• Anonym (Flaxx)

Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?

Jag menar, går du efter dina preferenser?
    Eller tycker du att ni kvinnor också ska sänka kraven, nöja er, sluta vara så kräsna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?
  • Anonym (Tändstift)

Vilka fullständigt bisarra svarsalternativ.

• Kaede

Gör en ny trådstart tycker jag. Det du frågar stämmer inte med alternativen. Alternativen antyder att du vill ha en diskussion om huruvida kvinnor ska nöja sig eller få ha krav på sina partners. Rubriken frågar dock om kvinnor faktiskt nöjer sig eller inte. Sedan är alternativen ledande i sin karaktär. 

• Anonym (Gåiterapidraken)

Sluta nu, draken! Vilken patetisk jävla tråd med helt knäppa alternativ. Börjar du få slut på olika vinklar i dina trådstarter som har som mål att få tråden att kretsa kring dina favoritämnen? Det här blir ju bara totalt verklighetsfrånvänt och obegriplig.

• EmilijaPetrosiunaite

Utan hänsyn till omröstningsalternativen är ju frågan hur fri viljan är i val av partner? Krav går att upprätthålla så länge det finns andra som uppfyller dem, när inte det går görs en omvärdering.

• Anonym (K)

Sluta nu Draken! 

Alla har 2 val , nöja med sig vem man kan få eller förbli singel. 
    Men alla gnällar bara inte lika mycket som du.
    Vad vore alternativ 3 ? 

Kidnappa någon? 

Jag röstar på :

x . Gör som du vill men gnäll inte! 

• Kaede
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-23 16:38:35 följande:

Utan hänsyn till omröstningsalternativen är ju frågan hur fri viljan är i val av partner? Krav går att upprätthålla så länge det finns andra som uppfyller dem, när inte det går görs en omvärdering.

Sant. Samtidigt är det fortfarande ett val hur man lever. Vissa människor förblir ju hellre ensamma än att vara med fel person medan andra hellre är med fel person än att vara ensamma.

Inget är fel egentlig. Men om folk förstod att de faktiskt valde skulle nog livet bli enklare för dem att leva.

Dynamiskt tankesätt. Jag väljer hellre att leva med någon jag inte egentligen vill vara med eftersom det är bättre än att vara ensam. Alltså jag är kan vara tacksam för det jag har även om det inte var vad jag tänkte mig. Jag kan också jobba mig vidare och våga vara ensa.
    Statiskt tankesätt. Jag måste leva med någon jag egentligen inte vill för jag kan inte få det jag vill för det jag vill gör mig inte till vilje. alltså. Stackars mig som inte får det jag vill ha och måste nöja mig med mindre än jag förtjänar. Vad kan någonsin bli bättre om inte andra ändrar på sig? 

• Guldnovan

Du tycker alltså att män "ska sänka kraven, nöja sig,  sluta vara så kräsna" eftersom du skriver också? 

• Anonym (Flaxx)
    Guldnovan skrev 2023-01-23 18:20:21 följande:

Du tycker alltså att män "ska sänka kraven, nöja sig,  sluta vara så kräsna" eftersom du skriver också? 

Nej. Men många tycker det.
  • Guldnovan
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-23 18:34:23 följande:
    Nej. Men många tycker det.
    Din ts säger att det är så, ett faktum  Inte att många tycker. 
  • EmilijaPetrosiunaite
    Kaede skrev 2023-01-23 17:42:17 följande:

Sant. Samtidigt är det fortfarande ett val hur man lever. Vissa människor förblir ju hellre ensamma än att vara med fel person medan andra hellre är med fel person än att vara ensamma.

Inget är fel egentlig. Men om folk förstod att de faktiskt valde skulle nog livet bli enklare för dem att leva.

Dynamiskt tankesätt. Jag väljer hellre att leva med någon jag inte egentligen vill vara med eftersom det är bättre än att vara ensam. Alltså jag är kan vara tacksam för det jag har även om det inte var vad jag tänkte mig. Jag kan också jobba mig vidare och våga vara ensa.
    Statiskt tankesätt. Jag måste leva med någon jag egentligen inte vill för jag kan inte få det jag vill för det jag vill gör mig inte till vilje. alltså. Stackars mig som inte får det jag vill ha och måste nöja mig med mindre än jag förtjänar. Vad kan någonsin bli bättre om inte andra ändrar på sig? 

Det kanske är ett val inom vissa ramar, däremot är ju attraktion något som spelar en avgörande roll vid partnerval, och attraktion är inget man väljer, det är något man är underkastad, eller en del av, hur man ser på det.

Rätt och fel är ju begrepp som människan konstruerat och bortom oss finns inte rätt eller fel. Rätt så som vi tolkar det kanske är att på lång sikt kunna upprätthålla  artens överlevnad och även leva i välmåga.

Ja visst. Andra ändrar på sig hela tiden, vi är inte statiska. Däremot är attraktion ganska statisk så till vida att man attraheras av personer som utstrålar lämplighet att fortplanta sig med.
Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?