• Anonym (Flaxx)

Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?

Jag menar, går du efter dina preferenser?
    Eller tycker du att ni kvinnor också ska sänka kraven, nöja er, sluta vara så kräsna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?
  • Anonym (Barre)

Dom som har för höga krav får ju sänka dessa under förutsättning att de tycker att värdet på ett förhållande trumfar kraven.

gäller både män och kvinnor, finns ingen skillnad. I Sverige så är det ungefär lika delar män som kvinnor (heterosexuella). Merparten har hittat varandra, vissa har inte det, då gör dom det valet också.

Sen så finns det gnällspikar som klagar på att dom inte får det dom vill ha vilket kan bero på orimliga krav. Dessa kan få rådet att sänka sina krav, alternativt vara singel.

förstår inte ts besatthet av detta. Både män och kvinnor får oönskade råd, handlar inte om en könsgruppering. Är ts kränkt över att någon tycker att han har orimliga krav?

• Anonym (Nä nä....)
    Anonym (Barre) skrev 2023-01-27 03:15:21 följande:

Dom som har för höga krav får ju sänka dessa under förutsättning att de tycker att värdet på ett förhållande trumfar kraven.

gäller både män och kvinnor, finns ingen skillnad. I Sverige så är det ungefär lika delar män som kvinnor (heterosexuella). Merparten har hittat varandra, vissa har inte det, då gör dom det valet också.

Sen så finns det gnällspikar som klagar på att dom inte får det dom vill ha vilket kan bero på orimliga krav. Dessa kan få rådet att sänka sina krav, alternativt vara singel.

förstår inte ts besatthet av detta. Både män och kvinnor får oönskade råd, handlar inte om en könsgruppering. Är ts kränkt över att någon tycker att han har orimliga krav?

Jag skulle gissa att hans krav är en kvinna utan krav, alltså någon som tar vad som helst utan urskiljning. 
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Ja du) skrev 2023-01-26 23:00:04 följande:

Jaa du TS. Jag vill ha nån som jag vill ha. Linus Wahlgren. Men jag får nöja mig med kollegan. Som alla andra.

Verkar vara olika där. Många säger att man inte ska ha nåt ihop med kollegan. 
  • Anonym (Flaxx)
    Anonym (Nä nä....) skrev 2023-01-27 04:26:49 följande:
    Jag skulle gissa att hans krav är en kvinna utan krav, alltså någon som tar vad som helst utan urskiljning. 
    Finns det ens såna kvinnor?
    Det är många som tycker att män ska nöja sig, och han måste sänka sina krav, antyder att han får ta det han får, eller vara beredd på att leva ensam. 
  • Anonym (undrande)
    Anonym (undrande) skrev 2023-01-26 21:59:04 följande:

Hur ska någon annan kunna veta och bestämma vem man vill ha? En medial person? 

Ja, jag går på mina preferenser och mina känslor. 

Förstår inte riktigt hur du menar i tredje frågan? 

Svarar du inte på frågor i din tråd? ! 

Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-27 07:28:55 följande:
    Det är många som tycker att män ska nöja sig, och han måste sänka sina krav, antyder att han får ta det han får, eller vara beredd på att leva ensam. 
    Jag svarar väl på din. Ok! Ja, det finns kvinnor som anpassar sina krav till ?marknaden?. Det finns även män som är flexibla till utbud och efterfråga på parmarknaden. Alltså nåt som går i båda riktningar. En självklar ekvation. De flesta vill bli sin bästa version av sig själv för att bättra på sina chanser. 

• Anonym (Flaxx)
    Anonym (undrande) skrev 2023-01-27 10:07:20 följande:

Jag svarar väl på din. Ok! Ja, det finns kvinnor som anpassar sina krav till ?marknaden?. Det finns även män som är flexibla till utbud och efterfråga på parmarknaden. Alltså nåt som går i båda riktningar. En självklar ekvation. De flesta vill bli sin bästa version av sig själv för att bättra på sina chanser. 

Skillnaden är att kvinnor är bra som dom är, fina precis som dom är, duger precis som dom är. Om en man inte vill ha dom, då är det deras förlust.
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-27 07:26:13 följande:
    Verkar vara olika där. Många säger att man inte ska ha nåt ihop med kollegan. 
    Ja, så säger många. Och vet du vad, jag är inte bara tillsammans med min kollega. Jag är dessutom gift med honom. Berätta inte för någon. Eftersom "många säger" att man inte ska det, är det nog bäst att det inte kommer ut. Eller hur? Vill ju inte heller att Linus ska få veta, ifall jag får chansen. Tyckte nog att han tittade lite på mig senast jag stötte på honom. Han är nog intreserad av mig. Fast syrran säger att han inte är det. Att jag ska glömma det. Hon bara hycklar.
  • Anonym (Barre)

Hur kan du påstå att kvinnor är säger sig vara bra som dom är?

Psykisk ohälsa i form av anorexia och bulimi är överrepresenterade bland kvinnor. Sätt att göra sig attraktiv med smink eller annat, träning osv. Kvinnor har press på sig hela tiden att se bra ut.

hade pressen funnits på män i samma dignitet så hade det varit män som sminkat sig.

alltid är det så jävla mycket krav och press på hur kvinnor ska vara, hur mycket dom ska väga, hur dom ser ut, att dom ska vara glada och lyckliga hela tiden, vilken ålder dom har. Jag förstår att kvinnor checkar ut från dejtvärlden.

Det du skriver (ts) är provocerande, eftersom du i underliggande mening tillskriver kvinnor olika egenskaper som inte stämmer. Du omskrivet menar att kvinnor ska förändras så det passar dig. Du menar samtidigt att det är så synd om dig och män i olika sarkastiska ordalag.

Jag trodde du skulle ändras och sluta med din passiva aggressivitet? Men det var väl för mycket att hoppas på.

• Anonym (Nä nä....)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-27 10:15:18 följande:
    Skillnaden är att kvinnor är bra som dom är, fina precis som dom är, duger precis som dom är. Om en man inte vill ha dom, då är det deras förlust.
    Din passiva aggressivitet är obehaglig och din ironi fungerar inte. 
    Låtsas inte att kvinnor accepteras och godkänns "precis som de är" för det vet alla kvinnor från låg ålder att det inte stämmer. 
  • Anonym (Nä nä....)
    Det är en sån kvinna som du eftsträvar, nån som tar vilket skräp som helst så ni inte blir utan. Ja, ni, sådana som du som hatar kvinnor.
    Vi får ständigt höra att vi kräver för mycket av en man när det gäller i stort sett allt. Du har sett trådarna kan jag garantera. Våra orimliga krav på t ex längd och kukstorlek som bittra män startar. Ren och fräsch verkar vara jobbigt för en man,  tvätta händerna efter toabesök fick i det närmaste en egen tråd. 
    Att du inte finner någon är inte direkt raketforskning. Din verklighetsuppfattning är galen. 
Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?