Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

VAD SKA JAG GÖRA :(

Mitt ex och jag har varit ihop i 11 år och nu är han ihop med en annan sedan 2 år tillbaka. 
    Vårat problem är att ingen av oss kan släppa den andra. Vi messar och för 2 månader sedan sågs vi helt oplanerat på stan och det hetta till. Vi hånglade.  Jag är singel och trodde han skulle stoppa detta att fortsätta efter vårt lilla snedsteg för två månader sedan. Men icke... han har bjudit hem mig till sig och det kan ni nog gissa slutade i sex och annat hett.  Han ska flytta hem till sin tjej snart och jag har sagt vad jag tänker och tycker om det. Jag har berättat att jag har känslor för honom och han har sagt att jag alltid finns i hans tankar och har en stor plats i hans hjärta.
    Han verkar strunta i att han är otrogen mot henne och jag har känslor kvar för honom så jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp mig. 

• Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(
  • Anonym (anonym)

Jag ska inte bli ihop med honom. Jag försöker gå vidare i mitt liv men det är svårt då han va en av mina stora kärlekar. 
     Ska prata med mitt ex om att han måste prata med hans tjej eller ska jag göra på något annat sätt tex skicka brev. Har ni något tips? 

• Anonym (anonym)
    Anonym (äää) skrev 2023-01-29 21:04:54 följande:

Det blir ju tusen gånger värre om de hinner flytta ihop, så du måste hjälpa den där tjejen att få reda på det så att hon kan avrätta innan de flyttar. 

Han ska flytta hem till henne för som han säger provbo och se om det funkar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Isa) skrev 2023-02-01 05:55:45 följande:
    Det är därför TS ska ringa, och om tjejen inte svarar, tala in ett lugnt meddelande där hon erbjuder sig att svara på frågor. 

Den blivande sambon har rätt att få veta. Hon kan högst troligt vilja förlåta och flytta ihop ändå, men hon skulle också kunna vara av ett virke där informationen gör skillnad. 
    Han ska flytta hem till henne för att provbo. Om det är något som är bra i denna soppa så är det att hon slipper flytta och han hyr ut sin lgh men han bor där på prov. 
  • Anonym (anonym)
    Ordinär Man skrev 2023-01-31 06:08:30 följande:

Ditt ex är bra i sängen! Eller hur? Solig

Ja tyvärr är han bra på ge mig skönt sex. Han ger sig inte förrän jag kommer med besked. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Man) skrev 2023-02-01 19:12:49 följande:
    1+ 

Men som sagt, TS original fråga handlar inte alls om exets flickvän. Det handlar om hennes dåliga självkänsla och möööööjligtvis lite dåligt samvete av vad hon gjort.

Men det är inte skitsvårt att läsa mellan raderna att frågan egentligen är:

1 - Hur får jag tillbaka mitt ex??

2 - Om jag berättar för hans flickvän att vi haft sex, tror ni han dumpar henne då och rider iväg i solnedgången med mig på sin vita häst?

TS gör alla 3 en tjänst och berätta för flickvännen. Sen kan du, exet och hans flickvän gå vidare i livet och hitta någon ni alla förtjänar... 
    Om/när jag berättar för flickvännen så hittar mitt ex snabbt en ny som sårar ännu fler, vi kommer inte bli ihop, jag ska lappa ihop mig själv och bygga upp mitt självförtroende. 

Jag har läst vad många skrivit här och situationen har ändrats rätt mycket sedan jag skrev texten. Jag har känslor för mitt ex och troligen kommer det ta lång tid att må bra igen.
    Han kontaktade mig senast i veckan och ville bjuda på middag innan han ska ta med sig sina kläder hem till hans tjej.  Jag kunde inte stå emot tyvärr men nu sitter jag här och försöker förstå att han kommer ha det bra med hans tjej i henens lgh och jag känner mig ensammast i världen.  Han är min svaga länk , alla har någon/något.
    Han stänger inte heller dörren helt för mig då han säger att "ring mig på dagtid"  SOM JAG INTE KOMMER GÖRA!! Är så ledsen för allt detta och funderar på HUR hans tjej ska få veta detta.  
Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA :(