• Anonym (Flaxx)

Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?

Jag menar, går du efter dina preferenser?
    Eller tycker du att ni kvinnor också ska sänka kraven, nöja er, sluta vara så kräsna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?
  • Anonym (Flaxx)

Man kan se att många kvinnor stickat sig en rejäl offerkofta.

• Anonym (Nä nä....)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 15:34:07 följande:

Man kan se att många kvinnor stickat sig en rejäl offerkofta.

Det är ju DU, just du som gjort det. Som fullständigt vägrar  att inse hur illaluktande din sneda bild av kvinnor är. Hur 17 skulle du kunna sälja in dig till en kvinna med den inställningen du har? 
    Din offerkofta är tjockast av alla. Tyvärr tror jag att du aldrig kommer bli fri den heller. 
    Du har enormt höga tankar om din insikt och förståelse ang kvinnor och hur vi tänker. Det är skrattretande att du på riktigt tror att du har koll på läget. Du har ju noll koll, verkligen ingenting vet du om oss eller förhållanden. 
    Orka.....
  • Anonym (Barre)

Jag trodde faktiskt att du skulle sluta med den här typen av inlägg. Det lät så bra när du sa att du egentligen tycker om kvinnor och tänkte förändras.

jag känner mig ledsen för din skull.

• Anonym (Flaxx)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-28 15:43:31 följande:

Jag trodde faktiskt att du skulle sluta med den här typen av inlägg. Det lät så bra när du sa att du egentligen tycker om kvinnor och tänkte förändras.

jag känner mig ledsen för din skull.

Jag tycker om kvinnor. Men varje dag så ser man vilka skillnader det är beroende på om det är män eller kvinnor, därför ville jag fråga här om kvinnor tycker att ni också ska nöja er med nån ni inte vill ha?
  • Anonym (Care)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 16:03:30 följande:
    Jag tycker om kvinnor. Men varje dag så ser man vilka skillnader det är beroende på om det är män eller kvinnor, därför ville jag fråga här om kvinnor tycker att ni också ska nöja er med nån ni inte vill ha?
    Vilka skillnader då? Om du skulle lista dem lite löst 
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Care) skrev 2023-01-28 16:06:57 följande:
    Vilka skillnader då? Om du skulle lista dem lite löst 
    Man ser det hela tiden här, när det handlar om relationer och sex. Attityden och tonen mot män är helt annorlunda, jämfört med hur kvinnor bemöts. Kan inte bara vara jag som ser det.
  • Anonym (Ge dig!)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 12:38:52 följande:

Många sura här i tråden. Man ser att det är som vanligt. Kvinnor slår ifrån sig och börjar jämföra. Tävlingen vem som har det värst, den vinner alltid kvinnan.

Nej ingen säger att kvinnor har det värst utan att det handlar om personer som inte mår bra eller inte haft det lätt.

Det är ju DU som hela tiden säger att det värst för män och alltid lätt för kvinnor.

Hade ändå hoppats och trott lite på dig när du nyligen skrev att du skulle sluta se dig själv och män som offer och att det är kvinnors fel som har det så lätt.

Fy så trist att du är tillbaka i dina gamla vanor och hackar på kvinnor.
    Tror faktiskt inte alls du vill förändra dig, det är din trygghet att vara kvar i ditt ältande för då behöver du aldrig ta ansvar för ditt mående utan kan fortsätta skylla på kvinnor som i dina ögon alltid har det lätt och gör så att män mår dåligt.

Men var kvar i din offerroll, du kommer bara blir mer och mer bitter tills ingen kvinna vill vara med dig, vem orkar höra på ditt gnäll på kvinnor hela tiden.

Jag utgår ifrån att du är Kaffedraken och jag har i flera trådar försökt svara dig snällt och pusha dig till må bättre och du har flera gånger skrivit att du ska ändra dig för du vill inte vara sådan.

Men nu inser jag att du aldrig kommer att ändra dig om du inte får professionell hjälp.

Så tråkigt att läsa dina trådar hela tiden men mest trist för dig själv.

