• Anonym (anonym)

VAD SKA JAG GÖRA :(

Mitt ex och jag har varit ihop i 11 år och nu är han ihop med en annan sedan 2 år tillbaka. 
    Vårat problem är att ingen av oss kan släppa den andra. Vi messar och för 2 månader sedan sågs vi helt oplanerat på stan och det hetta till. Vi hånglade.  Jag är singel och trodde han skulle stoppa detta att fortsätta efter vårt lilla snedsteg för två månader sedan. Men icke... han har bjudit hem mig till sig och det kan ni nog gissa slutade i sex och annat hett.  Han ska flytta hem till sin tjej snart och jag har sagt vad jag tänker och tycker om det. Jag har berättat att jag har känslor för honom och han har sagt att jag alltid finns i hans tankar och har en stor plats i hans hjärta.
    Han verkar strunta i att han är otrogen mot henne och jag har känslor kvar för honom så jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp mig. 

• Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(
  • Anonym (Isa)
    Anonym (anonym) skrev 2023-02-01 10:50:21 följande:
    Han ska flytta hem till henne för att provbo. Om det är något som är bra i denna soppa så är det att hon slipper flytta och han hyr ut sin lgh men han bor där på prov. 
    Ja, detta var lugnande. Jag tycker ändå att TS ska berätta så att någon bättre person kan flytta in. 
  • Anonym (Förståndig)
    Anonym (anonym) skrev 2023-02-01 10:52:31 följande:
    Ja tyvärr är han bra på ge mig skönt sex. Han ger sig inte förrän jag kommer med besked. 
    Tycker du ska bejaka din sexualitet och njuta.
  • Anonym (Phat)
    Anonym (anonym) skrev 2023-02-01 10:52:31 följande:
    Ja tyvärr är han bra på ge mig skönt sex. Han ger sig inte förrän jag kommer med besked. 
    ett stort plus! de flesta killar är inte bra på ett ge tjejer skönt sex
  • Anonym (Förståndig)
    Anonym (Phat) skrev 2023-02-01 11:25:17 följande:
    ett stort plus! de flesta killar är inte bra på ett ge tjejer skönt sex
    Word!! Och jag hade glömt hur det kändes med bra sex. Vill aldrig vara utan det igen. Då är jag hellre otrogen om jag nu måste
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Förståndig) skrev 2023-02-01 11:19:21 följande:
    Tycker du ska bejaka din sexualitet och njuta.
    Det tycker jag också, men jag tycker inte att du behöver gnida in den i tjejens näsa när du berättar. Berätta bara sakligt att ni hånglat och legat om det påverkar hennes lust att ligga med honom och låta honom flytta in. 
    Men nu får jag känslan av att du inte vill bryta utan vill ha sexet? I så fall är det ju helt andra saker som krävs. Smussel, spänning osv. Då kunde du lika gärna fortsatt som tidigare och inte startat tråden. 
  • Anonym (Förståndigare)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-01 11:38:51 följande:
    Det tycker jag också, men jag tycker inte att du behöver gnida in den i tjejens näsa när du berättar. Berätta bara sakligt att ni hånglat och legat om det påverkar hennes lust att ligga med honom och låta honom flytta in. 
    Men nu får jag känslan av att du inte vill bryta utan vill ha sexet? I så fall är det ju helt andra saker som krävs. Smussel, spänning osv. Då kunde du lika gärna fortsatt som tidigare och inte startat tråden. 
    Hon vill ju ha sexet! Det är ju klart som korv(!)spadCool
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Förståndigare) skrev 2023-02-01 15:26:28 följande:
    Hon vill ju ha sexet! Det är ju klart som korv(!)spadCool
    På direkt fråga om det från Ordinär Man så verkar det som om trådstarten handlar om att vilja ha sex med sitt ex men ha dåligt samvete över det, och ändå tveka i vad man kan göra åt det. 

Olika åsikter finns representerade. Jag skrev ju för att jag varit tjejen som kunde ha använt mitt liv under flera år till något mycket bättre än att flytta ihop med en person som låg med andra, på nivån låg med andra samtidigt som han planerade seriös hopflytt med mig, tjejen. 

Jag hade uppskattat att få informationen från någon av de andra han låg med istället för att ta reda på allt själv. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-01 15:53:30 följande:
    På direkt fråga om det från Ordinär Man så verkar det som om trådstarten handlar om att vilja ha sex med sitt ex men ha dåligt samvete över det, och ändå tveka i vad man kan göra åt det. 

Olika åsikter finns representerade. Jag skrev ju för att jag varit tjejen som kunde ha använt mitt liv under flera år till något mycket bättre än att flytta ihop med en person som låg med andra, på nivån låg med andra samtidigt som han planerade seriös hopflytt med mig, tjejen. 

Jag hade uppskattat att få informationen från någon av de andra han låg med istället för att ta reda på allt själv. 
    1+ 

Men som sagt, TS original fråga handlar inte alls om exets flickvän. Det handlar om hennes dåliga självkänsla och möööööjligtvis lite dåligt samvete av vad hon gjort.

Men det är inte skitsvårt att läsa mellan raderna att frågan egentligen är:

1 - Hur får jag tillbaka mitt ex??

2 - Om jag berättar för hans flickvän att vi haft sex, tror ni han dumpar henne då och rider iväg i solnedgången med mig på sin vita häst?

TS gör alla 3 en tjänst och berätta för flickvännen. Sen kan du, exet och hans flickvän gå vidare i livet och hitta någon ni alla förtjänar... 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2023-02-01 19:12:49 följande:
    1+ 

Men som sagt, TS original fråga handlar inte alls om exets flickvän. Det handlar om hennes dåliga självkänsla och möööööjligtvis lite dåligt samvete av vad hon gjort.

2 - Om jag berättar för hans flickvän att vi haft sex, tror ni han dumpar henne då och rider iväg i solnedgången med mig på sin vita häst?

TS gör alla 3 en tjänst och berätta för flickvännen. Sen kan du, exet och hans flickvän gå vidare i livet och hitta någon ni alla förtjänar... 
    +1 med betoning på förtjänar 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Man) skrev 2023-02-01 19:12:49 följande:
    1+ 

Om/när jag berättar för flickvännen så hittar mitt ex snabbt en ny som sårar ännu fler, vi kommer inte bli ihop, jag ska lappa ihop mig själv och bygga upp mitt självförtroende. 

Jag har läst vad många skrivit här och situationen har ändrats rätt mycket sedan jag skrev texten. Jag har känslor för mitt ex och troligen kommer det ta lång tid att må bra igen.
    Han kontaktade mig senast i veckan och ville bjuda på middag innan han ska ta med sig sina kläder hem till hans tjej.  Jag kunde inte stå emot tyvärr men nu sitter jag här och försöker förstå att han kommer ha det bra med hans tjej i henens lgh och jag känner mig ensammast i världen.  Han är min svaga länk , alla har någon/något.
    Han stänger inte heller dörren helt för mig då han säger att "ring mig på dagtid"  SOM JAG INTE KOMMER GÖRA!! Är så ledsen för allt detta och funderar på HUR hans tjej ska få veta detta.  
Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(