
    26/3 studerande, X försöket, 5:e barnet 
    26/3 Foodie92, 1:a barnet
    26/3 Elisabeth83, 5:e försöket, 4:e barnet
    27/3 Frelwi, 2:a försöket, 2:a barnet
    28/3 Mathilda88, 17:e försöket, 1:a barnet
    30/3 Barbastraisend, 11:e försöket, 2:a barnet
    30/3 Laura90, 9e försöket, 1:a barnet
    31/3 Alleb, 4:e försöket, 2:a barnet
    Bra inställning tycker jag!! Och kul att du ändå är med på ett hörn här, vi ligger nog ganska lika i cykeln dessutom så det blir kul att hålla tummarna ihop 😍
  • t123

Ja så kul med många som har ÄL nu i dagarna! 😀 Nu får det väl ändå vara vår tur! Kul att vi är några som kan följas åt och förhoppningsvis kan följas vidare i BF-grupp sen ✊🏻

Svar på tråden BIM mars 2023