• Anonym (anonym)

VAD SKA JAG GÖRA :(

Mitt ex och jag har varit ihop i 11 år och nu är han ihop med en annan sedan 2 år tillbaka. 
    Vårat problem är att ingen av oss kan släppa den andra. Vi messar och för 2 månader sedan sågs vi helt oplanerat på stan och det hetta till. Vi hånglade.  Jag är singel och trodde han skulle stoppa detta att fortsätta efter vårt lilla snedsteg för två månader sedan. Men icke... han har bjudit hem mig till sig och det kan ni nog gissa slutade i sex och annat hett.  Han ska flytta hem till sin tjej snart och jag har sagt vad jag tänker och tycker om det. Jag har berättat att jag har känslor för honom och han har sagt att jag alltid finns i hans tankar och har en stor plats i hans hjärta.
    Han verkar strunta i att han är otrogen mot henne och jag har känslor kvar för honom så jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp mig. 

• Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2023-02-03 17:15:20 följande:
    Om/när jag berättar för flickvännen så hittar mitt ex snabbt en ny som sårar ännu fler, vi kommer inte bli ihop, jag ska lappa ihop mig själv och bygga upp mitt självförtroende. .  

TS ingen ber dig rädda världen här!

Men du kan hjälpa EN (1) stackars oskyldig människa från att gå miste om 10+ år med FEL man!!! 

Var är alla så kallade ?feminister? som normalt har såååå många åsikter om hur kvinnor behandlas???? GravidSkrikandes

• Anonym (Isa)

Hur ska hon få veta? Det är du som kan berätta.  Tyvärr kommer du att kasta bort ditt och tjejens liv ligga med honom i deras dubbelsäng, utifrån vad du skriver. Sen kan du droppa dina små strumpor i tvätten, som min killes älskarinna. Trevlig helg! /Tjejen som vet för mycket 

• Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2023-02-03 17:58:52 följande:

TS ingen ber dig rädda världen här!

Men du kan hjälpa EN (1) stackars oskyldig människa från att gå miste om 10+ år med FEL man!!! 

Var är alla så kallade ?feminister? som normalt har såååå många åsikter om hur kvinnor behandlas???? GravidSkrikandes

#jagärhärochkastarbortmintid
  • Anonym (Man)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-03 18:01:57 följande:
    #jagärhärochkastarbortmintid
    #METOO

Pun intended!  SkålFlört
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2023-02-03 18:04:37 följande:
    #METOO

Pun intended!  SkålFlört
    Jag kan tyvärr inte känna solidaritet med kvinnan i tråden längre. Trevlig helg till dig med. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-01 11:38:51 följande:
    Det tycker jag också, men jag tycker inte att du behöver gnida in den i tjejens näsa när du berättar. Berätta bara sakligt att ni hånglat och legat om det påverkar hennes lust att ligga med honom och låta honom flytta in. 
    Men nu får jag känslan av att du inte vill bryta utan vill ha sexet? I så fall är det ju helt andra saker som krävs. Smussel, spänning osv. Då kunde du lika gärna fortsatt som tidigare och inte startat tråden. 
    +1
  • Anonym (Förståndigare)

Vill du ha sexet är det väl inga problem? kör på bara

• Anonym (Isa)

Problemet är att tjejen kastar bort sin tid. För mig tog det åratal att komma över att det liv vi planerade för tryfferades av sex med andra i "öppna relationer". Jag ringde faktiskt till en av älskarinnorna, den han var kär i, men hon svarade inte och ringde aldrig upp, så jag fick bara hans sockrade version. Jag antar att hon tyckte att det bara var sex och hade ju barn och familj på annat håll men jag ville helst inte bli sambo och planera barn med någon som var kär i och knullade med andra i dubbelsängen. Hade verkligen uppskattat om folk i vår närhet som visste hade upplyst mig. 

• Anonym (Isa)

Jag tycker också att det var synd att hon aldrig svarade. Nu är min bild att de hade ett sexliv som fungerade väl för dem, men eftersom hon var från akademikerfamilj i innerstan så dög väl inte han som var från utsatt förort, som hon träffade på sommarjobbet, att visa upp eller bilda familj med. De hade säkert starka känslor för varandra även om båda två låg med andra också. Jag tycker att hon utnyttjade honom för sex och att han utnyttjade mig för familjeplanering då han trodde att jag skulle föda hans barn och ta hand om det. Jag slapp undan, men vill gärna inte att det händer flera, som tjejen i den här tråden riskerar vad det verkar. 

• Anonym (Förståndigare)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-06 09:50:48 följande:

Problemet är att tjejen kastar bort sin tid. För mig tog det åratal att komma över att det liv vi planerade för tryfferades av sex med andra i "öppna relationer". Jag ringde faktiskt till en av älskarinnorna, den han var kär i, men hon svarade inte och ringde aldrig upp, så jag fick bara hans sockrade version. Jag antar att hon tyckte att det bara var sex och hade ju barn och familj på annat håll men jag ville helst inte bli sambo och planera barn med någon som var kär i och knullade med andra i dubbelsängen. Hade verkligen uppskattat om folk i vår närhet som visste hade upplyst mig. 

Det är nog så att du inte är riktigt så modern som andra. Nuförtiden upplever jag att många är förstående till att par som lever ihop länge har sexpartners på annat håll mer eller mindre frekvent. Jag diskuterade detta senast på en möhippa där bruden uttryckte farhågor om att hon skulle kunna vara trogen hela livet.

