Inlägg från: Anonym (Flaxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flaxx)

Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?

Jag menar, går du efter dina preferenser?
    Eller tycker du att ni kvinnor också ska sänka kraven, nöja er, sluta vara så kräsna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?
  • Anonym (Flaxx)
    Guldnovan skrev 2023-01-23 18:20:21 följande:

Du tycker alltså att män "ska sänka kraven, nöja sig,  sluta vara så kräsna" eftersom du skriver också? 

Nej. Men många tycker det.
  • Anonym (Flaxx)
    Guldnovan skrev 2023-01-23 19:07:07 följande:
    Din ts säger att det är så, ett faktum  Inte att många tycker. 
    Jo. Många tycker det.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Tändstift) skrev 2023-01-23 15:50:41 följande:

Vilka fullständigt bisarra svarsalternativ.

Det är det verkligen. Bisarrt hur vissa tänker.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Ja du) skrev 2023-01-26 23:00:04 följande:

Jaa du TS. Jag vill ha nån som jag vill ha. Linus Wahlgren. Men jag får nöja mig med kollegan. Som alla andra.

Verkar vara olika där. Många säger att man inte ska ha nåt ihop med kollegan. 
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Nä nä....) skrev 2023-01-27 04:26:49 följande:
    Jag skulle gissa att hans krav är en kvinna utan krav, alltså någon som tar vad som helst utan urskiljning. 
    Finns det ens såna kvinnor?
    Det är många som tycker att män ska nöja sig, och han måste sänka sina krav, antyder att han får ta det han får, eller vara beredd på att leva ensam. 
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (undrande) skrev 2023-01-27 10:07:20 följande:

Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-27 07:28:55 följande:
    Finns det ens såna kvinnor?
    Det är många som tycker att män ska nöja sig, och han måste sänka sina krav, antyder att han får ta det han får, eller vara beredd på att leva ensam. 
    Jag svarar väl på din. Ok! Ja, det finns kvinnor som anpassar sina krav till ?marknaden?. Det finns även män som är flexibla till utbud och efterfråga på parmarknaden. Alltså nåt som går i båda riktningar. En självklar ekvation. De flesta vill bli sin bästa version av sig själv för att bättra på sina chanser. 

Skillnaden är att kvinnor är bra som dom är, fina precis som dom är, duger precis som dom är. Om en man inte vill ha dom, då är det deras förlust.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-27 15:16:14 följande:

Hur kan du påstå att kvinnor är säger sig vara bra som dom är?

För att kvinnor säger det. Kvinnor är bra precis som dom är, "du är fin som du är", och ska inte behöva ändra sig för att det ska duga åt nån karlslok. Det är hans förlust om han har så höga krav.
  • Anonym (Flaxx)

Många sura här i tråden. Man ser att det är som vanligt. Kvinnor slår ifrån sig och börjar jämföra. Tävlingen vem som har det värst, den vinner alltid kvinnan.

• Anonym (Flaxx)
    Anonym (?) skrev 2023-01-28 12:52:21 följande:
    Kvinnor lär sig väldigt tidigt i livet att de inte "duger som de är". De måste anpassa sig för att vara tillräckligt söta, duktiga och socialt begåvade.

För män blir det ett hårt uppvaknande senare i livet att de inte "duger som de är" utan måste jobba lite för det. 
    Det märks att du inte vet hur det är för män. Män får också tidigt lära sig att man inte duger som man är, och vi måste också anpassa oss.
  • Anonym (Flaxx)

Man kan se att många kvinnor stickat sig en rejäl offerkofta.

• Anonym (Flaxx)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-28 15:43:31 följande:

Jag trodde faktiskt att du skulle sluta med den här typen av inlägg. Det lät så bra när du sa att du egentligen tycker om kvinnor och tänkte förändras.

jag känner mig ledsen för din skull.

Jag tycker om kvinnor. Men varje dag så ser man vilka skillnader det är beroende på om det är män eller kvinnor, därför ville jag fråga här om kvinnor tycker att ni också ska nöja er med nån ni inte vill ha?
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Care) skrev 2023-01-28 16:06:57 följande:
    Vilka skillnader då? Om du skulle lista dem lite löst 
    Man ser det hela tiden här, när det handlar om relationer och sex. Attityden och tonen mot män är helt annorlunda, jämfört med hur kvinnor bemöts. Kan inte bara vara jag som ser det.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (?) skrev 2023-01-28 16:15:52 följande:
    Tycker du kan utgå från tråden om en äldre kvinna som frågade om det skulle funka med en yngre man. De flesta kommentarer hon fick handlade om att en såpass yngre man troligen var för omogen, inget utbyte, man är i för olika livsfaser etc. Folk var helt enkelt väldigt negativa till det. Du som alltid hävdar att kvinnor bemöts annorlunda. Där ser du att det inte stämmer. Allt är inte en jättestor konspiration som du verkar tro. Just nu verkar du må skit igen och det färgar hela din uppfattning om allt. 
    Jag mår ganska bra faktiskt. Jag ser att även kvinnor får en del negativt här, men det är inte alls i samma omfattning. 
    Man ser det varje dag. Så fort en man skriver nåt här och visar minsta antydan till osäkerhet. Då är det kört.
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (När är det nog?) skrev 2023-01-28 16:16:02 följande:
    Om du slutar att försöka hitta och påpeka fel hos kvinnor och framförallt att utmåla oss som en homogen grupp och istället lägger tiden på att analysera dig själv och ditt egna beteende så kommer det säkert att gå bättre för dig. De flesta av oss har ju faktiskt förhållanden trots alla de brister som du konstant skriver om och den som står ensam är du.... Om man gång på gång misslyckas med något som de flesta andra lyckas med så är det hög tid att blicka inåt istället för runt omkring sig. Det enklaste svaret är oftast det som stämmer bäst och vad är mest rimligt, att  problemet ligger hos dig eller att problemet ligger på halva jordens befolkning.....

Varför ska någon nöja sig om de inte vill? Vad skulle alternativet vara, tvångsäktenskap? Vi har alla våra preferenser och det är helt ok, om man däremot inte lyckas finna någon som matchar ens krav så finns två alternativ  fortsätta att leva ensam eller sänka kraven och se om man lyckas bättre, det är valfritt.
    Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.
Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?