• Anonym (Care)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 16:08:33 följande:
    Man ser det hela tiden här, när det handlar om relationer och sex. Attityden och tonen mot män är helt annorlunda, jämfört med hur kvinnor bemöts. Kan inte bara vara jag som ser det.
    Utveckla med några exempel
  • Anonym (?)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 16:08:33 följande:
    Tycker du kan utgå från tråden om en äldre kvinna som frågade om det skulle funka med en yngre man. De flesta kommentarer hon fick handlade om att en såpass yngre man troligen var för omogen, inget utbyte, man är i för olika livsfaser etc. Folk var helt enkelt väldigt negativa till det. Du som alltid hävdar att kvinnor bemöts annorlunda. Där ser du att det inte stämmer. Allt är inte en jättestor konspiration som du verkar tro. Just nu verkar du må skit igen och det färgar hela din uppfattning om allt. 
  • Anonym (När är det nog?)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 16:03:30 följande:
    Om du slutar att försöka hitta och påpeka fel hos kvinnor och framförallt att utmåla oss som en homogen grupp och istället lägger tiden på att analysera dig själv och ditt egna beteende så kommer det säkert att gå bättre för dig. De flesta av oss har ju faktiskt förhållanden trots alla de brister som du konstant skriver om och den som står ensam är du.... Om man gång på gång misslyckas med något som de flesta andra lyckas med så är det hög tid att blicka inåt istället för runt omkring sig. Det enklaste svaret är oftast det som stämmer bäst och vad är mest rimligt, att  problemet ligger hos dig eller att problemet ligger på halva jordens befolkning.....

Varför ska någon nöja sig om de inte vill? Vad skulle alternativet vara, tvångsäktenskap? Vi har alla våra preferenser och det är helt ok, om man däremot inte lyckas finna någon som matchar ens krav så finns två alternativ  fortsätta att leva ensam eller sänka kraven och se om man lyckas bättre, det är valfritt.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (?) skrev 2023-01-28 16:15:52 följande:
    Tycker du kan utgå från tråden om en äldre kvinna som frågade om det skulle funka med en yngre man. De flesta kommentarer hon fick handlade om att en såpass yngre man troligen var för omogen, inget utbyte, man är i för olika livsfaser etc. Folk var helt enkelt väldigt negativa till det. Du som alltid hävdar att kvinnor bemöts annorlunda. Där ser du att det inte stämmer. Allt är inte en jättestor konspiration som du verkar tro. Just nu verkar du må skit igen och det färgar hela din uppfattning om allt. 
    Jag mår ganska bra faktiskt. Jag ser att även kvinnor får en del negativt här, men det är inte alls i samma omfattning. 
    Man ser det varje dag. Så fort en man skriver nåt här och visar minsta antydan till osäkerhet. Då är det kört.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (När är det nog?) skrev 2023-01-28 16:16:02 följande:
    Om du slutar att försöka hitta och påpeka fel hos kvinnor och framförallt att utmåla oss som en homogen grupp och istället lägger tiden på att analysera dig själv och ditt egna beteende så kommer det säkert att gå bättre för dig. De flesta av oss har ju faktiskt förhållanden trots alla de brister som du konstant skriver om och den som står ensam är du.... Om man gång på gång misslyckas med något som de flesta andra lyckas med så är det hög tid att blicka inåt istället för runt omkring sig. Det enklaste svaret är oftast det som stämmer bäst och vad är mest rimligt, att  problemet ligger hos dig eller att problemet ligger på halva jordens befolkning.....

Varför ska någon nöja sig om de inte vill? Vad skulle alternativet vara, tvångsäktenskap? Vi har alla våra preferenser och det är helt ok, om man däremot inte lyckas finna någon som matchar ens krav så finns två alternativ  fortsätta att leva ensam eller sänka kraven och se om man lyckas bättre, det är valfritt.
    Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.
  • Anonym (Barre)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 17:07:29 följande:
    Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.
    Varför skulle dom det? Påstår du att det är en allmän åsikt bland kvinnor?
  • Anonym (Ge dig!)
    Jag har aldrig hört någon vare sig kvinna eller man säga att någon man eller kvinna ska vara med någon man inte vil vara med.

Det ska vara tvångsgifte då och då är det oftast unga kvinnor man gifter bort.
  • Anonym (Ja du)
    Visa mig ett inlägg där någon skriver att män ska vara med någon han inte vill vara med. Ett. I dare you!
  • Anonym (Huh?)

Vill du ha någon som du vill ha? Ja kvinnor brukar inte vilja de dom inte vill ha!?

• Anonym (Barre)

varför skulle en kvinna vilja vara tillsammans med någon som egentligen inte vill ha henne?

• Anonym (Huh?)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-28 20:06:07 följande:

varför skulle en kvinna vilja vara tillsammans med någon som egentligen inte vill ha henne?

Läs frågan igen!
  • Anonym (Barre)
    Anonym (Huh?) skrev 2023-01-28 20:30:32 följande:
    Läs frågan igen!
    Ts skriver: Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.

då är min motfråga till det: 

påståendet går inte ihop
  • Anonym (Huh?)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-28 20:45:18 följande:
    Ts skriver: Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.

då är min motfråga till det: varför skulle en kvinna vilja vara tillsammans med någon som egentligen inte vill ha henne?

påståendet går inte ihop
    Rubriken:
    Kvinna: Vill du ha nån

som du vill ha?
Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?