Vi kunde lugna henne på den punkten och alla närvarande kvinnor (som är i varierande åldrar, vissa har både barn och man sedan länge) vittnade om att dom i mer eller mindre hög grad haft sex vid sidan av sitt förhållande. Ju mer drinkar som dracks desto mer uppsluppen och öppen blev stämningen och vissa av kvinnorna berättade öppet om hur de haft gruppsex med andra till exempel under jobbresor och liknande.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Förståndigare) skrev 2023-02-06 10:19:11 följande:
    Det är nog så att du inte är riktigt så modern som andra. Nuförtiden upplever jag att många är förstående till att par som lever ihop länge har sexpartners på annat håll mer eller mindre frekvent. Jag diskuterade detta senast på en möhippa där bruden uttryckte farhågor om att hon skulle kunna vara trogen hela livet.

Vi kunde lugna henne på den punkten och alla närvarande kvinnor (som är i varierande åldrar, vissa har både barn och man sedan länge) vittnade om att dom i mer eller mindre hög grad haft sex vid sidan av sitt förhållande. Ju mer drinkar som dracks desto mer uppsluppen och öppen blev stämningen och vissa av kvinnorna berättade öppet om hur de haft gruppsex med andra till exempel under jobbresor och liknande.
    Det handlar inte om att vara modern eller inte. Jag har flersamma vänner. Det handlar om att själv få välja om man vill föda barn åt någon som är kär i en annan och ligger med flera. 

De som är självvalt flersamma oavsett orsak har jag inte problem med. 
  • Anonym (Förståndigare)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-06 10:25:07 följande:
    Det handlar inte om att vara modern eller inte. Jag har flersamma vänner. Det handlar om att själv få välja om man vill föda barn åt någon som är kär i en annan och ligger med flera. 

De som är självvalt flersamma oavsett orsak har jag inte problem med. 
    Nja självvalt flersamma är inget som man skyltar öppet med. Jag menade nog snarare att de flesta vet innerst inne att det är så det ligger till. Och att det kommer fram vid dessa tillfällen när det blir uppsluppen stämning och alkoholen flödar lite extra.....
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Förståndigare) skrev 2023-02-06 10:44:00 följande:
    Nja självvalt flersamma är inget som man skyltar öppet med. Jag menade nog snarare att de flesta vet innerst inne att det är så det ligger till. Och att det kommer fram vid dessa tillfällen när det blir uppsluppen stämning och alkoholen flödar lite extra.....
    Jag tycker att det är mer modernt med de öppet flersamma. Smusslandet är uråldrigt. 

Jag tycker att TS ska ringa tjejen. Hon har själv krasst inget att förlora, men är själv i position att rädda en annan människa från att kasta bort sitt liv. Jag trodde att jag älskade mannen men när jag förstod att jag älskade ett skådespeleri tvärdog känslorna. Jag har aldrig gått vidare så fort känslomässigt. Ser honom ibland och slås alltid av hur ful han är och vilken trist utstrålning som omger honom. Däremot har minnet av lögnerna och hur lågt han satte mig stannat kvar. 
  • Anonym (Förståndigare)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-06 10:54:37 följande:
    Jag tycker att det är mer modernt med de öppet flersamma. Smusslandet är uråldrigt. 

Jag tycker att TS ska ringa tjejen. Hon har själv krasst inget att förlora, men är själv i position att rädda en annan människa från att kasta bort sitt liv. Jag trodde att jag älskade mannen men när jag förstod att jag älskade ett skådespeleri tvärdog känslorna. Jag har aldrig gått vidare så fort känslomässigt. Ser honom ibland och slås alltid av hur ful han är och vilken trist utstrålning som omger honom. Däremot har minnet av lögnerna och hur lågt han satte mig stannat kvar. 
    Lustigt, det där säger ofta de som är allra mest otrogna. Att de är "flersamma". Då ursäktas ju helt plötsligt allt mellan himmel och jord.

Så bekvämt. Ja och modernt var det ju också ja tydligen.....Solig
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Förståndigare) skrev 2023-02-06 11:37:32 följande:
    Lustigt, det där säger ofta de som är allra mest otrogna. Att de är "flersamma". Då ursäktas ju helt plötsligt allt mellan himmel och jord.

Så bekvämt. Ja och modernt var det ju också ja tydligen.....Solig
    Att det är en bekväm förklaring håller jag med om, och jag känner ingen flersam som jag skulle önska en närmare relation med. Däremot uppskattar jag öppenheten de har om vad de prioriterar, nämligen den egna valfriheten. Flersamma kan vara bra föräldrar och osjälviska där, men det finns säkerligen "flersamma" som egentligen mest är sugna på fritt sex, lite som beskrevs ovan kring hemligt sex i grupp på jobbresor. Är man tillsammans med någon annan som är lik en eller accepterar det så behöver det inte "drabba" barnen mer än vad barnen "drabbas" i bonusfamiljer.
    TS kanske ska tänka ett steg längre, kring hur det blir att vara älskarinna om han bildar familj med sambon, vilket jag gissar att hon vill utifrån den ålder de verkar vara i. 
  • Anonym (H)

Förstår inte varför du ska berätta för hans tjej om situationen du själv var med att skapa. Hade jag varit dig, hade jag klippt banden helt och gått vidare i mitt liv - med en lärdom rikare att hålla mig borta från upptagna män

• Anonym (Isa)
    Anonym (H) skrev 2023-02-06 14:12:01 följande:

Förstår inte varför du ska berätta för hans tjej om situationen du själv var med att skapa. Hade jag varit dig, hade jag klippt banden helt och gått vidare i mitt liv - med en lärdom rikare att hålla mig borta från upptagna män

Det är en av hennes stora kärlekar. De var ihop i 11 år. Den kommande sambon fjuttiga 2 år. Något sånt skulle jag tro att hon intalat sig eftersom det verkar väldigt svårt att lyfta luren. 
Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(