Anonym (Isa) skrev 2023-02-06 09:50:48 följande:
Problemet är att tjejen kastar bort sin tid. För mig tog det åratal att komma över att det liv vi planerade för tryfferades av sex med andra i "öppna relationer". Jag ringde faktiskt till en av älskarinnorna, den han var kär i, men hon svarade inte och ringde aldrig upp, så jag fick bara hans sockrade version. Jag antar att hon tyckte att det bara var sex och hade ju barn och familj på annat håll men jag ville helst inte bli sambo och planera barn med någon som var kär i och knullade med andra i dubbelsängen. Hade verkligen uppskattat om folk i vår närhet som visste hade upplyst mig.
Det är nog så att du inte är riktigt så modern som andra. Nuförtiden upplever jag att många är förstående till att par som lever ihop länge har sexpartners på annat håll mer eller mindre frekvent. Jag diskuterade detta senast på en möhippa där bruden uttryckte farhågor om att hon skulle kunna vara trogen hela livet.
Vi kunde lugna henne på den punkten och alla närvarande kvinnor (som är i varierande åldrar, vissa har både barn och man sedan länge) vittnade om att dom i mer eller mindre hög grad haft sex vid sidan av sitt förhållande. Ju mer drinkar som dracks desto mer uppsluppen och öppen blev stämningen och vissa av kvinnorna berättade öppet om hur de haft gruppsex med andra till exempel under jobbresor och liknande.