Ms MR skrev 2023-07-01 13:49:43 följande:
Hej girls,
Jag vill gärna dela med mig min glädje med att testet visade positivt 😊😍
Jag tjuvtestade i måndags och det var redan en positiv streck men då tänkte jag ändå att dag D blir den dagen som ska säga rätt vilket faktiskt var igår,... då jag gjorde en test med streck och en med veckor indikator och båda var positiva (clear blue 2-3 v) 😊
Saken är att redan sedan måndag har jag gått igenom olika känslor, först var jag glad med glädjetårar, och väldigt happy under alla dagarna tills imorgon när jag testade igen.. Självklart blev jag glad med bekräftelse med ändå det känns såsom att jag är överkänslig till och med lite deppig (vilket är raka motsatsen till den initiala spänningen och glädjen).
Det hela är så fantastiskt och jag är otroligt tacksamt för att det går som det går...och jag gissar och läser att det är normalt med olika känslor 😌🙂 att det kan ta lite tid att tanken 'jag är på riktigt gravid' ska lägga sig...
P. S. Igår lämnade direkt meddelande till Malmö men de inte hört av sig ännu så jag ska ringa på måndag,.. vill gärna veta när är dagen för ultraljud och ev om det ska behövas fortsätta med lutinus.
Hade ni som stannade gravid samma känslor som jag? Från glädje till depression 😌🙂
Jag tror det är fullt normalt! Jag kände samma och istället för att glädjas över plusset blev jag orolig för att graviditeten inte var vital. Är ju egentligen först på det tidiga ultraljudet som det blir verkligt!
Jag har också gått i Malmö och det dröjde nog fyra eller fem arbetsdagar innan jag fick svar om ultraljudet på 1177. Var där för två veckor sedan och fick se en liten växande böna 🥰