• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • 82lindis

Har ni fått en blödning efter ni tagit självtestet hemma, alltså cellprov? 

Fick ta ett sånt i torsdags, fast det var läkaren som utförde. Testet kändes ingenting. Igår och idag har jag haft blödning. Så jag är lite fundersam på om det beror på det eller om jag har nidblödning. 

• hopemalin

Min ägglossning har fortfarande inte kommit, har testat med äl-test sedan 20/1 och alla har visat negativt hittills 🙃 Den kan vara förskjuten på grund av stressen jag känt i och med mitt nya jobb som jag började på den 2/1. Sånt kan ju påverka och senarelägga äl. 

Hade äl 19/11 och 23/12 så trodde det skulle bli runt den 24/1 eller 25/1 nu, men icke. Knepigt! Men jag går även mycket på sekret som avslöjar en hel del om i vilken fas i cykeln jag är i 😊 

Äl-testet i tisdags är det starkaste i januari hittills, bifogar en bild. Kan ju ha varit äl då, bara att testet inte togs under den tiden på dygnet när peaken var (jag testar mellan Kl 11-12) men jag har liksom inte haft den där klassiska ?äggvitan? än så jag tror inte äl har varit. Haha vad jag spekulerar här, men det känns fint att ventilera lite (även om min sambo är väldigt delaktig 😊❤️). 

• Sannet
    studerade skrev 2023-01-28 12:39:05 följande:

Ingen som söker/noterar symto? jag fick spänning/värk i ett bröst men inte känt de något mer men de är mitt säkraste tecken 🤣

Igår och idag har jag noterar följande: 
    Fredag: Positivt ÄL-test på morgonen (RFSU). Mycket svagt positivt graviditetstest (RFSU vanligt). Hugger i vänstra bröstet. Tryck runt revbenen. Ont. Mår illa. Lite kramper liknande mensvärk, men ändå inte. Spänner över magen, hugger/sticker lite på vänster sida. Stickningar ner mot blygdläpparna. Ömma och känsliga bröst. Hugger/ molande värk höger sida nertill.

Idag: 
    Neg. ÄL-test + grav.test (CB ultratidigt + RFSU vanligt på morgonurin. Dagens andra urin = nästan pos. ÄL-test och neg. Grav.test (båda RFSU vanliga). Grav.test inte helt blankt, något verkar finnas där. Ömma bröst. Sticker och kliar i vänstra bröstet (som det stack och högg i igår). Illamående stundvis. Stickningar där nere.

Jag blir verkligen galen på detta 😅 Beräknad ÄL 18-19/1. 

• Dollooo
    Sannet skrev 2023-01-28 19:58:21 följande:

Fredag: Positivt ÄL-test på morgonen (RFSU). Mycket svagt positivt graviditetstest (RFSU vanligt). Hugger i vänstra bröstet. Tryck runt revbenen. Ont. Mår illa. Lite kramper liknande mensvärk, men ändå inte. Spänner över magen, hugger/sticker lite på vänster sida. Stickningar ner mot blygdläpparna. Ömma och känsliga bröst. Hugger/ molande värk höger sida nertill.

Idag: Neg. ÄL-test + grav.test (CB ultratidigt + RFSU vanligt på morgonurin. Dagens andra urin = nästan pos. ÄL-test och neg. Grav.test (båda RFSU vanliga). Grav.test inte helt blankt, något verkar finnas där. Ömma bröst. Sticker och kliar i vänstra bröstet (som det stack och högg i igår). Illamående stundvis. Stickningar där nere.

men så tokigt 😅 jag hoppas att det blir ett tydligare utslag på gravve testet snart! Tog ett testet idag och det var negativt men vet om jag inbillade mig att något höll på synas till där nästa streck skulle vara. 

Jag hoppas iaf på att göra ett nytt test på måndag morgon. 

• Blomman8877
    Dollooo skrev 2023-01-28 14:14:34 följande:
    Jag har exakt samma symtom som du samt ryggvärk. Är också otroligt förstoppad senaste dagarna. 
    Åh! Jag är också förstoppad, uppsvälld o gasig! 
  • Sannet
    Dollooo skrev 2023-01-28 21:36:40 följande:

men så tokigt 😅 jag hoppas att det blir ett tydligare utslag på gravve testet snart! Tog ett testet idag och det var negativt men vet om jag inbillade mig att något höll på synas till där nästa streck skulle vara. 

Håller tummarna för oss ❤️
    Jag siktar också på måndag nu. 
  • Dollooo
    Blomman8877 skrev 2023-01-28 21:44:09 följande:
    Åh! Jag är också förstoppad, uppsvälld o gasig! 

åh!! vi får hoppas att det är på gång snart! Håller tummarna för fler symtom. När har du tänkt att testa? 😊

• Dollooo
    Sannet skrev 2023-01-28 21:44:51 följande:
    Håller tummarna för oss ❤️
    Jag siktar också på måndag nu. 

håller tummarna med ❤️ uppdatera gärna. 

• Sannet
    Dollooo skrev 2023-01-28 22:06:12 följande:

håller tummarna med ❤️ uppdatera gärna. 

Du med! ☺️
  • studerade
    Blomman8877 skrev 2023-01-28 13:29:25 följande:
    Jag har molvärk till och från samt vita tjocka flytningar hela luktfria, BIM 3/2 
    Jag har också mycket vita flytninga, tänkte först svamp men luktar inte och har inte några problem. ?växtvärk? känns som mensvärk 🙈 jag har bim ca 4-5/2 och ska testa tidigt nu på tisdag 😍😍😍pappan kommer på onsdag med storebror ❤️ tänker överraskning ❤️
    Dollooo skrev 2023-01-28 21:36:40 följande:

Sannet skrev 2023-01-28 19:58:21 följande:

Idag: Neg. ÄL-test + grav.test (CB ultratidigt + RFSU vanligt på morgonurin. Dagens andra urin = nästan pos. ÄL-test och neg. Grav.test (båda RFSU vanliga). Grav.test inte helt blankt, något verkar finnas där. Ömma bröst. Sticker och kliar i vänstra bröstet (som det stack och högg i igår). Illamående stundvis. Stickningar där nere.

tänker att har ni fått positiva gravtest så är ni gravida omän de är svaga tester ❤️

Svar på tråden BIM februari 2023