Utredning/insemination/ivf 2023
Ja nu när det har sjunkit in så är det ju såklart 100% positivt att allt såg bra ut. Visst är det frustrerande att man inte kan bli gravid och det inte finns någon orsak, men nu försöker vi blicka framåt och tänka att förhoppningsvis ger detta oss goda chanser vid IVF ❤️
Igår morse tog jag ett testa tidigt på BIM-1 och det var ju toknegativt, så då åkte jag och hämta ut alla sprutor. Mannen var med på apoteket och då blev det nog verkligt för honom också. Han är taggad och tycker det ska bli
spännande och det betyder mycket 😊 Jag kommer ta sprutorna själv då han jobbar skift och inte alltid är hemma när de ska tas. Så bättre jag vänjer mig bara. När jag blir gravid förr eller senare kommer jag nog ändå behöva ta sprutor med blodförtunnande t.o.m. vecka 36..
Alltså gulle du, jag tar mer än gärna emot icke efterfrågade tips 😅 Shoot! Det här är ju helt nytt för oss. Jag har också världens sämsta tålamod så jag vet framförallt inte hur jag ska klara av väntan hela tiden..
Läste i tråden att du fått din mens nu. Fan vad tradigt det här är alltså!! Att det inte bara kan vända någon gång 😔 Hoppas det känns okej ändå? Oftast är ju dag 1 värst, sen får man sakna men säkert hoppet tillbaka.. Snart är det spolning och förhoppningsvis lite nya svar om framtiden ❤️
Själv sitter jag givetvis här utan mens bara för styvhet för första gången faktiskt vill ha den 🙄 Tog ju som sagt ett testa tidigt BIM-1 som var helt blankt. Trodde mensen skulle komma idag men jag hade kanske senare ägglossning. Tempade ju inte men fick ett positivt ÄL-test, som ju inte är en garanti att ägget släpper/släppte just då. Men tog ett digitalt idag också, jag hade ett hemma som låg och samlade damm. Det sa såklart Ej Gravid så nu hoppas jag som sagt mensen kommer snart så vi kan börja stimuleringen!!
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Men wow, så ni är igång med sprutorna nu? Så häftigt ju! 😃 Alltid spännande hur kroppen ska göra det lite besvärligt för en dock, med mensen som kom sent nu när du för en gångs skull ville att den skulle komma 😅 Hur tycker du att det går hittills med sprutor och så? Har ni något UL planerat i veckan? Så fint att din man är så taggad, det blir jag också för er skull! 🥰
Tack för alla stöttande ord, och för att du inte blir less på mig som kommer med oombedda råd 😅💕