• Anonym (anonym)

VAD SKA JAG GÖRA :(

Mitt ex och jag har varit ihop i 11 år och nu är han ihop med en annan sedan 2 år tillbaka. 
    Vårat problem är att ingen av oss kan släppa den andra. Vi messar och för 2 månader sedan sågs vi helt oplanerat på stan och det hetta till. Vi hånglade.  Jag är singel och trodde han skulle stoppa detta att fortsätta efter vårt lilla snedsteg för två månader sedan. Men icke... han har bjudit hem mig till sig och det kan ni nog gissa slutade i sex och annat hett.  Han ska flytta hem till sin tjej snart och jag har sagt vad jag tänker och tycker om det. Jag har berättat att jag har känslor för honom och han har sagt att jag alltid finns i hans tankar och har en stor plats i hans hjärta.
    Han verkar strunta i att han är otrogen mot henne och jag har känslor kvar för honom så jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp mig. 

• Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(
  • Anonym (Isa)

Snälla, berätta för tjejen! /Tjejen 

• Tecum

Vad DU ska göra??? Bryt med honom, han visar ju exakt vad han går för och han kommer vara otrogen mot dig om ni blir ihop igen.
    Riv av plåstret, gråt och sörj men gå vidare. 

• Anonym (Isa)

Ja, för din skull kan du bryta med honom, men snälla, snälla informera tjejen så hon slipper flytta ihop med honom. Han är ett as mot henne. Jag tappade flera år för att ingen informerade mig och sedan vänner eftersom jag självklart omvärderade relationer där man inte tyckte det var nödvändigt att informera mig. Fick ta reda på allt själv. 

• Anonym (anonym)

Jag ska inte bli ihop med honom. Jag försöker gå vidare i mitt liv men det är svårt då han va en av mina stora kärlekar. 
     Ska prata med mitt ex om att han måste prata med hans tjej eller ska jag göra på något annat sätt tex skicka brev. Har ni något tips? 

• Anonym (Isa)

Berätta för exet att du måste berätta själv eftersom han inte vill göra det. Då kommer han att bli arg. 

Sedan skulle jag ringa till tjejen. Om hon inte svarade skulle jag ha förberett ett vänligt meddelande att tala in. 

Hej, det är nns X. Finns inget bra sätt att säga detta på men vi har hånglat och han vill inte berätta det för dig. Eftersom ni ska flytta ihop vill jag att du ska veta om detta. Har du frågor ring mig på 073*******.

Då har du gjort vad du kan för henne. 

• Anonym (äää)

Det blir ju tusen gånger värre om de hinner flytta ihop, så du måste hjälpa den där tjejen att få reda på det så att hon kan avrätta innan de flyttar. 

• Anonym (gösses)
    Anonym (anonym) skrev 2023-01-29 20:56:37 följande:

Jag ska inte bli ihop med honom. Jag försöker gå vidare i mitt liv men det är svårt då han va en av mina stora kärlekar. 
     Ska prata med mitt ex om att han måste prata med hans tjej eller ska jag göra på något annat sätt tex skicka brev. Har ni något tips? 

Att prata med honom är ju lite som att be en tjuv sätta sig själv i fängelse, dvs totalt meningslöst.
  • Madsen

Ser ingen anledning till att du ska berätta för tjejen men för jösses skull, bryt med honom helt.

• Nyfiken666

Stäng dörren för den idioten och kasta bort nyckeln. Däremot har du inga skyldigheter att berätta för tjejen såklart.

• Ordinär Man

Han vill leva livet precis som du vill leva livet.

Men det finns en anledning till att ni inte är tillsammans längre, så behåll det som är bra.

Självklart ska du inte berätta för den nya. Dels ska du inte bryta förtroendet du fick av ditt ex, och dels har du faktiskt inte med det att göra.

Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(